Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Itse käytin joskus ison hylsysarjan hylsyä, mutta lopetin käyttämisen kun hakkaamalla saa rikottua laakerin samalla. Ulosvetäjä on parempi ratkaisu siis jos kyseessä on vielä ehjä laakeri.
Syksyllä kun ajelin kotiinpäin sieltä raid hämeenkankaalta, niin se Jounin sätkä saatiin kulkemaan ihan sillä, kun vaihdettiin se turha elektroniikka sieltä sytytys puolelta takaronttiin ja nokalle perinteiset kärjet. Muistanet sen sätkän oireet ko. reissulla?
Se ominaisuus löytyy sieltä pyyhkijän moottorista. Huolellinen putsaus, rasvaus ja kasaus. lamellit kandee putsaa ankkurista ja sitten se pysäytyksen kärki.
ak400, akkis ja Superi on ainakin käsittääkseni nuilla alumiini kartioilla. Ak350 on alkupäästä ainakin ollut niillä esijännitys kumeilla kuin myös ami6.
Ja noita jousia on sitten montaa sorttia ollut käytössä. Eri pituisia ja paksuisia ja eri määrä kierroksia. Niistä löytyy jonkinverran papeeilta tietoa, mutten niitä nyt ulkoa muista.
Jossain kohtaa nuo esijännitys kumit poistui käytöstä ja ne korvattiin sellaisilla valetuilla alumiini kartioilla. Tällä ratkaisulla on ilmeisesti haettu lisää jämäkkyyttä jousitukseen, joka kyllä tuntuukin.
Voisihan sitä katsoa. Mutta niiden volttien pitäisi olla 6V. Pistätkö mulle YV, ta s.postia kiltakapteenille.
Ja tietyssä tapauksessa on bensa on valmiiksi spriissä. 😆
Itse tälläsin tuollaisen po. yhdistelmän jokunen vuosi takaperin erään 1967 sätkän nokalle. Työtä riitti koko viikoksi lähtien siitä niten saa koneen kumityynyt sopimaan vanhus runkoon. Kytkimenä oli muistaakseni kutosen ns vanhempimalli joka oli jo kuitenkin uustuotanto osa ja siitäsyystä tähti mallia, mutta silti sillä tasa pulttijaolla (6kpl). Koneen ja loodan väliin en laittanut mitään, mutta se kytkin onkin sitten aivan eri maailmansa. niiden virityksiä on kaiketi yhtä monta, kuin on valmiita tuotoksia. Oma pakettini kun ei koskaan ollutkaan menossa leimamiehen syyniin, niin seppäsnin kytkimen kahdella vaijerilla toimivaksi. Tein sellaisen linkun siihen vaihteiston päälle. Erään version tiedän, että on toteutettu laittamalla se nelkun vaijerin pää kiinni etukolmiopalkkiin ja kuori siihen kytkinpolkimen pystyvarteen.
Jotakin osia on saatu haalittua kasaa. Eli tarvelistalta häipyi: käynnistys veivi, pyöränmutteriavain ja tunkki. Muutama muukiun osa löytyi sieltä remiin. Huomenna meinasin mennä sovittamaan ovipahveja paikoilleen, että ne saadaan verhoiltaviksi.
Ei näjy miun Meharikaan. Puutteelliset tiedot ovat tuolla.
Väärät lamput, väärän väriset vanteet ja puskuri. Tuosta korin väristä en ole aivan varma onko oikea vai ei.
Tehdäämpä vielä lisäystä listaan.
Jarruvalo tarviaisi tuohon asennella. Sitä vaan ei vielä ole olemassa meillä.
Alunperinhän sellaista ei ole ollut, joten hakusessa olisi joku -50 luvun alkupuolen tuote.
Yhdessä samanikäisessä pakussa on käytössä kuvssa oleva lamppu
Oma A mallini on Remiä joku n.4-5 kk uudempi ja siitä oli jo Ranskassa poistettu heijastinteline joten hoidin kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja asensin tuollaisen lampun.
Sitten on Suomessa toinenkin vuoden 53 A malli ja siinä on ranskasta tullessaan ollut jo tuo hieman uudemmista pakuista tuttu oranssi jarruvalo joka on malliltaan seuraava.
Semmoista tänään.
-
JulkaisijaArtikkelit