Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
haluaakos Kaila neuvoa sijainnin, niin voisi joitakin pisteosia käydä pelastamassa?
@Jasu wrote:
@LPN wrote:
Muistelisin, että tilavuus sai olla maksimissaan 20% enemmän kuin mallisarjan suurimmassa koneessa. Jos hyväksyvät Superin verrokiksi,
Niin, jos. Mutta kun eivät hyväksy, Ami on Ami, 2cv on 2cv ja Dyane on Dyane. Tästähän olikin jo kokemusta kun ensimmäinen “nykysääntöjen Superi” tuli hyväksytettyä (Kiitos Miki tästä), niin piti todistella että kaikkien mallien rungot ja akselistot ovat tosiaan vaihtokelpoisia. Aiemmat Superit kun oli Dyanesta tehty, siis se mihin verrattiin tuota lupaa hakiessa, niin meinasivat (jos en ihan väärin muista) ettei Dyanen jutut koskisi 2cv:tä. Ja sama sitten Pippurin kanssa, eihän ny PikkuPaku voi olla vastaavasti rakennettu kuin 2cv, sitä en enää muista pitikö tätä vielä lisää todistella AK-350:n kanssa…
Tuo viimeisin ei muistaakseni mitään lisä perusteluja vaatinut. kerran lähetin paperit ja kun jotain paperia kotiutui oli suupielet korvissa.
Asiaa käsiteltiin jo kokouksessa, ettei pääse unehtumaan.
Kyllähän tuosta loksuasiasta onpi juttua riittänyt ja ainaskin katsastukseen ne vaatisivat ne kurakaaret käsittääkseni kaikkiin. Itse en toki osaa sanoa pitääkö se paikkansa vai ei. Ja sit sellainen pikku vinkki, notta mieti pari kertaa haluatko ostaa jonkun kivan suomi metsä löydön ja tehdä siihen koko korin uusiksi, vaiko nähdä pieni vaiva ja hakea sellainen hyvä rojekti aihio jostain maamme rajojen ulkopuolelta. Isosti on eroja nuissa. Itse ainakin voin sanoa, jotta Suomi yksilöiden tekemisen kiintiö alkaa olemaan täysi.
Ja jos hylsy on liian iso, ettei mahdu sinne holeen niin ei muutakuin köyhän miehen sorvia tai rälläkkää lamellilaikalla, ni johan alkaa sopimaan.
Kilpa-auto puolella tiedän joidenkin asentajien kyllästävän kansipahvin jollakin spray kupari aineella niin, että se oikein valuu siitä pahvista ja ei muutakuin paikalleen.
Pakussa tahtoo bensa tulla tuollaisen lukollisen korkin läpi, kun tankki on täynnä.
Affectations
AMI Super
Axel : 11R / 12TRS DE 1984 A 1990
GS : 1015 / 1120 / 1130 / 1220
GS : X2 / X3
GSA : X1 / X3Jos noihin tietoihin luottaminen on, niin ei tule sopimaan. Sinne sopii joko visan 160 mm levy tai Diesel AX:n 180 mm levy. Itselleni ainakin tuo jälkimmäinen on parempi ja sellainen on jo tilauksessa.
Kyllähän täällä hämeessä nuo viat ehkä korjttua saisin. Tuosta virtalukosta en uskalla mennä sanomaan mitään. Ehkä olisi helpoin vaihtaa toimivaan, ellei nyt jotenkin helposti kuntoon tule. Mahdollisesti on vain virtalukon pohja kypsä. tankin päällä mahdollisesti kumi putki tai anturin tiiviste. Vaatii tankin pois ottamisen.
Mutta jos et lähempää löydä korjaajaa, niin soittele Kiltakapteenille.
Onkos superin kytkinlevyn boorit samat kuin geesussa vai samat kuin 2CV:ssä? se ratkaisee paljolti tuon tarpeeni.
Jaa has ja taas yksi 3CV? leimattu. Jarrujen pitoa jännäsin kovasti kiitos syksyllä vuotaneen kytkinakselin stefan. No ruokkiksella vilkaisu motonetin tarjontaan täällä hämeessä ja kummastuksekseni sivusto tuni kolme eri palaa ja netin mukaan kahta mallia hyllyssä. Töiden jälkeen tiskille kyseleen josko saisi nähtäväksi noita paloja. eipä myyjä löytänyt kuin yhden sarjan. paketti oli varmaan 20 vuotta vanha ja päällä luki Ei sisällä asbestia. No palat sattui olemaan oikeat ja ei muutakuin tiskin kautta pihalle vaihtamaan paloja. Tästä oli konttorin pihaan joku 700 m joten kovinkaan montaa jarrutusta ei kerinnyt tekemään, mutta riittävä pito kyllä löytyi.
No seuraavaksi aletaan taas etsimään jostain kytkinlevyä jotta se ei enään luistaisi. On se öljy kummallista kun kaikki muuttuu liukkaaksi.
Paku kotiutui eilen illalla talvisäilöstä kotiin ja nyt odottelee kesärenkaita alleen. Samalla pitäis sylkäistä tekniikka ulos ja ihmetellä kahta laatikkoa ja kasata niistä yksi tiivis toimiva paketti nokalle.
Veikkaisin olevan AZL ja 59-60
Biltemasta näyttäis löytyvän tuohon A malliin kovasti pakoputken osia. 😉
21.4.2013, 20:33 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152630videossa loppuhuipennus ja taputukset
-
JulkaisijaArtikkelit