Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mitäs jos veisi moottorikoneistamoon ja laitattaisi siellä holkin siihen?
Ehkä yksi perusteltu syy tuolle tauolle on se, että kesäretki päättyy tuonne maailmankokoukseen. Eli maailman kokous alkaa 31.7. Pikkuisen kun tiiraa kalenteria ja miettii järkeviä päivämatkoja, niin en yhtään ihmettele tuota kuukauden baussia. Mutta tokihan suomeen jäävät voi jonkun joutoviikon ärkätä halutessaan.
Vielä puuttuu ovi verhoilut ja valkoinen väri. 😉
Siinä vaihtovirta laturissa tulee niillä uros liittimillä sulakelevy laturiin kiinni. Itselläni on Meharissa sellainen se valo. Toinenkin laturi nurkista löytyy, mutta on mallia Ami 6/ AK 350 eli siihen vanhus kutos koneeseen.
No kilta ei ole koskaan myynyt niitä palkki runkoja, joten toden näköisesti tuossa ei ole sitä tappien katkeamis vaaraa.
Olisikohan vuosi ollut -98 vai -99 kun Hukki piti tuota varaosa varastoa ja toi ne kaksi runkoa jäärata-ajoon. Nämä siis olivat alkuperäisiä Citroenin runkoja. Hinta oli muistaakseni tuolloin 5100 mk.
Niin ja tuo iskarin tappien katkeaminen on ollut noissa Brittiläisissä palkkirungoissa. Omassa taloudessa on ollut useamman vuoden käytössä Itse sinkattu runko. Toinen olu uusi Citroenin ja toinen on tarvi kerunko. Näissä ei ole ollut havaittavissa tuota iskarin pinnapultin katkeamis efektiä.
10.3.2013, 20:46 vastauksena käyttäjälle: Katsastusinssille kelpaava pyöreä 2cv:n ajovaloumpio (Saatu) #168637Tuohon kannattaisi vielä tarkentaa mihin malliin ja minkä merkkinen. Jos kyseessä nelkku tai kutonen on umpio silloin Cipie. Jos taas kyseessä on vanhus on vaihtoehtoja Cipie, Ducellier ja Marshall.
Hienoa on ajaa, kun voimaa on niin notta kytkin luistaa. No siihen löytyy kyllä selitys jostain muualta kuin moottorista. Mutta kumminkin joutui pientä remonttia tänään taas touhustamaan kun tuonne Orivedelle matkalla olin. Pääsin kotoa jonkun 15-20 km etenemään kun bensamittari vajosi äkillisesti. Käännyin takaisin päin ja ajattelin mennä tankkaamaan. Kun matkaa huoltoasemalle oli jotain 50-100m niin paku päätti sammua. Käynnistys yritys ja startti ei sano mitään. Hetken siinä asiaa ihmettelin ja totesin akkuvirran olevan liian alhainen. Soitto kotijoukoille et tulkaa pelastamaan mut tienpäältä. Apu saapui ja vaihdoin akun nokalle ja vot jo lähti. Ei muutakuin nokka kohti kotia ja mieli maassa kun ei jäälle pääse. Kotona mittarin kanssa tutkimista ja laturihan se oli pettänyt. Kaivoin nurkista toisen laturin esiin, jonka tiesin olevan laakerivikanen. No sitten siinä tuli yhdistettyä kaksi laturia ja saatiin yksi toimiva aikaiseksi. Kun lataus taas löytyi suuntasin nokan kohti Orivettä. Kotiin päästyäni kuulin faijalta, et siitä laturista on kenttä sökö. Oli alkanut tutkia sillävälin kun itse olin matkalla. No loppuhyvin kaikki hyvin. Mustangit pysyi takana ja radalla löytyi vain neljä nopeampaa autoa joista kolmella kunnon piikkirenkaat alla. Mutta paku meni kyllä hyvin niillä viimisen sarjan hakkiksilla joista varmaankin jo puolet nastoista pois on rapissut.
Kiitos Tampereen jaos jäärata-ajoista. Mukavaa oli, vaikka hankalalta sinne lähtö vaikuttikin. Osallistujia olisi voinut olla enemmänkin paikalla, mutta eikös se tärkein asia ollut et Mustangit sai selkäänsä.
No itse pidän noita kenkiä niin löysällä, että saa otettua irti ilman avaimia. Ei ole ollut ongelmia latauksen eikä starttauksen yhteydessä. Virta on aina riittänyt.
Juu käytössä on muutaman vuoden tuollaisia ollut meillä. Viime kesänä Noomi ajoi Mixtellään tuonne Mansoniemeen asti kahden pysähdyksen taktiikalla ja tuo ruuvi oli kokoajan ollut auki ruuvattuna. No sit lauantaina piti mennä rasteja pitään, niin eipäs käynnistynytkään enään. Silloin vasta kiersin ruuvin kiinni.
Eli kun tuolla haluaa sähkön katkaista kannattaa ruuvia ruuvata reilummin auki ja senjälkeen kevyesti painaa ruuvia jolla varmistaa tuon sähkön katkeamisen.
Onko ajoissa vain yleinen luokka, vai järjestetäänkö vanhan hyvän tavan mukaan jopa vanhusten luokka?
Fransoselta saa ainaskin uustuotanto mallia. Sellainen asennettiin Remiereenkin viimevuonna.
@Isoo-Jukka wrote:
Nämä renkaat on valmistettu 2012 eli varmaan sikäli nykymääräykset sitoo valmistajaa.
Nyt kun pakko on tuota pilkkua viilata, niin nuo ovat 2012 pinnttuja renkaita. Runkohan voi olla vaikka 1990 luvulta. Ja sellaisen tiedon tiedän nuista Ässärenkaan pinnatuista, ettei pintaa muulle kuin Michelinin rungolle. Käsissäni hypistelin viimetalvena tuollaisia ja täytyy todeta, että jos edessäni olisi sarja Nokialaisia suoraan 1980 luvulta ja tuollainen Ässän pinnattu sarja samalla hinnalla, niin toden näköisesti kallistuisin siihen ässään jos tarvetta talvi ajolle olisi. On se kumminkin niin paljon pehmeämpi kumi tuo pinnattu, et takuulla paremmin pitää kun vanha käyttämätön kovettunut orkkis hakkis.
Eiköhän se ole ihan sama onko se lukko tehty Esabilla, Kempillä, Walliuksella tai agalla. Loppu tulos kumminkin näissä meitin kulkupeleissä on alkuperäistä huonompi. Toista se olis jos se tekniikka sijoiteltu olisi taake.
Ja kyllä tuossa jo mielessä on ollut erään vaihteiston sijoittaminen erään pakun keulille ja leimalla käynti. Tosin pitänee samalla värkkää jonkilainen lämmityslaitos samalla vaivalla, kun koneen keulalta poistaa.
Toivotaan paksua jäätä jotta saataisiin hyvä miitti aikaiseksi.
-
JulkaisijaArtikkelit