Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 151 - 165 (kaikkiaan 5,419)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Mitä teet? #258187

    Kruunumutteriavaimesta päättelin, että ko. erikoisavaimet ovat Burtonilta ja eikös ne sinne Citixille myös Burtonilta ole tulleet? Sen vuoksi ajattelin kollegiumille vinkata, että 46mm ja 50mm jousiholkkimutteriavaimia saa ihan lähimmästä Biltemastakin, jos on jousiremppa kiireellisesti käsillä. Tämä tieto saattaa jotakuta jelpata joskus ja se on mielestäni Kiltahengen mukaista.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Mitä teet? #258183

    Mitä niitä ulkomailta tilailemaan, kun on niitä lähempänäkin 😉
    https://www.biltema.fi/tyokalut/kasityokalut/kiintoavaimet-ja-vaantotyokalut/kiintoavaimet/jattikokoiset-kiintoavaimet-2000016788

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Rungon jäykistys, jottei Nitkahtais #257813

    Useampaan runkoon on hitsattu RHS-putkea vahvikkeeksi rungon sisälle keskirakenteita tukemaan, sekä aisojen sisään lisävahvistusta antamaan. Tärkein paikka kuitenkin on akseleiden kohdalla oleva kaksoispeltirakenne, jossa normaalisti sen akselipulttilaipan alta happanee toinen pinta pois ja sen jälkeen runko nitkahtaa tästä kohtaa. Tätäkään ei oikein helposti pysty paikoillaan korjaamaan, sillä ko. laippa on muistaakseni yläpuoleltaakin pistehitseillä rungossa.

    Ollos huoleti, ajele, tarkkaile ja korjaa/vaihda runko sitten kun sen aika on.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: vetoakseli #257812

    2010 syksyllä lähdin pihasta aivan normaalisti ja vajaan 150m ajon jälkeen veto katkesi ja nopeusmittari vain nosti neulaa, jos painoi vaihde päällä kaasua. Olin aivan varma, että lootasta hajosi tasauspyörästö tms. Käsijarru päällä huomasin kuitenkin, että toisen puolen vetarin alapää pyörii suojakumeineen päivineen. Ei muuta kuin vetari vaihtoon. Tätä tutkittuani totesin, että ko. vetoakselista oli murtunut se rinkula, joka pitää sitä rakennetta kasassa. Ainut hajoamisen ääni oli pamaus ja vetari ei varoitellut ennakkoon napinalla. Olin tämän rasvan kanssa kasannut uusin kumein noin vuotta aiemmin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Mitä teet? #257592

    Nostellaampa hyvin palvellutta “Syys-topicia” ylöspäin. Vähemmälti on ollut sätkäkirjoiteltavaa viimekuukausina johtuen pitkälti siitä, että on lähinnä saanut ajella sen enempiä tekemättä. Sinkkiovet tuli vaihdettua suolaa vastaanottamaan kuin myös “Mersun katto” vaihtui kusilaituiseen kovakattoon. GSA:n lämpöpuhallin pitäisi asentaa modattuna takaisin konehuoneeseen ja tempaista sille sähköt säätöineen päivineen. Samalla alkaa kokeilujakso mitä Geesun pannusta irtoaa lämpöä tällä yhdistelmällä. Dyane-Superissani empiirisen tutkimuksen pohjalta ainakaan GS-mallin puhaltimesta ja lämmityksestä ei ollut ns. mihinkään. Tuulilasin jäätyminen sisäpuolelta in memoriam..

    Myytävästä Ami-Superin rungosta tempaisin akselistot irti ja ne pitäisi vielä purkaa osiin ja pistää hiekkapuhallusjonoon muiden tarpeiden kanssa, joita olen kerännyt Sähkönsinistä varten.

    Mennyt ajokausi harmittaa siltä osin, käytettävissä oleva aika priorisoitui valitettavasti siten, että Dyane ja Sininen jäivät pahasti altavastaavan rooliin. Varoituksen sana kaikille orastaville tai tunnustautuneille hamstereille; kuljinmäärän lisääntyessä ajokilometrit jakautuvat harmittavan epätasaisesti kalustolle. Vaikka sitä kuinka haluaisi antaa parhaansa näille aarteille niin hereilläoloaika työssäkäyvällä oravanpyöräläisellä on kyllä pahasti miinuksen puolella.. Loppukuusta pitäisi käydä haistelemassa saksan tuulia saman harrasteen ympäriltä, josko siitä muodostuu vertaistuen hakureissu?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: M: Penkit ja loksu #257520

    Penkit noudettu ja myity, Dyanen kp etulokari tyrkyllä edelleen. Teeppä röyhkeä tarjous!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Jousipöntön merkit. #257442

    AV=Avant, eli etiäppäin. Kertoo pöntön asennussuunnan.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Katkennut rattiputki #257429

    Olen jo vuosia sitten yrittänyt kampanjoida, että romutettavien GS:ien rattiakseleita ei kannattaisi heittää lavalle sillä yhdestä sellaisesta rattiakselista saa tarvittaessa kahteen sätkään apuja…Ei kiusaa korin muutos- tai virheasemoinnit, eikä myöskään yllä kuvattu tilanne. Kumpi on todennäköisempää: vanhan putken väsyminen, vai amnattihitsarin sauman pettäminen?

    Tämä vastine ei ole tarkoitettu lällättelyksi Esalle, vaan päinvastoin; esilletuotu aihe on tärkeä ja tarkoitan tätä ratkaisuksi monelle saman ongelman kanssa painivalle. Tiedän useita kulkimia, joilla on ajettu satoja tuhansia tällaisen lisätyn nivelen kanssa.

    Ps. Se lisätty liitos mielellään varmistetaan tapituksella ja em. amnattilaisen saumalla.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: M: Penkit ja loksu #257328

    Penkit varattu!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Outo välys #257290

    Yhdessä saksantulijaisessa oli varsin tehoton kone, johon en saanut vetoa toisella kaasarilla, sytkällä, venttiilien säädöillä jne. Päädyin vaihtoon. Samalla kun purin tuota konetta pois niin huomasin propellista tai vauhtipyörästä sellaisen reilun 2mm päittäisvälyksen kampiakselilla. Tuossa oli muutenkin vähän kolarin jälkiä niin epäilin, että se on ottanut iskun, jonka seurauksena nuo ratastukset ovat päässeet liikahtamaan. En ole tuota avannut, mutta tuli mieleen kuvaustasi lukiessa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: 2CV:n hinnoittelu #257262

    Tässä kun on tullut nyt jotain myytyäkin niin pakko kysyä, että teitkö tarjouksen? Olen nimittäin pistänyt merkille, että jostain kumman syystä “tämä porukka” ei ole kovin halukas keskustelemaan hinnoista, jonkunlainen on/off politiikka käynnissä. Toki, onhan se huomaavaista, ettei haluta loukata myyjää “poskettomilla” hinnoilla, mutta kyllä kysynnän ja tarjonnan laki yleensä pitää huolen kaupoista.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Sähkökuva mallia normaali. #257088

    Mulla on sulle huonoja uutisia: Se johtonippu siellä mittariston sisällä omaa sellaisen määrän tehdastekoisia ryöstöjä, että niitä ei muistaakseni sen ihmeemmin ole eroteltu sähkökaaviossa. Samasta syystä on tullut vedettyä aika monta metriä uutta piuhaa noihin omiin kuljettimiin. Se, että kulkimeesi on jo rusikoitu johtonippua niin en näkisi niin suurena vahinkona jatkaa samaa tietä ja uusia niitä mitkä siellä on epämääräisiä. Muutama lisäsulake ja releet valoille saa aikaan jo melkoisen muutoksen näillä syyspimeillä…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: etulokasuojat #256914

    Tuosta katsos kerralla kunnon materiaalit, kjeh kjeh: http://www.vgs2cv.be/en/home/index.htm#!/Front-wings-Kevlar-2CV-with-inner-wing/p/109252009/category=29445024

    Mut joo, joitakin tarvikesiipiä joutuu hieman sovittamaan ja toisaalta orkkiksistakin saa massat raappaamalla ja puhaltamalla vielä ihan asiallisia, jos ei ole paljon peltihommia. Niitä jos on niin melkoisen aikaa vievää askartelua se on tehdä siististi niinkin hankalia muotoja.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Tulppien välys talviajossa. Tämä on siis kysymys? #256896

    Tämä on hieno kestoaihe, jossa pitäydytään tehtaan määrittämässä ilmavälissä ottamatta huomioon sitä, että siellä ei tuon taivaallista ole välitetty Suomen olosuhteista opuksia raapustaessa. Joo, 0.6, 0.7mm on varmasti kesäkäytössä ihan tuttu ja turvallinen välys. Mitä kylmempää tulee, sen alhaisemmaksi käy jännite. Jotta tämä kipinä muodustuisi mahdollisimman herkästi niin tuota ilmavälin pituutta lyhentämällä, eli tulpankärkiväliä pienentämällä se kipinä syntyy herkemmin. Olen ajanut vuosia 0.4mm välyksellä juuri näistä em. syistä ja havainnut, että erityisesti yksikurkkuisissa herkästi tulpia kastelevissa vehkeissä tästä on paljon apua kylmästarttiin. Sytkinä kärkiä, syttybokseja ja 123:sia. Mitään haittaa en ole ko. muutoksesta havainnut! Samoilla tulpilla ajan juuri kilometreistä välittämättä, vaihdan jos vikaantuu. Yli 0.6mm en laita tulppaan missään tilanteessa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: M: Uusi kampiakseli #256706

    Kuva kohteesta:

    Varaosanumero 5 502 228 Pieces D´origine

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 151 - 165 (kaikkiaan 5,419)