Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Laakeri sovitettu paikoilleen. Vika tai siis nahkeus oli…laakerissa! Sovitin tätä uutta laakeria toiseen lootaan–> sama homma. Otin toisen lootan vanhan leveän laakerin ja sovitin sitä -88 laatikkoon–> mahtuu. Tällä varmistui se, että uusi laakeri on vain valmistettaessa jätetty liian tiukaksi. Pyyhkäisin 240 paperilla laakerireikää ja istuvuudesta tuli hyvä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Vahva suositus näille jäisiin olosuhteisiin. Täällä etelässä ajelen Contin kitkoilla, mutta R4AD-raidin jäisillä teillä nämä Ässät oli kyllä ihan ässät.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tällekin aiheelle nosto, koska liittyy noihin pyörimisnopeuksiin. Sattuipa puuttumaan tuo ratas loodasta, joten takaisin näihin ikuisuuskysymyksiin, jota puhelinkonsultaationa Jasultakin kyselin..Kiitosta!
Mutta kuvina muille vastaavaksi avuksi:
Vasemmalla kutonen, oikealla nelkku. Täysin eri osat, vaikka halkaisija täsmääkin.
Kutosessa 16 hammasta, nelkussa 14. Myös tuo nuolella osoitettu metallinen lisäosa loistaa poissaolollaan kutosessa. Jasu muisteli, että Ami8 on samalla rattaalla kuin kutonen.Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Mikäs hemmetti on vikana, kun olen neljä kertaa yrittänyt lähettää uuden postin topiciin “Mittaristoista” ja se ei vaan pläjähdä eetteriin? Lataa kyllä sivun uusiksi lähetyksen jälkeen, mutta mitään ei tule jatkoksi.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tere,
en nyt löytänyt kaivelemalla sitä keskustelua, jossa jollakulla oli tullut vastaan se tilanne, että vanhan mallin leveä painelaakeri ei meinannut mahtua kytkinakselin ympäröivän holkin ympärille. Eilen asentelin vuosimallin -88 vaihteistoa, joka tiettävästi on nyt ensimmäistä kertaa ollut irrallisena, eli alkuperäinen kytkin ja painelaakeri menivät tässä samalla vaihtoon. Mutta hämmästys olikin suuri, kun uusi vanhanmallinen laakeri ei sujahtanutkaan pohjaan asti. En tiedä, oliko tähtimallin kytkimen painelaakerin muoviholkki jättänyt ainesta tuon holkin ympärille, vai missä vika, mutta ainakin siinä ns. viivat näkyvät. Meinaan tuota pyyhkästä hienolla hiomapaperilla, jotta saan välystä vähän lisää.Painelaakerin nimittäin kuuluu liukua ihan jouheasti tuon holkin päällä, tai muuten se rasittaa tätä herkäksi tunnettua kytkinhaarukkaa.
Tämän yksilön kytkinvaijeri oli niin finaalissa, että oli suorastaan ihme kytkimen toiminta ylipäätään. Ei olisi pahitteeksi vaikkapa jarrupalojen vaihto-operaation sivussa irrottaa kytkinvaijerin päätä ja testata liikkuuko vaijeri kuoressaan jouheasti, näin niinkööö tarkastus- ja huoltokohteena. Samalla tulisi pidettyä ne kytkinvaijerin säätömutterit hyvässä rasvassa niin ei ole kummoinen operaatio säätää kytkintä sitten, kun sen aika on.
Pakko sanoa, että eipä haittaa nämä “talvi”lämmöt, kun pressukatoksessa tusaa menemään 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Vanteita lyötyisi, jos ei ole kaamea kiirus. Saat valita pinosta mieleisesi.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Voinko tulla potkukelkalla, johon olen tehnyt kattopellistä peräloosterin AK400-mitoin ja etuaisaan teippasin Chevronit?
Tämä ei ole kettuilua organizaattoreille, vaan herätyksenä kaikille, jotka nyt mahdollisesti ovat närkästyneet tästä rajauksesta. 2016 järjestettiin muuan Wanhus-kokous ja senkin rajaus oli hyvin selkeä. Tapahtumia riittää muillekin viikonlopuille, joten jos nyt järjestetään yksi vähän tarkemmin rajattu tapahtuma niin siitä ei kannata ottaa nokkiinsa. Ja toisaalta, elämme suhteellisen vapaassa maassa, joten jokainen voi halutessaan organisoida omannäköisensä tapahtuman, jossa esim. portilla syynätään paperit ja tuijotetaan pärstävärkkiä päästetäänkö sisään vai ei?
Näen, että tällainen uudistus erillisen paku-tapahtuman muodossa on ihan tervetullut uudistus, joten kaikki kunnioitus sen eteen työskenteleville.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tarjoan tuosta takapuskurista putkineen päivineen 10e uudelleensijoituskohteena -68 Dyane. Saa nokittaa ken haluaa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Leppäkertun (ja Ampiaisen) rekkari oli TLP-alkuinen, joten epäilen -77 vuosimallin kutoseksi. Olishan tuo varmaankin vastaan tullut, jos se olisi olemassa. Tuo pakun URC-kilpi oli Nurmeksessa vielä henkilömallin sätkässä kiinni, eli ilmeisesti kanta-autossaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kyllä, kyllä…tässä valossa neuvoisin mahdollista tulevaa omistajaa näkemään tuon pakun tilanteen mahdollisuutena, en uhkana. Tuo nykyinen toteutus on sen verran rujo, että sinne kannattaisi kunnostaa jotain muuta ja monikäyttöisempää, sekä varmistaa pohjaanlyöntikumeilla rakenteen turvallisuus. Pohjaanlyöntikumien avulla nuo muutokset eivät ole sen vaarallisemmat kuin normirättärissä jousivarvan silmukan tai tapin katkeaminen. Ja nämä kunnostustyöt pitää tehdä nimenomaan ennen seuraavaa leimauskertaa, jotta se kokonaisuus on eheämmän näköinen. Tuota nykyistä konstruktiota noine hitsauksineen en usko enää kenenkään katsurin päästävän läpi sellaisenaan.
Toinen juttu on sitten mahdollinen anominen, että josko nykyrakenne palautetaan pakun omiksi niin nouseeko sieltä taas nämä prosentit esille? Sen takia pitäisin ensimmäistä vaihtoehtoa parempana ja toteutus kannattaa tehdä ajatuksen kanssa.Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]<quote>Ei ollu aiemmin tuota kuvaa papereista, tai sitten se ei vaan näkynyt jostain syystä. Tuo maininta “takajousielementeistä” on kyllä mitä mainioin, antaa aika laajat vapaudet vaikka mihin…
Mutta, taas päästään yhteen hassuun asiaan näissä muutoksissa. Kun paperiin on kirjattu että “on muutettu vastaamaan AK400 -mallia”, niin sen pitäisi myös yksiselitteisesti antaa korkeampi kokonaispaino. Ei vaan ole, kun ainakin aiemmin on väitetty sen kokonaispainon olevan kiveen hakattu, eikä sitä voisi mitenkään muuttaa, mutta sitten päästään siihen että mitenkäs sen muutos onnistuu HiLux -Toijotassa ja sitä kautta sen muutos pakettiautosta kevytkuorma-autoksi… Ei ihan vastaavasti kohdella kaikkia, pitäisikö kysyä tasa-arvovaltuutetulta tms, tai syyttää syrjinnästä..?
Käsittääkseni myös prosentit pitäisi näillä vuosilla jo poistua papereista, eikä sinettijärjestelmäkään ole enää käytössä, joten sikäli nuo eivät ole huonot paperit. Jos itse hoitaisin tuota niin kun tuolla on tuo maininta AK400 vastaavuudesta niin lähtisin kyllä asiallisesti yrittämään oikaisua tietoihin, eli ns. “menneen ajan virheenä painoja ei ole päivitetty jostain syystä, vaikka kulkimesta on tehty AK400 vastaava”. Väittäisin, että tarvitsee vain löytyä se sopivan ymmärtäväinen katsuri, joka päivittää tiedot kenttään esim. uutta rekisteriotetta laatiessa. Tiedän nimittäin tapauksia, joissa sisältö on muuttunut ilman muutoslupamenettelyä, eikä sen jälkeen ole tarvinut palata näihin asioihin, kun ne on kerta päivitetty järjestelmään 2000-luvulle.
On ollut jopa wanhus Suomessa, jonka moottoritilavuutena on lukenut 1.6 L, eikä kukaan ole puuttunut siihen. Ja ihan wanhus-wanhus, ei superi.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ei sovi, Ami6 kammessa oma öljynkiertojärjestyksensä ja siinä lohkossa kutosen kampi leipoo itsensä valmiiksi. Muistaakseni pytyissä ja kansissakin oli jotain eroa istuvuuden suhteen, ulkonäöllisesti paljonkin.
Mulla pitäisi olla täysin uusi Ami6 kampi vielä jäljellä ja kokonainen AM2-C konekin löytyy. Paa yksityisviestiä, jos kiinnostaa. Kampi ei ole halpa, mutta saatavuuskaan ei päätä huimaa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Rullaas Jasu vähän ylöspäin ja kattoos kunnolla niitä kuvia papereista. Siellä on maininta ihan rekisteriotteessa noista takajousista..mietiis mitä mahdollisuuksia se antaisi 😉 “Jousi/vaimennin E L E M E N T T I”….
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ootteko antaneet virtaa suoraan puolalle? En olisi lainkaan yllättynyt, jos ns. varkaudenestona joku tai jotkut noista nappuloista pitää olla oikeassa asennossa, jotta kuljin lähtee käyntiin. Sen kanssa on kuitenkin eletty täällä PK-seudulla, joten varkaudenestoakin on saatettu fundeerata.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kiitos, eli väärässä olin muistoissani…Muistelin, että faija-vainaa ois sanonut tässä(kin) olevan Ami Superin rungon. Tai mistä sitä tietää, vaikka jossain vaiheessa olisi ollut.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit