Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Joo onhan se totta, että jollain nelkulla vaan voi päästä muistaakseni 2,4 litraan satasella, eikös se ooo ennätys? Siinä kun on niin pienet männät ettei mahu ees paljon bensaa palamaan 🙂 Mutta myös se on totta, että sillä viriviri superilla pääsee alle 7 litraan. Ja eihän se kulutus aina sätkällä mee sillain, että pienellä vähän, koska voittihan isoo jukka 652 koneellakin pihistyksen vuos pari sitten? oli mulla jotain muutakin mutta unohdin…
Ja vauhtia on se mitä kukin haluaa ajaa. Minä itse en lähtis tuota kahtasataa koittaan…Pelkästään tuumaa isommilla renkailla saa kympin lisää vauhtia…
Niinjoo, sitä halusin näsäviisastella, että ei noita supereita oo montaa suomessa, joten ei se mikään ihme oo ettei oo näkynny kisoissa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Puolavika on aika harvinainen. Tuota, tuota…hmm en usko, että konkka ois jo nyt pilalla…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tuo sähkö2cv oli muuten hollannissa… Siitä on kuvaa hollannin maailmankokous videolla.
Videoista puheenollen: Omistaako joku sen italian kokousvideon/dvd:n?
Onko se hyvä? 🙄 toisin sanoen: kattava?Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Onko sulla sytyn ajoitus kohdallaan? Tuo, että se ei lähde käyntiin vaikuttais vähän siltä, että ei oo… Katso kaikki kontaktit puhtaaksi erityistä huomiota kiinnittäen kärkikotelon kohdalla… Kärjissä on välillä uskomattoman paljon eroa, kokeile uudestaan sillä oikealla kärkivälillä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ei se superi YLI 8 litraa kaupungissa vie, jos jaksaa olla kiihdyttelemättä…Se on rakennettu vääntämään erittäin alhaalta ja siten sillä on hyvä lähteä liikenteeseen. Sätkällä yrittäessä pysyä autojen tahdissa kaupungissa varmastikkin menee tankista kierteellä tuo samainen 8 litraa…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Niin ja siitä vielä, että kun jotkut harmitteli alkuperäisten perään: Jos tallissa on esim: kaksi kuljinta, toinen lähes alkuperäinen ja toinen super—>Toista voi silittää ja toisella kulkea kuluttavat työmatkat ja leikkiä, jos on tarve. Tästä on hyötyä, koska ne alkuperäiset osat eivät kulu enää päiväajossa…? Ja vielä yks juttu: Superi on tehokas hyötyajoneuvo siinä missä sätkäkin ja ehkä vielä parempi, koska superilla voi vetää peräkärryä.
Superi kuitenkin muistuttaa alustaltaan enemmän 2cv:tä kuin Tojolootaa, joten sillä on ihan mukava taittaa matkaa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Vauhdin raja tulee sitten kun kori alkaa painua kasaan. (jossain 200km/h:n kieppeillä…) Tuohonkin vauhtiin tarvii jo taitoa. Jos lasiin pyörähtää maks. 160km/h neljällä vaihteella ja 1.3 gs koneella, se riittää 😈
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Onneksi varustin tuon kirjoitukseni kysymysmerkillä… 😳 Eli eikös 652 koneessa ole kromimännänrenkaat ja jotkut kovakromi/karkaistut pytyt? Mulle kun on jäännyt sellainen käsitys, että noita visan pyttyjä ei voi porata, kun ovat pinnasta kovempaa ainetta… Mitkäs m-renkaat visassa on? Loogisesti ajateltuna pytynkin pitäisi olla kovaa kamaa, jos renkaatkin on, muutenhan se kuluttaa pyttyä nopeammin, kun on kovat/kestävämmät m-renkaat?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]💡 Luulen että kromatut ovat kestävemmät kuin alkup. mutta myös pytyt tarvii olla kromatut. Muuten kromista on enemmän haittaa kuin hyötyä. ❓
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Niin sitä vielä,että miksi vaihdat lauhduttimen?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Se oli tuo nameone joka kirjoitti remonteista, mutta eipä tuo haittaa… Mäntien sorvauksesta tiedän sen,että jos männissä on ollut ne kapeammat männänrenkaat niin sorvi pyörimään ja urat leveämmiksi ja uudet leveämmät renkaat hollille. Tämäkin on ns. uusiokäyttöö 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Veeralle: Sukuvikana löytyy huono muisti, joten pidän tapana merkata pienetkin huollot ylös.. Kilometreistä: Kutosen kone on kestävä kone suhteessa kuutiotilavuuteen. (Kaikki on edelleen suhteellista 😉 ) Se meidän 300tkm kone on jokapäiväisessä ajossa edelleen ja toimii hyvin. Lähtee hyvin käyntiin, vääntää ja kulkee hyvin ami8 lootan ansiosta.
Nelkuissa tuntuu olevan paljon eroa:(tämä ei liity kilometreihin) TM ei saannut testi-2cv4:sta kulkemaan 100km/h, mutta eräs toinen nelkku kulki ihan mukavasti 100km/h ja joskus enemmänkin. Koneella oli ajettu n. 30 000 km. (testattu jyväskylä-kuopio väliltä löytyvällä suoralla kolme henkeä kyydissä)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Nameonelle: Öljyrenkaat eivät kuluneet vaan yksinkertaisesti menetti jännityksensä. Renkaat olivat aivan uudet. Männät pysyivät ehjinä, mutta en muista onko samat männänrenkaat ajossa. En ole tästä nyt aivan sata, mutta muistelisin, että ne öljyrenkaat mitkä on matalammat/kapeammat/pienemmät ihan miten haluaa ilmaista asian, ei kestä kovia lämpöjä…Tämä ilmiö tapahtui toisessakin meidän perheen koneessa ja siinä oli vastaavat renkaat.
Tämä kone, joka käy “kylmänä” (jolla ajettu se yli 300tkm) vie öljyä 0.5l/5000km ja käytännössä tämä tarkoittaa, että se ei vie öljyä, koska säädän venttiilit ja vaihdan öljyt 5000km välein….Vaihteisto öljyt vaihdan 10 000km-20 000km välein. Öljynsuodattimen kanssa en ole ollut kilometritarkka, koska öljy pysyy aika puhtaana tuon 5000km aikana. Vaihto kuitenkin ainakin 30 000km välein.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ami6: Miten synteettiset on pysynyt sisällä? Aina kun olen käyttänyt synteettisiä niin ne tuppaa tulemaan tiivisteistä läpi… 😳 Siksi olen siirtynyt puolisynteettisiin ja ?mineraali?-öljyihin. Eihän 70-80-luvuillakaan ajettu synteettisillä…?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ensinäkin, minä en usko tuohon 80-90 lämpötilaan. Se on liikaa, koska eräät kutosen öljyrenkaat eivät kestä pitkiä aikoja yli 80 asteen lämpöjä…
Ja toiseksi, myös seokset vaikuttaa lämpöihin. Kolmanneksi, sillä koneella, joka käy viileästi, on ajettu ainakin 300 000 km…(En muista ulkoa tarkkaa määrää, mutta huoltovihko kertoisi enemmän.) Männät ja pytyt on vaihdettu, mutta kampi ja lohko ainakin on samat. Siinä meni yks männänrengassarja käyttökelvottomaksi yli 80 asteen lämpöjen takia.Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit