Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nelkunkoneen öljyn kiertosuunta eroaa myös kutosen koneesta.Voisiko tällä olla vaikutusta? Kts.Haynesin korjausopas.
Muistakaa aina, että jokainen sätkä on yksilö, eräs kutonen on aina vähintään 80 astetta kesäisin.Esim. siinä ei olisi pahitteeksi isompi suodin. Taas toinen tapaus ei lämpene kesällä yli 60 asteen, siinäkin on pohjapanssari paikoillaan… Kummatkin koneet on kunnossa ja eivät vie öljyä liikaa…Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Millaisia eroja noissa suodattimissa on?
Mistä saisi kutoseen puolta isompaa öljynsuodatinta? käykö mikä tahansa kunhan sopii vain kiinnitykseen?Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Joo se paskapyssy oli hieman epätarkka kuvaus 😆 😆 :wink:. Tulipahan testattua ootteko hereillä…. Se on vastaava kuin http://www.biltema.fi/ –>työkalut–>paineilmatyökalut—>öljynsumutin, tarkemmin Tuotenro 151930. Tallissa se tuppaa tosin näyttämään enemmän paskapyssyltä. 😆 Sillä voi roiskia kaikenlaista kuraa ja hyvää tulee.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tietääkseni n. vm-78 eteenpäin peltien laatu heikkeni huomattavasti. Rautahan sisältää hiiltä ja kromia jonkin verran ja jotain muutakin ja jotain noista aineista käytettiin säästellen ja siksi pellit tuppaa hukkumaan uudemmista…
Veeralle: En tarkoittanut vaseliinin käyttöä koteloissa vaan ihan yksittäisten pulttien kiinnityksessä. Ja se öljy-liotin-massa-coctail puhalletaan rungon sisään “paskapyssyllä” ja annetaan asettua ensin mahallaan, sit kyljellään, selällään ja toisella kyljellä. Täten se valuu kaikkialle.
Eikö sinkki pysy tarpeeksi pohjapelleissä, jos päälle maalataan kerros tai kaksi ja sit siihen pesuhuoneritilämattoo ja matot? Eihän se kulu pois kuin sellaisista kohdista missä matto pääsee liikkumaan? Kuumasinkitty kerros kestää 50v, jos kivet tms ei sitä vaurioita… Jos viiden vuoden välein kastaa pensselillä maalia sinne tänne niin onko se kovin suuri vaiva? Pääasia ettei tarvitse parsia peltejä… 🙄
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Uusia kitkaiskareita saa liimaamalla vanhaan kitkaiskarin runkoon uuden kitkapinnan. Uuden kitkapinnan saa tehtyä siitä samasta materiaalista mitä on jarrukenkien jarrupinnat.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Joo ei halvin ole se paras vaihtoehto. Yleensä sätkäporukka on kulkenut siellä halvemmalla tiellä ja siksi höpötin halvoista maaleista. En itse maalaisi peltikattomaalilla auton ulkopintoja, mutta alustaan ferrex sopii kyllä. Tietenkin useita kerroksia saa olla. Ja miettikääpä kuinka ohuita kerroksia citroen käytti….
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kun kerran haluatte avata pulttinne ehjinä kymmenen vuoden kuluttua niin miksi ette käytä rasvaa? Ei mitään crc:tä paine pullossa vaan kunnon vaseliiniä.
Täytyy kyllä todeta, että itse en usko noihin massoihin koteloissa: Toissa kesänä sain todistaa kun vm-90 charlestonin runko otettiin pois ajosta ja se oli aivan kauttaaltaan laho! Arvatkaas mitä oli sisällä? Liikkeen tekemä ruostesuojaus massalla. (runko painoi lähes 10kg enemmän kuin “suojaamaton” runko.)
Parhaiten kestäneet rungot täälläpäin on suojattu massa-öljy-bensa/liuotin seoksella. Seos pysyy vetelänä ja suojaa hyvin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Varmaankin halvin tapa maalata sätkää on Kirjo tai Ferrex. Par kolme kerrosta mustaa Kirjoa kestää about kymmenen vuotta kesät talvet ajellen. Ruostesuojamassan käyttöä en suosittele varsinkaan koteloihin. Pohjapelleissäkin massa saattaa tuottaa tipan linssiin seuraavalla korjauskerralla: Massa kovettuu ja jos massa on huonosti levitetty tai pohjatyöt ovat olleet heikot niin kosteus pääsee muhimaan massan ja pellin väliin ja tämä saattaa jopa nopeuttaa lahoamisprosessia. Muutenkin massaa on ikävä raapia irti. Massattuja osia ei voi myöskään puhaltaa ilman massan irroitusta. Öljy tms. on parasta koteloille.
Futura-maalia EI kannata käyttää:Kuivuu hitaasti, pinta on pehmeä pitkään ja kun maali on kovettunut alkaa se jo hilseillä pois. Päivettyy myös turhan helposti auringossa, vahauksesta huolimatta.
Miranol tuntuu olevan ihan hyvää perusmaalia.(Kunnes toisin todistetaan)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kiistän tuon jatkuvan bensan hajun! Ei se bensa kyllä pahemmin ole haissut…jos haisee niin vika on säädöissä.
On mielestäni hieman turhaa jahkailla siitä, että kannattaako ko. suodatin vaihtaa. Se on makuasia.
Lisää jahkailua: 🙄
Turboputken asennuksen haitta on se, että alkuperäisen tuulipellin joutuu räätälöimään uusiksi. (jos ei omista turboputkellista tuulipeltiä.)K&N:n etu on se, että sitä ei tarvitse putsata/vaihtaa usein, muistaakseni puhdistus ja öljyämisväli on 75 000km vai oliko jopa enemmän(?).
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]No comments! 😆 😆 😆 😆 😉 😥
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Se suuttuu ja oksentaa öljyt keväällä 😆 😳 😥
Siitä superin rakentamisesta: vuonna 1997 laki muuttui niin, että ajoneuvoon ei saa vaihtaa moottoria, jonka kuutiotilaavuuden tai hevosvoimien lisäys on yli 25%.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Muistaakseni Tampereella on jokin yritys joka valmistaa penkin päällisiä ja heillä on sätkään kaavat penkkeihin. Olisiko ollut jopa niin että niiltä löytyy kaavat vanhukseenkin… Meiltä on sen yrityksen esite hukkunut, mutta jos joku tämän tästä nyt tunnistaa niin kirjoittakaa. Hinnat oli vuonna 1999 sillain , että kutoseen erillisiin etupenkkeihin ja takapenkkiin maksoi yht. 750mk. Päälliset ovat kestäneet hyvin, (jopa koiran kulutusta) ja suunnittelultaan paremmat kuin alkup. Esim. etupenkkien selkänojan nahka jatkuu siten, että selkänojan kulma ei kulu puhki takapenkkiläisten vuoksi. Tarkoitan sitä, kun takapenkiltä poistuessa ottaa huomaamattaan tukea etupenkin selkänojan kulmasta. Kokeilkaapas itse. 😯
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Juups. Täytyy kyllä tässä nyt todeta sellainen asia, että kun väsään hyvän koneen, en panosta kiihtyvyyteen…siitä ei ole oikeastaan mitään etua pitkällä matkalla. Heppoja voin kyllä lisätä, mutta vääntö on tärkeämpää.Bensan kulutuksen alhaisuus on kaiken a ja o. Jos haluan leikkiä autolla niin hommaan vähintään superin tekniikkaan pohjautuvan ajokin…Leikkimisessä ei kylläkään ole mitään järkeä, mutta pojat on poikia… 🙄
Otan yleensä kantaa tällaisiin asioihin jos olen lukenut/nähnyt/kokenut/kuullut asiasta jotain…Älkää pahastuko silloin kun asiani pohjautuu empiiriseen tietoon, pyrin aina kuitenkin pitämään faktat asioissa mukana.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Vakio Gs 1300cc koneessa on n 65 hp ja siitä superista on kuutiotilavuutta kasvatettu. ym ym
Elä nyt hyvä mies pistä gs osia kulutukseen jokkikseen, tulee piaan paha mieli. 😳
Luulen että 1300 cc bokserissa on parempi vääntökäyrä kuin 1300cc rivissä, vääntö nopeuttaa lähtöä ❓ eli kyllähän geesulla parempia lähtöjä varmaankin sais…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Nelkkuhan olisi hyvä lähtökohta turbo-sätkäksi: Lyhyt iskunpituus ja käsittämätön kiertävyys 😆 😆 ja ei harmittais niin paljon kuin kutosen kone, kun menis apulannaks ahtopaineista 😈
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit