Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Lattiaa eristäessä pitää aina muistaa jättää lattialle hengitysaukkoja! Alimmaisena on aina hyvä pitää saunanritilämattoo, jotta vesi pääsee haihtumaan pois. Jos ilmanvaihtuvuudesta ei huolehdi niin saa aika nopeasti rueta hankkimaan uutta lattiapeltiä etujalkatilaan. Sanomalehtiin kannattaa imeyttää kosteus useaan kertaan talvessa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Joo mä huomioin vähän liikaa tota “talvikattovirityksiä”-juttua… 😳
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Miksi teet talvikattoo?
Jos haluat pitää lämmön sisällä niin helpoin,edullisin ja tehokkain keino on, kun laitat styroksia tai retkipatjaa kattoon. Katon keston takia ei talvikattoa kannata tehdä, koska pelkästään katon vuotuinen irrotus saattaa vaurioittaa kattoa enemmän kuin kymmenen vuotta normaalia käyttöä. Katto kestää normaalissa käytössä kesät talvet kymmenen vuotta ilman hoitoa ja enemmän, jos pesee(tiskiaineella) ja muovivahaa katon edes kerran vuodessa. Muovivaha vähentää katon kovettumista..Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Telinettä ei tarvitse kiinnittää lokarinmuttereiden alle aivan pakosti, mutta siinä tapauksessa, jos haluaa välttyä kahden reiän poraamiselta koriin niin…noh kuitenkin. Telineen etuosaa ei ole pakko tukea valopukkiin, voi myös tehdä tukijalan putkesta ja asentaa putken runkoa vasten, tai kiinnittää etuosan moottorin ja laatikon välisten muttereiden alle…
Tälläisissa jutuissa kuva kertoo miljoona asiaa, mutta kun ei oo nii ei oo.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.10.2003, 12:44 vastauksena käyttäjälle: Misukan talvitassut 135 x 15 !! mutta vain 2 kpl !! #130103olen myös huomannut misukoiden nopean kulumisen ja nimenomaan reunoista.. Luulen, että misukan kumiseosta on pehmennetty vuosien varrella. Havaitsemissani tapauksissa auraukset ovat olleet kohdallaan ja ilmanpaineet 1,5-1,8 välillä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]8.10.2003, 17:58 vastauksena käyttäjälle: Misukan talvitassut 135 x 15 !! mutta vain 2 kpl !! #130100Muistelisin tuota 600 renkaan tilausvaatimusta oikeaksi… Kyllä, asia on hankala… En kylläkään ollut tietoinen tuosta kappalehinnasta… Noh, pitää vain toivoa, että esim. Firestone alkaisi(?) valmistaa e d u l l i s i a talvirenkaita. Mielestäni on aivan järjetöntä maksaa hirveitä hintoja talvirenkaista, koska talvi on 2cv:lle muutenkin kuluttavaa aikaa. Talvitassujen hinnat pitäisi olla suhteessa kesärenkaiden hintaan. Noilla misukan talvitassu hinnoilla ostaisi vaikka kovakaton talveksi. 😆
Ja Firestonen kesärenkaista: Onko mitään mieltä ostaa kalliimpia misukoita alle, jos kuljin ei muutenkaan vastaa alkuperäistä?. Sellaisella sijoituksella keventää enemmän rahapussiaan kuin mieltään. Tämäkin on tietenkin suhteellista. 🙄
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.10.2003, 17:00 vastauksena käyttäjälle: Misukan talvitassut 135 x 15 !! mutta vain 2 kpl !! #130092Kuten jo nyytisistä on voinnut lukea, niin nokia on valmis tekemään erän talvitassuja, jos olisi tarpeeksi halukkaita. (en muista montako tarvii olla enkä heitä arvioo)
Voisin väittää, että Nokian 125*15 hakkapelita on parempi talvirengas kuin michelin 135*15(?). Talvirenkaista on jo pulaa, joten ihmiset, jos haluatte talvirenkaita, pistäkää nimiä listaan.Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Joo kyllähän kysymyksesi oli selkeä, mutta kun luin niin kiireellä….ei oikein hoksannut heti… 😳 Toivottavasti operaatiosi onnistuu..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Siis tarkoitatko: vaihtaa kutosen katto nelkkuun? Jos tarkoitat tuota, niin ongelma ratkeaa kun hommaat kutosen katon avausmekanismin, eli sellaisen putkikehikon, johon katon kaksi tappia menee edestä. Tarvitset myös ne salvat, joilla katto pysyy kiinni. salvat tulee aurinkolippojen alle kiinni… Kehikko kiinnitetään koriin kahdesta kohtaa pultilla tai ruuvilla. Hitsaa tai laita popniitillä molemmin puolin mutterit tai metallinpalat,(jossa kierre pulttia varten) johon kehikko kiinnitetään. Tarvitset myös kolme nappia. Yksi nappi keskiputkeen katonrajassa: Tähän painetaan katon remmi katon ollessa puoliksi auki. Kaksi nappia laitetaan taakse, yksi molemmin puolin, ja näihin tulee kiinni muoviset remmit katon ollessa taakse asti auki..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Nyt kun homma on hoidossa niin kannattaa ylläpitää tuota toimivuutta esim. puhdistamalla ja rasvaamalla akunnavat ja-kengät säännöllisin väliajoin. Tai noh, säännöllisesti ja säännöllisesti, kunhan edes kerran vuodessa… 😳
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Eheiiii killan olekkaan pakko olla tässä mitenkään mukana, ajattelin vaan, että jos ei kasaan saada viittätoista henkilöä joilla olisi varaa sijoittaa tavaraan 170e per mies/nainen, niin kilta saattaisi olla hyvä apu….
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Omistajan kanssa on sovittava tarkastuskäynti ja sitten asiaa kannattaa katsoa uudelleen killan kanssa… Esim. kutosen koneet alkavat olla arvokkaita.. Mutta jos omistaja ei ole perhtynyt 2cv:n saloihin niin uskoisin että kasa irtoaa jossain vaiheessa poiskantohintaan… On kuitenkin harmillista jos korit maatuvat suomineitoon kiinni tällä aikaa…
Kylläpä helpotti. 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Mitä tuo läjä pitää sisällään ❓
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]jos rupeat säätämään säätäjästä latausta alemmas niin älä laita säätäjän muovikantta paikoilleen ennenkuin lataus on kohdallaan. Yleensä nuo säätäjät vaativat hetken ennenkuin lataus asettuu paikalleen säädön jälkeen, joten on mahdollista, että joudut pienin väliajoin kumartumaan konepellin alle muuttamaan latausta, eli siitä muovikannesta tulee hidastava tekijä tienpäällä.
Varsinkin vanhat nelkun säätäjät, mitkä “vilkuttavat valoja” teettävät yleensä hommia ennenkuin akku tottuu uuteen latausjännitteeseen.
Sätkän kanssa hommat on aina yksinkertaisia ja hommat sujuu rasvatusti! 😆 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]nuo säätäjät omaavat joskus kummallisia vikoja… yhdessä ajokissa katkeaa lataus kokonaan kovilla kierroksilla… saattaa olla, että tuo sinun ongelmasi oli vain huono kontakti jossain, mutta sen näkee sit myöhemmin jos ongelma uusiutuu.
Mukana kannattaisi pitää vara säätäjää ja laturia jos sellaiset jostain halvalla saa. Ja muista tarkkailla volttimittaria…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit