Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Lataamattomuus voi johtua myös säätäjästä eli siitä kolmi-tai kaksinapaisesta mustasta laatikosta. (vanhemmissa kaksi uudemmissa kolme napaa.) Laturin laakeri tulee vaihtaa silloin kun laturi alkaa pitäämään kovaa ujellusta ja “rohinaa”, eli harvoin. Laturin hiilet tulee vaihtaa jos ne on kuluneet loppuun. Luulisin että ongelmasi on juuri nuo loppuun kuluneet hiilet… Jos on ongelmia löytää esim. nuo hiilet laturista, niin netistä löytyy laturin “räjäytys kuvia” ja niiden avulla aukeaa laturin salat…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Joo-o. muistan lukeneeni jostain, että joku jossain on käyttänyt sätkän vaihteiston voiteluun banaaneja paremman puutteessa… se noista omista cocktaileista.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Niin se jäykkyys onkin se ainut haittapuoli siitä nelkun jarrupääsylinteristä. Itseasiassa se ei edes ole jäykkä se poljin, vaan se poljin on kovin ylhäällä…(tarkoitan tällä, että jarrutus alkaa heti kun painaa poljinta..)
😈 JA EN EDELLEENKÄÄN SUOSITTELE LHM-NESTEITÄ TAVALLISILLE KUMEILLA ENKÄ TOISIN PÄIN!!!! (ja vielä tuota “toisinpäin” juttua selventääkseni: Myöskään normaali neste ei sovi lhm-kumeille)
jos nyt ihmiset ymmärtävät lukemansa…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Takana on sellaiset jarrusylinterit, mitkä ovat tarkoitettu käytettäviksi levyjarrujen kanssa. Pitkään käytössä oli vääränlaiset sylinterit takana, josta seurasi ns.”käppärikäännös” äkkijarrutuksessa.
JA jalppikselle: Käytössä on normaalit jarrunesteet ja niille tarkoitetut palikat. (Jos oli jotain epäselvää)
Ja ne vaijerit on muistaakseni GS:n.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]moi.
On tullut ilmi, että tuo 123 on vielä hieman kehitysasteella oleva peli ja varsinkin 123 alipaineensäädöllä. Eli siinä sytynennakossa saattaa olla hieman säätövaraa, vaikka 123:n pitäisi olla ns.plug and play-laite.
Kannattaa kokeilla säätää sitä, kuten kärkiä säädettäisiin, eli pieni kääntäminen suuntaan tai toiseen. (siis siitä ite laitteesta potkurin takaa..)
Pelkästään tämä “pieni” homma voi auttaa käyntiin lähtöä.Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Koska olet laittamassa nelkun jarrupääsylinteriä niin et voi käyttää LHM-nesteitä. Tuo nelkunsylinteri ja leyvt on toiminut meillä jo yli 100 000 km joten en usko että siinä on ongelmia sinullakaan. Jos sulla on se nelkun käsijarruvipu niin suosittelen, että hommaat pidemmät käsijarruvaijerit
—> helpottaa asentamista.Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Sitronen on myös yksi paikka mutta ehkä hieman hintava. (http://www.sitronen.fi)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]jos et ole tekemässä museoajoneuvoa niin antaisin vihjeeksi tämän: yhdessä caminassa oli renkaat kooltaan 195/75r16c. omistaja kehui, että hyvin pysyy vanteilla. merkkiä en muista.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]se oli aivan viime hetkillä mennyt siihen 4000 sätkään ja niitä oli kyllä enemmän koska kontrollointi oli huonoa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]jos meinaa hankkia alipaineensäädöllä varustetun 123-ignitionin, niin sanoisin varoittavan sanan: Kun käyttää alipaineensäätöä laite lyö paljon ennakkoa (en osaa sanoa tarkkoja asteita) ja tämän vuoksi laitetta joutuu kääntämään myöhäisemmälle kuten perinteisiä kärkiä. Tämä säätämisen tarve kertoo laitteen keskeneräisyydestä, koska ohjeet väittävät, että “ei enää koskaan säätämistä, kun olet kerran asentanut…” Tätä ns. blue mallia, jossa alipaineen säätö on, voi käyttää myös ilman alipainetta ja tällöin laite on kuten “black” 123-ignition. Noista alipaineettomista 123:sta en ole pahaa sanaa kuullut, tietääkseni laite toimii oikein…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]“onko kaksi kokousta liian liki maantieteellisesti ja ajallisesti? ” Kun ajatellaan kuinka paljon menneinä vuosina pohjoismaalaiset ovat joutuneet(saanneet) täältä ajamaan etelä-eurooppaan ja takaisin, niin eikö nyt olisi jälleen e-eurooppalaisten vuoro “kuluttaa kulkimiaan”? ja ajallisesti: mietippä tarkemmin tuota aikaa kokousten välissä… 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B].. ja vielä yksi juttu: jos jouset on muuten kunnossa mutta “inisee” niin ei muuta kuin öljyä tai rasvaa pönttöön, ja taas mennään…(kohtuudella, ei litroittain)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Noo aloitetaanpa kuorista: Jos vaipasta menee sormi läpi niin ehkä kannattaa uusia jaa ja jos kuljin kulkee ilman lastia alhaalla vaikka olisi säädetty niin ylös kuin pystyy= jouset kuoleentuneet,vaihtoon ja jos toinen puoli selvästi alempana kuin toinen eikä joustoa ole=jousi/jouset poikki, !pika pikaa jouset kuntoon! runko voi kärsiä… noh siinä nyt alkuun… Ja varpatappien kiinnitysreikiä tukivarsissa kannattaa seurata, reiät eivät saa olla venyneitä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Paikallinen katsastaja ei 2cv:tä käyttäessä juurikaan muuta ole sanonut kuin päivää ja näkemiin. valmistenumeron katsoo ja jarrut. Konepellin alle katsoo harvoin… ei hullumpaa katsastamista… 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]-74 vuosimallista alkaen pitäis olla takaturvavyöt… ja korpivaara asennutti uudemmanpuoleisiin sätkiin etulokareihin vilkut.(en osaa kuvata sitä kohtaa mihin 😳 ) ja myös lampunpesimet olivat viimeisimmissä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit