Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
…jos huomaa…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]77 kuulostaa paremmalta juuri noiden pakokaasujen takia. Tulevaisuuden kannalta en usko olevan väliä tuolla 77 vai 83 koska rättäriä kuin rättäriä ne rupee rokottamaan jossain vaiheessa yhtä armottomalla kädellä. siinä vaiheessa kannattaa kaikista tehdä museo vehkeitä… Saastevero ei olisi kovinkaan paha 2cv:n kannalta: Vertaa -70 luvun amerikan v8 römpsöttimien ja bokseri kakkosen päästöjä?(verrattaessa saman ikäisiin) sätkän kone on vähäsaasteinen, jos se on kunnossa… Vähän asian vierestä, mutta ajatelkaapa muutkin…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Se on sätkän ainut varkaudenesto ja toimiva sellainen. Eräs kutonen meinattiin viedä kerran juna-aseman pihasta, johdoista käyntiin, mutta ei kääntynyt ei.
Tuskin kukaan huomauttaa vaikka jättäisit sen rattilukon salvan pois putken ympäriltä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Jos sulla on tallessa ne rattiputken puolikkaat, niin voit hitsata ne vaan uudelleen yhteen. Nimittäin uusi rattiputki voi olla aika tyyris…
(joku voi sanoa että ei saa pistää yhteen, mutta… 🙄 )Ja vielä lisää: tämä on siis kiellettyä puuhaa ja en suosittele sitä kuin viimeiseksi keinoksi…ja jos et ole kokenut hitsaaja niin ehkä on parempi, että parsit ne takalokasuojat ensin kasaan 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]meilläpäin kakskurkku vehkeet, jotka kiertävät pakokaasumittauksissa, säädetään niin laihalle seokselle (vain väliaikaisesti) että hirvittää!
Ja muista ajaa lenkki ennen katsastusta, että kone on lämmin->saat paremmat arvot.
sen pitäis käydä niin laihalla että ei ole juurikaan eroa ajatko ykkös vai kakkoskurkulla.
Oikeastaan tuo laihaksi laittaminen ei ole hyvä, sillä jos kaasariasetuksesi ovat kohdallaan niin arvojenkin pitäisi olla suoraan hyvät, mutta jos nopeasti haluat homman pois alta niin ei auta kuin säätää laihaksi…Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Bongasin koukeroissa vihreän pikkucaminan 🙄 ja ehkä niitä italiassa näkee enemmän…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Näkyykö huohotus öljynkulutuksessa? jos ei, niin mielestäni ei kannata huolestua…2cv6:den koneilla on tapana huohottaa, jotkut enemmän toiset vähemmän…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Oletko tullut ajatelleeksi, että katsastus sedällä saattaa olla väljyysaisti pikkaaseeen liian herkällä? kuulin, että 2cv:n huoltokirjan mukaan olkatapin väljyys saisi olla neljäkymppii? 🙄 En mene vannomaan, mutta tuolla olisi hyvä vihjaista virkaintoista setää, jospa se vaikka nostelis jalat tuolille ja ottais rennosti ja huokais ja nostais leimasimen ilmaan ja löis paperia j a sätkä pääsis tielle ja ja aja jajaja…. 😳
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kiitos tiedosta
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Minunkin mielestäni tuo ruotsi kuulostaa hyvältä. jos kerta suomella on ollut kaksi kokousta niin kyllä rakkaille naapureille ainakin yksi kokous sallitaan! 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]oletko kolhaissut jonkun vanteista? Resonanssitärinät ovat yleensä tuollaisia…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]A06/635 konetta on ollut kutosessa ja meharissa, painava vauhtipyörä, puristukset 8.5, 29 DIN hv 5750rpm, 39nm 3500rpm ja AM2 konetta oli Dyane 6:ssa ja Ami 8:ssa, puristukset 9.0, 35-SAE ja 32-DIN hevosta/5750rpm, 42nm/3750. AM2 on tehokkain 602 kone. Jos tarkoitat kestävyydellä kilometri määrää, jonka kone kestää, niin siihen on vaikea vastata, koska kaikki 2cv:n liittyvä materia on yksilöllistä. Jotkut kestää alle satatonnia jotkut kestää puolmiljoonaa kilsaa…(meillä on ajossa 635 kampi, jolla rupee oleen 400000 km lähellä) Jos kestävyydellä taas tarkoitat vääntöä, niin painava vauhtipyörä tuo sitkeyttä ja kevyt kiihtyvyyttä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]suurin ero kyllä tuntuu kun avaa kakkoskurkun, mutta se myös vaikuttaa ykköskurkun vääntöön….(tai 123 vaikuttaa?)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kyllä on. 123-ignitionia saa ns. De Luxe mallia, josta löytyy myös alipainesäätäjä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kaasarin ja imusarjan välissä on muovinen välilevy, jossa on pieni tappi ja tapissa reikä. Tapin reikä tulee kakkoskurkulle ja tappiin tulee se letku kiinni. Asennusohjeissa sanotaan, että säätäjä vaikuttaa asteen verran, mutta meidän tapauksessa näyttäisi menevän lähelle 20 astetta. Letku on niin pientä, että se hädintuskin mahtuu tappeihin. Mittaus tehtiin strobolla.
Ajoimme eilen niin, että otimme alipainesäädön pois pelistä ja huomasimme, että kyllä säädön kanssa kulkee ja vääntää paremmin. Se on tietenkin eriasia kuinka paljon tuo ennakko vaikuttaa koneen kestoon… Kone ei kuitenkaan “kilise” kakkoskurkulla, joten ei sen pahasti pitäisi olla pielessä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit