Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Voiskos PersonalRaineri napata kuvan alta, etupuskurista taaksepäin. Joitain lapsuusmuistoja tästä on, mutta haluaisin vahvistuksen niille.
Nimiä sen suuremmin mainitsematta, kyseessä on saman rakentajan paku kuin -75 Pistohiekan Car-a-melli. Hällä oli myös Leppäkerttu ja keltamustaraidallinen Amppari ja -93 Nurmeksessa runsaasti kukallinen sätkä. Tai siitä en ole varma, oliko kyseessä aina sama sätkä uudelleensyntyneenä. Ideat olivat värikkäitä ja huumori sen mukaista.
Useampi vuosikymmen perheiden yhteiseloa, nyt molempien perheiden miekkoset paremmilla mailla…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kiitos, nyt näyttää taas normaalilta, eikä etusivu skaalaudu hassusti avattarien kanssa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Paitsi fonttia ja ulkoasua?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Onkos jotain taas tapahtunut, kun kirjoitin aamulla vastauksen tuohon superitopiciin ja nyt se ei näy missään?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Onko muuten mikään jaos harkinnut telttasaunan hankintaa? Se mahdollistaisi vaikka kuinka “puutteellisessa” olosuhteissa ns. vakioagendan toimeenpanon. Esim. tulevassa Pistohiekan tapaamisessa olisi Saimaa vieressä.
Onhan sitä AK:ssakin saunottu, joten miksei pienehkössä telttasaunassakin?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Rantapirtti aikoinaan piti poppoon aikalailla yhdessä kasassa, eli ns. kuppikunnat eivät levinneet laajalti.
Rasua tarjosi hienot puitteet Missikisoille.
Joku pohjanmaan lännenkylä on jäänyt mieleen yhtenä erikoisimmista miljöistä ja jos se on olemassa niin lähtisin uudestaankin.
Tämän viimeisimmän Kuppaonginnan paikka sopi hyvin syyssäähän fasiliteetteineen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.11.2019, 10:05 vastauksena käyttäjälle: Miten jaoksenne makaa? Entä montako kuljinta vielä kilvissä? #265351Itsellä on pyörinyt mielenpäällä melkolailla tämän porukan ikäpyramidi, eli, että se pitäisi tuoda esille ja lähteä taklaamaan sitä ainakin kahdelta kantilta: Väitän, että se näyttää seuraavalta; aliedustetut nuoret. 80-luvulla syntyneitä lapsia oli paljon 90-luvun tapahtumissa. Näistä inehmoista ei ole nykyisissä tapahtumissa “jäljellä” kuin kourallinen. He kuitenkin edustavat paraikaa sitä ikäluokkaa, jotka tuolloin olivat sitä aktiivisinta porukkaa. Osa heistä on edelleen mukana, mutta monet jo ymmärrettävästi “eläköityneet”, enkä tarkoita tätä moitteena; kiitos heille kaikesta aktiivisuudesta menneinä vuosina.
Sitten on toinen ryhmä, jota epäilen jääneen unholaan tässä vuotena parina. Nimittäin he entiset sätkäläiset, jotka ovat jo korttinsa menettäneet tai siitä vapaaehtoisesti luopuneet tahi sätkästään luopuneet. Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että näille “ajokyvyttömille” saattaisi olla äärimmäisen miellyttävä tempaus, kun joku heittäisi heitä sätkällä ringille jonain päivänä kauniina? Sillä voisi olla medianäkyvyydenkin kannalta merkitystä, kun olisi tällainen vanhusten ajelutustapahtuma vaikka kerran kesässä. On paljon yksinäisiä vanhuksia kotiensa vankeina, mutta onko yksinäisiä 2cv-harrastajia kotiensa vankeina? Mielestäni ihan validi asia selvitettäväksi. Tuo medianäkyvyys liittyy siihenkin, että tämän nykyisen viher-aatteen levitessä pitää olla vastapainoa myös vanhoille autoille nimenomaan positiivisessa valokeilassa. Ns. pitää ansaita paikkansa kovassa puristuksessa.
Väestöllisten asioiden lisäksi pakko nostaa esiin yksi seikka; herätelkää pitkään pois liikenteestä olleita kulkimia! Se on isoin palvelus, mitä voitte sätkälle tehdä. Olen omalla kohdallani tehnyt näin 4:lle kulkimelle viimeisen 2 vuoden aikana, toki osaltaan sentimentaalisista syistä, mutta myös tuodakseni “vanhoja tuttuja” muutamiin Kiltatapahtumiin katsomaan peltisisaruksiaan.”Ai tämäkin on vielä olemassa!” on jokseenkin tyypillinen kommentti ollut ja se kertoo paljon tästä asiasta. Jokaisella kulkimella on omistajiensa tapaan tarina ja sitä tarinaa tulisi jatkaa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Oih, -74, parasta vuosikertaa 🙂
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Muusta en tiedä, mutta hemmetisti nopeampi…vihdoin!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Oman kokemukseni mukaan tällainen kone, josta päittäisvälystä löytyy, saattaa olla jokseenkin äänekäs tyhjäkäynnillä, eli ei välttämättä se kaunein kehrääjä. Yksi tällainen kone oli ollut nokkakolarisätkässä ja epäilen, että se välys on syntynyt siinä yhteydessä. Muutoinhan kampea tökitään painamalla kytkintä vuosikymmeniä.
Toinen ajatus mikä tästä on herännyt niin rasittaako päittäisvälys nokka-akselin rattaan niittauksia ja aiheuttaa sitä kautta alakerran ennenaikaisen hajoamisen mahdollisesti?
Visassa tätä päittäisvälystä saattaa olla kutosta enemmän, mutta siinä kun on myös yksi liukulaakeripinta enemmän niin se liike “lukittuu” paremmin öljynpaineen synnyttyä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Olen tämän kesän testannut DMTC:tä, eli Visan weberiä 602cc jatkeena, enkä ole takaisin vaihtamassa.
Oletko katsonut Britanniasta DMTL:ää, kun siellähän sitä on Lantikassa paljonkin? Kannattaa ennen brexittiä tilata, ehkä…kuka näistä tietää.
Uskoisin, että DMTL:n saa toimimaan 602:n kanssa, kunhan tietää mitä tekee ja jos ei tiedä niin kysyy 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Mehari noudettu, eli myity!
Seuraava mielenkiintoinen projekti suomipaperein tulee myyntiin, jahka tässä kerkiän kuvata ja pöyhiä arsenaalia…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Anna sen olla! Edes yksi vuodenaika loppuun…
Kävi nimittäin niin, että kevään Weber-säätösession aikana ja päätteeksi tuli jokunen tuhatkilometriä ajettua ja tyydyttyä tuloksiin. Sen jälkeen annoin huomiota toiselle kulkimelle ja sitten vielä kolmannellekin…mutta nyt syksyn tultua olen halunnut lämpöä kioskiin ja siinä hyvin on palvellut jälleen Dyane, tuorein Weber keulillaan.
Siinä säädöt jo aikalailla “kartalla”, mutta nyt viileämmässä syyskelissä on korostunut se suurin ongelma, eli aivan hiuksenhieno pintakaasu, jossa on nypyttelyä. Tänään töistä ajellessa neljänkympin taajamaa totesin, että ei hienosteleva hanuridynoni tätä jaksa. Kotipihassa kaivoin huoltokirjan esille ja pläräsin suuttimia ja viimeisintä kombinaatiota, joista tulin tulokseen, että bensaan en koske, mutta ilmaa voisi supistaa (=rikastaa) ykköskurkulta. 185–>175 ja käyntiin. Reagointi muuttui heti, parempaan suuntaan.
Lähdin koeajolle ja suunta oli selvästi oikea; paljon tasaisempi veto todella kevyellä pintakaasulla ja reagointi rankempaan painallukseen hyvä. Se suurempi yllätys tuli koeajon rivakammalla osuudella, sillä tämä kone ei oikein irvistelemättä ole ottanut paljoa 5000 kierrosta enempää kiekkamittariinsa, mutta nyt meni heittäen 6000 kierrosta, josta jouduin ottamaan vielä uusinnan nähdäkseni näinkö ihan oikein! Kyllä, nyt se kiertää kiltisti visertäen kuuteentonniin seokset vihreällä, pitkävälitteisellä lootalla vedättäen kolmosella sinne asti, ja sitten nelosella suoraan jatkaen….meno on vähintäänkin rivakkaa 😀
Seuraavaksi pienennän kakkosen bensasuutinta, sillä mittarin mukaan siihen olisi varaa…sitten joskus.
Toiminta kokonaisuudessaan on hyvällä tasolla; pikkupakkasessa laakista käyntiin ja kylmäkäynti löytyy nopeasti. Kulkupuolesta paras esimerkki on lisääntynyt sitkeys verrattuna entiseen Sohloon: Koivuhaan Vehon vierestä löytyy ns. Köyhämäki, joka on Tuusulanväylällä pitkä ja “uuvuttava” ylämäki sätkälle. Tämä noustiin ennen 80km/h nipin napin, mutta nyt sama mäki taittuu satkua. Hyvä käytännön vertailupaikka ns. ennen ja jälkeen säädön. Tarkennettakoon, että lähtökiihdytys kehä 3 rampista rajoituksen vaihduttua, eikä mistään Käpylästä vauhtia kelaten 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]18.10.2019, 12:47 vastauksena käyttäjälle: Ostetaan siisti peppureppu Dyaneen ja puinen ratti #265058..puuta se olla pitää.
Vastaava olis se mun tarjoama peppureppu, ehkä aavistuksen vielä isommalla kallistuskulmalla ja tilavuudella. Punaiseksi maalattua filmivaneria ilman noita reunarautoja. En ole ottanut kuvaa, kun ko. osoitteessa ei ole yhtään Dyanea helposti saavutettavissa, normaalilla takaluukulla. Tämä siis tiedoksi jollekulle muulle, joka Tiinaan peppureppua etsiskelee.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Muistelen, että joku jossain on 3D-tulostanut näitä ns. paremmasta muovista. Ken paremmin tietää/muistaa niin jakakoon tähän tietonsa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit