Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Lommoja peläten en pudottele näitä maahan, vaan pistän turvakengät jalkaan ja lyön massalla napakan iskun kärkisuojan päälle samalla massan sisäistä liikenhdintää kädellä tunnustellen. Yleensä kun liike on nihkeää ja päästää sisältä vanhat kurat ulos ja korvaa ne tuoreella LHM:llä, niin tätä napauttelua jatkaen tuntee käteen asti kuinka liike herkistyy. Täysin jumiutuneitakin voi yrittää liuotushoitaa, eli jotain ruosteensyöjää sisälle, hautuminen ja sen jälkeen huuhtominen ja voitelu.
Hirveästi en näkisi vaivaa massojen korjailuun, sillä ehjiä toimivia on maassamme niin paljon, että niitä jopa päätyy lavalle asti.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Lasit on nyt tilattu, sain edellisestä yksityisviestistä poiketen vielä hieman alennusta ja huomioin tämän loppusummissa. Ilmoitan osallisille maksuyhteydestä ja toimituksesta sitä mukaa, kun saan itse lisätietoja.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ei huano idis tuo läpiporaus, mutta siinäkin läpiporattava pitäisi olla kuparia jalompaa. Tai pitäisi ja pitäisi, mistä sitä tietää, vaikka teräksen uhrautuminen kuparin ikeessä kestäisi vuosikymmeniä, eikä näinollen varsinaista käytännön ongelmaa ole?
Sain tänään yhden uuden terästetyn lämppärin paikoilleen, huomenna toivottavasti vertailevaa dataa molemmista versioista matka-ajossa..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Paluu lämmön äärelle.. Nyt on kertynyt hyvää vertailevaa dataa ns. ykkössarjan tehostetuista lämmönvaihtimista, eli peltilipareilla terästetyistä. Olen yrittänyt väijyä 123:n mittarinäkymästä öljynlämmöt suurinpiirtein samalle tasolle, mitä Sähkönsinisessä menneinä vuosina, mutta en ole tähän mennessä saanut tuulilasille tulemaan yli 57 asteista pöhinää. Myöskin lämpenemisnopeudessa on mielestäni eroa. Huonot eivät ole nuokaan, kyllä niillä tarkenee, mutta talviraidiolosuhteita ajatellen kutkuttaisi kyllä terästää putkilla jälleen yhdet vaihtimet ja verrata muutoin saman paketin kanssa, että onko siinä todella yli 30 asteen ero lämmöntuoton suhteen?
Kupariputkien osalta olen tullut siihen tulokseen, että en ota riskiä ns. metalliparin muodustumisesta, vaan lykkään myöhemmäksi tätä mallia. Nimittäin sen metalliparin saisi ehkäistyä sillä, että tekisi lämmönvaihtajien sisäisen pakoputken rosterista ja siihen juottaisi messinkijuotteella ne kupariputket kiinni. Olen täysin vakuuttunut siitä, että sen lämmönsiirtymän tehokkaaseen toteutumiseen vaaditaan juotos/hitsauskontakti, eli pelkkä ympärysputkisto ei anna täyttä potentiaa ulos.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Hessumobiilista sai edelleen tilaamalla useanlaisia ja varsin hyvä sätkäkoko löytyy Talmulta, joka männävuosina valmisti niitä tunnettuja päiväajovaloja, joita useamman sätkän keulalla on näkynyt…
Kas tällainen tarttui mukaan:
http://www.talmu.fi/fi/tuotteet/agrotrailer-24-v/3106-lis%C3%A4jarruvaloEspoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kiitos kaikille vastauksista. Kokoan tästä ja parista yksityisviestistä tarjouspyyntölistan, jolle ehtii vielä tämän vuorokauden aikana. Sen jälkeen otan yhteyttä kiinnostuksensa osoittaneisiin ja katsotaan miten edetään. Harmaata ja sinistä yläreunaa ehkä tarjolla, mutta varmistan tämän vielä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.10.2019, 10:34 vastauksena käyttäjälle: Ostetaan siisti peppureppu Dyaneen ja puinen ratti #264920Niin ja voihan sitä siivuttaa matalemmaksi ns. omien tarpeidensa mukaan. Koria vasten tulevat pinnat kuitenkin jo muodossaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.10.2019, 10:31 vastauksena käyttäjälle: Ostetaan siisti peppureppu Dyaneen ja puinen ratti #264919Mulla olis Dyanen iso peppureppu jouten, punainen, ohutta filmivaneria. Kooltaan sitä luokkaa, että kallistuskulma ihan siinä rajalla näkeekö takalasista mitään. Kaunis se ei todellakaan ole, mutta ehjä ja lisää tilaa tulee. Hp 50e?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Olen muuten alkanut hieman ihmettelemään, minkä verran tässä maassa on ns. pitkävälitteisiä lootia, sillä suhteessa niitä kulkimia, joissa tämä on tehdastekoisena, on melko vähäinen määrä maamme kuljinkannassa.
Osatekijä voi tietysti olla, että kun Acadianen/Ami8/Dyane6 looda on alkanut ääntelemään niin tilalle on nostettu vähemmän ajettu kutosen loota. Sen jälkeen nämä irtolootat ovat jääneet pyörimään markkinoille irtonaisina.
Sitten on vielä erikseen modernikoppainen Ami6 loota pitkällä perävälityksellä, joita tiedän tällä hetkellä 2 kpl irrallaan.
Veikkaan osatekijäksi, että meistä edellinen harrastajapolvi tiedosti tämän paketin kulkupuolen aikakautena, jolloin ns. kutospaketteja uitettiin Suomeen yksityistuonteina. Toisekseen, esim. Dyane6 on saattanut päätyä romikselle helpommin vaikeamman keulansa vuoksi ja ihan yksinkertainen huoltamattomuus on saattanut “säilöä” vähän ajettuja paketteja uusiokäyttöön. Acadianen ruostuvaisuus yhdistettynä tähän keulaan myös ehkä yksi osatekijä.
Spekulaatiota, yhtäkaikki, kun ei silloin vielä kirjoiteltu muualla kuin Nyytisissä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Muistelen nähneeni jo parikymmentävuotta sitten vihreällä sprayllä töhrityn wanhuksen Keski-Suomessa, onkohan sama yksilö kyseessä?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kiidos!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kaino pyyntö: 2cv.fi/forum ohjasi jonkin aikaa tämän uudenkin palstan aikana keskustelun etusivulle, mutta nyt se ei ole toviin sitä tehnyt. Voitko pyöräyttää tämän uudelleenreitityksen takaisin?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Vielä ei ole toivoa menetetty rakentelun suhteen Suomessa…Mehari on alustavasti varattu.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Nämä on puhelinsoiton perusteella löytyneet, kiitokset lukijoille
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ohessa kuvatukset osasta paneeleja, tässä ei siis ole kaikki ja joissakin kohdissa saa tarvittaessa valita parhaaksi näkemänsä osan paikanpäällä. Kuvan osat alunperin oranssit, mutta keltainen maali pinnassa. Lienee poistettavissa, koska Meharin pintaakin saa uudistettua oikealla kemikaalilla…ko. muovihan on läpivärjättyä alunperin.
Ensimmäinen nelinumeroinen tarjoushan on tasaraha, tonni, vaikkei ko. seteliä enää löydykkään edes Heikki Silvennoisen lompakosta…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit