Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kyllä, Jasulla on todennäköisimmin Dyane 6 penkki. Tää Ami nimittäin on sen verran topattu, että se ei sätkään/tiinaan sellaisenaan helpolla istu..mahtuu kyllä, mutta sen jälkeen istuminen ei ole mukavaa. Kts. Penan myyntiartikkelit, siellä on todennäkösesti tutun näköinen selkänoja?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tul tuosta julmetun hyvännäköisestä tellingistä mieleen, Geesun lodjujen ongelmahan on sätkään verrattuna, ettei kahta vaihdetta saa yhtäaikaa päälle. Siispä jos tuon äänenvaimentajan kiinnityskohdan sijaan käyttäisi molempien puolien vetarinpulttireikää törkeästi, muttei rangaistavasti, hyväkseen niin sillä ratkeaisi tuo lukitusongelma. Toki tasauspyörästön laakerointia ei silloin voisi operoida, mutta kehitys kehittyy…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Dodiin, tätä minä pelkäsin, että eroavaisuuksia löytyy. Säästettäköön tuo penkki toistaiseksi ja uhrattakoon muuta aihiomateriaalia iso- /-ceiden mahduttamisoperaatiossa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Huanosti on saatavilla esitemateriaalia yms. gööggelin avulla, josta näkisi yleisemmin tätä detaljia.. Oletettakoon, että näin on ollut varustearsenaalista riippumatta.
Tämä liittyy siihen, että hannoisiko silputa yhden nitkahtaneen Amin penkin muihin käyttötarkoituksiin ja vähän tuota yleisyyttä kartoitan topicin pohjalta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Taitaa tulla sellaiseen yksilöön, joka koeajokokemukseni perusteella jaksaa kyllä vetää kaiken, mitä tuleva laatikko viitsii välittää 😉 Hyvä homma!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Pienoinen vinkki kotioloihin: tasapainotuksessahan (sätkänopeuksiin) haetaan renkaan ja vanteen muodostamaa yhteistä painavinta pistettä, jonka löytää, kunhan rengas pyörii tarpeeksi herkästi. Tahtoo siis sanoa, että esimerkiksi etupyörän laipan, kun rakentaa tarpeeksi herkkien laakereiden varaan pyörimään niin vapaan pyörinnän hidastuessa alkaa erottumaan mihin kohtaan renkaan liike haluaa aina palata. Kun liike lakkaa niin pyörän painavin piste on klo 6 kohdalla ja tällöin klo 12 kohdalle pitää lisätä punttia. 5g ylöspäin kun etenee vähän tapauksesta riippuen systemaattisesti niin jossain vaiheessa tuota samaan pisteeseen paluuta ei enää tapahdu ja rengas on silloin tasapainossa. Ei siis tarvita välttämättä kallista, tilaa vievää konetta, vaan esim. kotiviilapenkkiin on mahdollista ruuvata kiinni herkästi pyörivä laippa ja siinä katsoa tuo tilanne. Toimii myös keskireiättömille vanteille.
Keskireiällisen vanteen läpi on mahdollista vetää sopiva tanko tähän työvälineeseen ja sen laakerointi on helpompaa kuin pyöränlaipan.
GS:n vanteiden kanssa olen törmännyt tapauksiin, joissa nykyiset tasapainotuskoneet saavat kyllä Geesun isoreikäisestä keskiöstä otteen, mutta kokemusteni mukaan jostain syystä tuon asemointi heittää sen verran, että lopputulos ei oikein tyydytä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Juu 60 tyhjäkäyntisuutin lienee ok, mulla on kutosessa 55, vaikka hakemalla hain pienempää. Tk-suuttimen muutos vaikuttaa aina n. 1500 kierrokseen asti ainakin myös ykköskurkun seokseen, eli se kannattaa huomioida.
Suosittelen kyllä kokeilemaan ilman tuota lisärikastussuutinta kakkosella. Se on siis tehty sitä varten, että kun ykköskurkulle kiihdytyspumppu antaa lisärikastusta kaasua painaessa niin tämä lisärikastussuutin toimii samalla idealla, mutta alipaineen avulla kakkoskurkulle. DMTC:ssä se on tehtaan toimesta poraamaton suutin, eli tukossa. DMTL:ssä en usko sen tarpeellisuuteen näillä sätkän kuutioilla ja se selviää juurikin kokeilemalla; jos nopealla ylimenolla ykköskurkulta kakkoskurkulle ei tule mitään booausta tai nykäystä, ns. viivettä heräämisessä, tukitulla suuttimella niin silloin sitä ei tarvitse. Vinkkaan tätä siitä syystä, että kun haet kakkoskurkkua niin tällä muutoksella saat vähän vakautta siihen mittarinäkymään, kun seokselle ei tule rikastuspommia vähän miten sattuu.
Kokoluokasta: 0-0.05mm muutokset = hienosäätö, 0.05-0.10mm = karkeasäätö ja 0.10-0.20mm muutokset = hehtaariluokkaa. Tuossa ensimmäisessä kategoriassa kun pyrkii pysymään ja etenee johdonmukaisesti niin pääsee huomattavasti vähemmällä tässä lajissa. Kantapään kautta opittua…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tuolla isojen sähkökoneiden maailmassa kun olin niin tikstrooppinen hartsi tyhjiökyllästämössä oli sääntö staattoreille ja roottoreille. Ei pelkästään se kerrospaksuus, vaan myös hartsin yhteensitovuus niille käämilangoille, joka auttaa kestämään värinää. Hartsi kuivuessaan vetäytyy sillätavoin, että se paketti “kiristyy” entisestään ja tästä tulee jäykkyyttä paketille.
Maalikin on parempi vaihtoehto kuin paljaat langat. Ja se silikooni-kikka niille käämien näkyville osille laturin edestä katsottuna toimii myös. Tiedän laturin, jolla on sätkässä ajettu yli 500tkm, mutta siihen oli tehty myös CroMo-kollektoripinnat…SevMarshal laturi, pikkuisen enemmän tehoja myös.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Hienoa, etten sanoisi…ja sanonkin.
Jos saat jostain hankittua emulsioputket F36 ja F39 niin saat aavistuksen kaasuun heräämistä aikaistettua. Tuo G22 oli myös Bemarin kaasarissa ja alle 4000rpm se veti huonommin kuin F36.
Kakkoskurkun lisärikastussuutinta, eli tk 55 ei mielestäni tarvitse, eli sen voi tinata umpeen.
Katsoppas se ykkoskurkun läpän säätöruuvi, joka Sähkönsininen-projektissani aiheutti korkeaa tyhjäkäyntiä. Se siis piti kaasuläppää liikaa auki ja alle 1000rpm tyhjäkäyntiä ei löytynyt ennen kuin äkkäsi sen säädön.
Kakkoskurkkusi todennäköisesti sietää reippaasti pienempiä suuttimiakin. Sanoisin jopa alle 100 ja ilmasuutin yli 200. Mutta ensin tyhjäkäyntialue sille mallille, että käy nätisti tyhmää ja kaupunkiajossa vetää nypyttelemättä pintakaasulla. Sen jälkeen ykköskurkku kohdalleen siten, että se toimii läpi kierrosalueen vihreällä tai minimissään oranssilla. Vasta sen jälkeen kakkoskurkun raplaus tai muutoin tekee hukkatyötä, koska ykkösen seos vaikuttaa myös kakkosen puolelle…kuin myös TK seos ykkösen puolelle….
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tämän illan vanhoilla romuilla pelattuani korjaan heti kättelyssä, että kyse siis Iskran latureista. Ja juu, näissä täyskorjatuissa oli staattorit putsattu ja maalattu.
Yksilö, josta lataus puuttui, toimii jälleen ja en halua nähdä sitä ennen Samoboria enää :D……
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ei näissä yksilöissä, kun käämit on edestäpäin suojattu kuumankestävällä silkkarilla. Tai siis kahdessa näistä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Osuit osittain oikeaan. Nimittäin tuo on nelkkutiinan moottorikehys, johon on tällätty uudempi moottori. Tähän kun lisätään se, että tuulilasinkehyksestä on riitävän monta kertaa oijottu niiden läpivientireikien ympäristöä niin pelti alkaa olla väsyä sen verran reippaasti, että koko systeemi meni ihan vänkyrälle. Ja ei, nyt ei ole kyse siitä moottorin keskitysongelmasta, kun se on tuosta jo korjattu. Tässä kävi muistaakseni niin, että tammipakkasissa männävuotena jonain tuli liikkeellelähdössä pyyhkäistyä ja kp pyyhkijä haukkasi ns. rukkasellisen skeidaa. Nyt tuli sitten irroteltua tuo ja todettua, että ei se kestä kuormaa jatkossakaan, kun vahvaa ei ole missään.
Se miksi se on rosteria, johtuu ihan siitä, että vanha postilaatikko oli aihiona ensimmäinen mikä osui käteen 😀
Tuntuisi toimivan taas. Laitoin jopa ne takajarrusylintereiden kumit työntämään vettä läpivienneistä poispäin. Saas nährä toimiiko. Ainakin on taas testikeliä täällä Suomessa 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kuvassa näkyy osittain pyyhkijänmoottori. Kysymys kuuluu; miksi siihen on niitattu rosteria ulkoreunalle?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Se outo nykäys…
…Joka vaivasi ensimmäisen Tuneni kanssa. Se vaivahan siitä yksilöstä loppui, kun tein Sähkönsiniseen uudet sähköt ennen R4AD reissua. Tuolloin jopa latauksen ääni muuttui tyhjäkäynnillä, vaikka laturi ja säätäjä kaapeleineen pysyivät samoina.Mutta tämä uudempi yksikkö Tiinassani…sepä se vekkuli onkin ollut, lähes 10 nykäystä 400km matkalla! Lähes poikkeuksetta 4200 ja 4800 kierroksen välissä tapahtui tämä. Mitäs tälle keksisi? No empä keksinyt mitään, mutta nyt olen havainnut, että nykäys loistaa toistaiseksi poissaolollaan. Ainut mikä on muuttunut niin releytin säätäjän syöttövirran…kah, kuulostaako tutulta? Sähkönsinisen sähköihin koskin ja nyt tämän, eli yhteiseksi nimittäjäksi jää tuo latauksen taso ja erityisesti sen heittely, josta päästään kehittämääni teoriaan ja ratkaisuehdotukseen:
Jos havaitset 123 yksikön outoa pätkäisyä, eli nykäisyä vauhdissa niin testaa antaa vaikka tilapäisesti suoraa 12v akulta säätäjälle, jonka seurauksena pääset jyvälle poistuuko ongelma. Jos poistuu niin huolehdi säätäjän stabiilista virransaannisa, sillä se näyttäisi kiusaavan erityisesti näitä Tune-yksiköitä. Raportoin, mikäli havaitsen tilanteen muuttuvan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Nostetaampa vajaat 10v vanhaa topicia. Tänään löysin itseni ihmettelemästä lähes 17 volttiin nousevaa latausjännitettä, kolmella eri elektronisella säätäjällä. Niissähän se vika ei ollut, vaan reippaan 14 vuoden jälkeen säätimelle tuleva plussa päätti painua alle 12 voltin, nostattaen latausjännitettä ylimäärin.
Tämä tapahtuu vain valot päällä ajaen.
Sekä valot, että virtalukko napsuttelevat releitä, eli ei ole klassinen virtalukonpohja-vika. Jonnekkinhan se woima katoaa tuosta säätimen syöttöpiuhasta, mutta tätä yllätys yllätys keskellä saderintamaa tutkiessa tuli mieleen, että ollappa se rele ennen säädintä. Hommahan on niinkin yksinkertainen tekstimuodossa, että nykyinen säätimen syöttö laitetaan releen ohjausvirraksi ja akulta otetaan sulakkeen takaa ns. paksu plussa releelle ja siitä releeltä sitten suorakytkettyä woimaa latauksensäätimelle. Teen jahka kerkiän, siihen asti ajelen parkit päällä 😂Ps. Tässä kulkimessa on minusta riippumattomista syistä laiminlyöty tuota kohtaa 5 edellisestä viestistäni, joten olkoon tämä ilmielävä esimerkki sanonnasta “Tehkää kuten sanon, älkää niin kuin itse tein” 😀 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit