Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ei pysty sanomaan tuosta…koska jos tuo toinen on sen pari niin erittäin suurella todennäköisyydellä tämän kuluneemman jarrumäntä on syystä tai toisesta ollut jummissa ja laahannut tuon palan noin kuluneeksi. Ottaisin tuossa tilanteessa jarrumännät käteen ja vaihtaisin sinne uudet tiivistekumit, kun eivät edes maksa juuri mitään. Toisekseen, levyjarrut ovat erittäin mukavat herkisteltyinä ja balanssissa.
Jos levyissä on merkittävä kynnys ulkoreunassa niin nekin olisi syytä sorvata/vaihtaa ennen uusia paloja.
Edit.
Uudelleen viestiäsi luettuani havaitsen, että verrokkipala on todennäköisesti uusi pala?
Siinäkään tapauksessa ei voi suoraa kilometrimäärää antaa, sillä se riippuu niin paljon siitä miten ja missä kulkimella on ajettu; paljon kaupunkia vai paljon maantietä. Levyjarrupaloilla olen nähnyt päästävän jopa 100tkm, jolloin kuvasi pala olisi siellä 80tkm paikkeilla. Tämä ei kuitenkaan ilmeisesti täsmää tuon Herlevin historian kanssa?Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Lärvikirjassa oli hiljattain sama kuva ja oheinen teksti:
“Ylen aamu TV:ssä eläköitynyt poliisi, Olavi Lempinen kertoo kirjastaan, Poliisin pimeä puoli. Teimme kirjoittamisen aikana Olavin kanssa yhteistyötä ja mukana onkin tarina kissan kuljetuksesta Helsingin keskustassa kun Moskovan suuri sirkus vieraili kaupungissa. Sama kuva löytyy siis myös Citroën Suomessa -kirjasta.
Valitettavasti Yleisradiolla meni kuvan viittaus väärin. Oikea olisi ollut: Korpivaara Oy, Antti Pitkäsen arkisto, joten korjataan se tässä.”Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ompa ikävä takaisku.. kirjaimellisesti 🙁
Muistelen, että eikös Ami6/Dyane6/AK350 M4 koneineen omannut isomman propellin? Siispä voisin vaihtaa tai lunastaa tuon, jos se on kaupan?
Ja noissa tapauksissa, joissa siivapyörä hajoaa; kumpi on ensin, muovin pirstaloituminen vai siivapyörän hajoaminen, kas siinäpä pulma!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Täällä ois yks vuodella yli-ikänen kyseiseen kategoriaan.
Miehen kanssa tässä tapellaan että ostanko ladon perältä Rättärin, hän kun ei innostu sen korjaamisesta/laitosta. Itsellä kun ei tieto/taitoo ole, ainakaan konehuoneeseen.Mutta jos (kun) saan tahtoni läpi ja rättäri pihaan tulee niin ainakin kyseiseen yksilöön täytyy sisuta tehdä kokonaan. (Ratti, mittaristo ja kojelauta härpäkkeet on ok kunnossa).
Se riittääkö (opiskelevan) hoitajan tilipussi onkin sitten seuraava kysymys.
Huonosti löytyy varaosa myynti ilmoituksia, eli millaisissa hinnoissa esim penkit/pahvit/verhoilu/moottori/moottorin osat pyörii?Olisin kiitollinen jos ainakin alkuun saisi varaosaa edullisesti että saisi auton liikkumis kuntoon, loppu hifistely sitten ajan ja rahan kanssa pikkuhiljaa.
“Uutta” autoa kun en haluisi, koska silloin kaikki tuntee sen “Pertin autona”. Haluaisin pelastaa auton joka muuten saattaisi olla 10vuoden päästä ruostepatsas jota ei arvostettu. Ja auto olisi Minun, koska entinen omistaja ei siitä välittänyt vaan dumppasi latoon.
Mutta tässä vielä odottelen että auto saadaan ulos ja kone käyntiin että toimiiko se edes niinkuin myyjä lupaili.
Yv.llä voi tarjota ainakin sisusta osaa niin saan laskeskella mihin rahani riittävät.
Myös 6 moottorin hinnat kiinnostavat.Paappa yksityisviestiä, kun sopiva yksilö kotiutuu, eiköhän täältä jotain apua löydy. Oviverhoilua löytyy erikokoista ja näköistä vuosimalleista riippuen, joten tietämättä näistä tarkemmin, on huono myöskään tarjota. Lohdutuksena, että monesti nuo ovipahvit ovat huonossa hapessa, mutta niistä saa suoraan sapluunat uusia varten. Verhoilun alusmateriaaliksi käy hyvin ohut “kovalevy” jota ihan tavan rautakaupoissa myydään. Päälle löytyy kuosia kangaskaupoista ja se on joko halpaa tai kallista, oman maun mukaan.
Tässä on esimerkkinä siippani (joka ei muuten tiennyt rättäreistä mitään..Kyllä tämä herätysliike käännyttää hiljaa ja huolella 😉 ) tekemät oviverhoilut, jotka kiinnityivät alkuperäisin kiinnikkein:
En löytänyt Speciaaliin kuuluvia harmaita mistään, joten pitihän ne tehdä. Verhoilumateriaalina harmaa tekonahka Eurokankaasta.
Itsekin olen aloittanut tämän touhun opiskelijana (2000-luvulla, huom.) , joten väitän sen olevan mahdollista, kun palastelee hankintansa osakokonaisuuksiin ja tekee paljon itse. Siinä samalla oppii vähän, ja vähän lisääkin. Hoitaa kuljettimen leimaan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa niin sitä tulee käytettyä ja tehtyä paremmaksi samalla, eikä se jää projektina nurkkaan jos/kun elämäntilanteet muuttuvat. Siinä se sitten kasvaa perheenjäseneksi ominaisuuksineen ja puutteineen, harva meistä on täydellinen. Räntää saattaa matkalla sataa naamaan, mutta oikein pidettynä sätkä kuitenkin kulkee mukana elämän ylä- ja alamäet tarjoten hymyä huuleen itselle ja sivusta seuraaville kateellisille. Samalla se filtteröi ihmisiä elämässäsi; kukaan rättäristä tykkäävä ei ole kauttaaltaan paha 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Olen ilokseni saanut havaita toisen (tai neljännen, riippuen miten tätä katsoo) kutos-visa-hypridin valmistumisen täällä kotomaassa, eli yo. visan nokan asetukset kutosen nokkaan siirrettynä. Kehui nättiä käyntiä, mutta koeajokilometrit vielä puuttuvat.
Eräs kävi rullilla pyörimässä viime syksynä ja tehoa ja vääntöä on kyllä ns. riittävästi kaksimukiseen vapariin 😀 Tosin, siinä on myös Weber kiinni. Ja ei, kyseessä ei ole mikään omistani, sillä niiden kanssa olen toistaiseksi luottanut persdynoon, mutta olihan se kiva kuulla tuokin tulos.
Persdynoon liittyen; se on oikeasti mukava muutos kutoseen, kun ei tarvitse enää kolmosen ja nelosen väliä sohlata ylämäkiin. Päinvastoin, välillä ihmettelee missä kohtaa vaihdekaaviota se vitonen on 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Luin tämän jutun ja näin silmissäni Koukeroiden arpajaiset, jossa uutena ohjelmanumerona eräät tunnetut “moottoriturvat” pakottavat ottamaan arpajaispalkintoja mukaan, sotulla tai ilman!! 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Korjatkaapas Dyane 6-miähet, jos oon väärässä?
Muutaman yo. kaltaisen kuvan perusteella olisin siinä uskossa, että putsari itsessään on sama, mutta kiinnitysraudat ovat omansa kutostiinassa? Tämä on mulle vieras alue siitä syystä, ettei mulla koskaan ole ollut muoviputsaria Dyanessa, ellei GS:n sellaista lasketa… Sen sijaan se Dyane 4 peltiputsari on ihan omansa jalkoineen päivineen, joten siitä mahdollisesti tuli tuo vääristymä, että Acadianessa/Dyanessa olisi oma muoviputsarinsa?
Nuo kiinnitysraudat saan kyllä tehtyä, eli JPR:n putsari on korvamerkitty..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tuon -75 vuoden luovutustodistus on tallessa 😉 Historian siipien havinaa!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ke-su-tampere akselilla tämä lienee noudettavissa, hankalana kuljetettavana en sitä muualle toimita…mutta Espoosta asti ei tarvitse noutaa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Useampia vaihtoehtoja muistaakseni tarjottavaksi, irtopääälisestä en ole ihan satavarma. Onko kiirus? Hintatason ei pitäisi päätä huimata, neuvotellaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.2.2019, 19:05 vastauksena käyttäjälle: O: rikkinäinen vaihdelaatikko 2cv6/dyane/ami8/acadiane #261436Löytyy; historia epäselvä ja kunnosta ei varmuutta, kutonen, ilman levyjarruja, 150e
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Olisiko mahdollista tehdä työkalu, jossa on putkeen menevä metallivarsi ja sen päässä jäykähköä kumia holkki, jonka läpi menee pultti. Tämän pultin vastinkierteet olisivat siinä metallivarressa ja pulttia kiristämällä kumiholkki puristuisi kasaan ja samalla turvotessaan pullistaisi alumiiniputkea. Tämä puhtaasti innovointia, en ole noita itse vaihtanut.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Lukkomoottorien piilotus hyvä huomio…! Olin nimittäin siinä uskossa, että niillä muovisilla “upotuksilla” varustetuilla oviverhoiluilla ei pysty keskuslukitusmoottoreita siististi laittamaan, mutta kuvasi nähtyäni tajusin, että kyllä ne sinne polkeentuvat.
Millä aiot ohjata moottoreita? Miten teet takaluukun lukituksen?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Sopiva pronssinen/kuparinen “muotti” putken päähän sisään ja TIGillä sulattelee vähän lisää alumiinia? Sen jälkeen huolellista hiontaa varovasti.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kiitos Seppo hyvistä kuvista. Sitä ei moni usko, kuinka hapanta tuon kohdan alla varsin yleisesti on. Tyypillinen vauriomekanismi pelti pellin päällä rakenteissa. Tuon paikan korjauksen jälkeen on hyvä kikka laittaa tuohon akselipulttitunnelipalaan keskelle rasvanippa ja painaa kahden pellin väli vaseliinia täyteen (huolellisen maalauksen jälkeen) niin sen jälkeen sinne ei enää suolavesi ui.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit