Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kiitokset hyvistä vinkeistä. En ole vielä päässyt kokeilemaan noita.
Yksi kysymys. Mikä on lataussäätimen liittimen oikea liitinjärjestys? Tässä pariisittaressa on kolme lattaliitintä johtimissa ja se muoviholkki, jossa liittimet tavallisesti on, on hävinnyt ilmeisesti jonnekin Pariisin kadulle keskiyön aikaan…
Kiitos. Tämä selvä. Kokeillaan.
Tarve tyydytetty. Kiitokset.
Kiitos tiedosta!
Akuutti osatarve on jo ohi mutta hyvä tietää, että noita voi tilata Suomesta!
Tämä ratkesi Mäntyharjun vinkin avulla. Vinka ja lambda-anturin irrotustyökalu yhdistettynä toimii mainiosti.
Dyanen oville löytyi ottaja ja 2cv6:n oville luovuttaja. Kaikki hyvin. Kiitokset osanottajille ja -luovuttajille.
28.2.2019, 14:38 vastauksena käyttäjälle: O: rikkinäinen vaihdelaatikko 2cv6/dyane/ami8/acadiane #261421Tarkoitus hankkia yksi harjoituskappaleeksi, ettei tarvitse ehjää purkaa ja kasata.
Edelleen siis haussa.
Kärjissä voi olla varastopinnoite pinnassa. Pahvilla hinkkaamalla lähtee.
Ami8:n levyjarrut tulivat jo vuonna 1969. Ihan ensimmäisissä oli vielä rummut mutta myöhemmin levyjarrut. Joissakin lähteissä mainitaan, että rummut 03/69 ja levyt 07/69-08/69 alkaen. Omasta kokemuksestani voin todistaa, että vm 69 ja vm 75 ami8:ssa palat ovat tosiaan juuri noin kuten tässä ketjussa on kuvailtu. Syytä en tiedä. Kutosissa ja acadianessa jarrusatula on tavallisesti toisinpäin.
Käsijarrukahvahan on ami8:ssa korissa kiinni, ei rungossa kuten kutosissa. Olisikohan tuossa jotain tekemistä käsijarruvaijereiden kanssa?
Jarrupalahan pysyy paikoillaan paksulla jousella ja jarrutettaessa pala nojaa tiukasti jarrusatulan metalliosia vasten molemmissa ratkaisuissa. Tosin, jos jousi katkeaa, niin ami8:n ratkaisussa pala tipahtaa helpommin pois.
Ei paha nakki, jos paperit ja kauppakirjaketju löytyvät. Ilmoitus tuontiautosta ja autoverolappu sisään. Lopputuloksena autoveroa arviolta 50 e ja Suomen kilpiin. Ja 2cv täytyy tietysti olla katsastuksen läpäisevässä kunnossa.
Soittele vaikka ensi viikolla, niin voin kertoa lisää. Palaan Suomeen Intiasta sunnuntaina.
t. veikko
0400 9525252Tuo on varmaan lähellä totuutta muttei koko totuus. Käytännössä nuo mallit ovat tullin tilastoissa kauniisti sekaisin. Hieman tarkemman mielikuvan mallien kirjosta saa ottoauto.de sivulta ja samalla löytyy veropäätökset helposti, paljon helpommin kuin tullin tilastoista. Tosin tämä tietokanta kantaa vain vuoteen 2011 saakka.
Tilastoissa esiintyviä malleja ovat siis ainakin 2cv, 2cv6, charleston, 3cv, akak, acadiane, dyane, mehari. Lisäksi Ami6, ami, ami8, am sie jne.
Siinäpä sitä on mallien kirjoa, osa sellaisia mitä citroën ei tiedä edes valmistaneensa:)
Tukholman mehari on nyt sitten myity – tiedoksi kaikille innostuneille.
Muutamia havaintoja:
Ami8:ssa kumit tuossa jousipöntön päässä, acadianessa alumiinikartiot.Ami8:ssa ja acadianessa samanpaksuiset varvat mutta acadianessa pidemmät takana.
Ami8:ssa vakaajatanko edessä, acadianessa ei.
AmiSuperista ja pakuista en tiedä tarkemmin.
Myity sanos vehulainen.
Uusi omistaja löytynyt. Kiitokset mielenkiinnosta ja osanotosta!
-
JulkaisijaArtikkelit