Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 245)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: M: Citroen Visa 652 vm 86 Myyty. #169912

    Syksy saapuu ja hintaa voisi hieman tiputtaa. Nyt rajoitetun ajan 1100 e vapaasti Kuopiossa.

    veikko ät neuro.hut.fi
    0400952525

    vastauksena käyttäjälle: Ami Super bensatankki #168184

    Ami8:n tankki voisi löytyä – vanha peltinen vuodelta 1969. Nyt talvisäilytyksessä Pohjois-Savon puolella.

    veikko ät neuro.hut.fi
    0400952525

    vastauksena käyttäjälle: Katsastusvaatimukset vuosimalli 1989 #167841

    Tuosta hyödyllisyydestä olen samaa mieltä mutta ymmärrettävästi rekisteröinti venyy harmittavasti. Rakentelukin on helpompaa kun ei tarvitse trailerilla kuljetella.

    vastauksena käyttäjälle: Michelin talvi #167281

    Oliko kyseessä Michelin 100 m+s kitkarengas? Jos on, niin ostaja taitaa olla löytynyt:) Laita samaan kasaan punaisen korin kanssa. Yritän ehtiä noutamaan/maksamaan lähiaikoina.

    vastauksena käyttäjälle: Ajoneuvoveron perusveroon 65 % korotus! #167112

    Onneksi tuo vero nousee kaikilla:
    Jos CO2 > 400 g/km
    2012: 605,900 e => 2013: 606,26 e

    Tämä on varma merkki siitä, että valtio ohjaa meitä käyttämään vähäpäästöisempiä autoja:)

    vastauksena käyttäjälle: Peppureppuostoksille kimpassa? #166885

    Ja tännekin voisi yksi lasikuitureppu mahtua.

    vastauksena käyttäjälle: Citroen DS-kiertue 9.6 Vaasassa #166257

    C6-kanta on jo Suomessa aika iso – 31 kpl on tuotu käytettynä maailmalta.

    http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php?merkki=CITROEN&malli=C6&sw1=ja&tarke1=&sw2=ja&tarke2=&sw3=ja&tarke3=&vuosi1=&vuosi2=&tkm=&kone=kaikki&tableonly=&defonly=&user=&Kunden_ID=&knum=&form=verotettu&kpl=2655&avgco2=213&avgverot=4911&avg=14908&avgpyy=16482&avgika=9.6&avgtkm=136&kk6=Kaikki

    Ja verot ihan kohtuullisia esim c6 D aut 150 kW vm 06 189 tkm verot 6741 e

    Rättisitikan ja c6:n hinnat alkavat olla pian tasoissa:)

    vastauksena käyttäjälle: AMI8 -värikoodi hukassa #166072

    Tämä ei nyt koske värikoodia. Tuon amin8:n alkuperäinen kilpi muistaakseni on AMN-XXX. Senkin varmaan saa, jos haluaa ja on vapaana.

    vastauksena käyttäjälle: Charlie III MYYTY, Charlie II ei sittenkáán myynnissá #165676

    Suosittelen.

    Unkarin sääolosuhteet ovat tosiaan ihan toiset kuin täällä Suomessa.

    Kokemuksesta voin todeta, että 2cv:n tuonti Unkarista on EU-aikana helppoa kuin heinänteko. Menomatka hoitui näppärästi huokialla wizzairilla Turku-Budabest http://www.wizzair.com ja siirtymätaipale Etyek-Tallinna on oivallinen ajoreitti, aikaa kannattaa varata 2-3 päivää. Matkalta löytyy hyviä majataloja ihan kohtuuhinnalla.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165445

    Isoo-Jukka tarkoittaa notta “Acadiane Mixte”. Se oli tosiaan pitkillä sivuikkunoilla ja takapenkeillä. Noita löytyy myös Belgian ulkopuolelta eli ei ole mielestäni pelkästään Belgiaan tehty malli.
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Acadiane.jpg

    Belgian erikoismalli Acadiane Mixtestä oli Belgacom-malli, joka oli erikoismalli paikallisen teleoperaattorin huoltomiehille. Muuten sama kuin Mixte eli pitkillä sivuikkunoilla mutta ilman takapenkkiä ja jalkasyvennyksiä takapenkille, värinä oranssi ja etuovissa belgacomin logot mustalla. Näitäkin on ainakin yksi Suomessa, se ei tosin vielä ole Suomen kilvissä.
    http://www.flickr.com/photos/9002122@N04/561369206/in/set-72157604085621038/

    Wikipedian mukaan valmistus Espanjassa ja nimi dyane 400 oli käytössä Espanjassa ja Portugalissa.
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Citroën_Acadiane

    Valmistusmäärä oli 253 393. Montakohan näistä on kulkeutunut Suomeen?

    vastauksena käyttäjälle: kaksipistevyöt. löyty. #165507

    Esim citroen bx:n tai xm:n takapenkin keskivyö on aika hyvä tähän tarkoitukseen. Näitähän nyt löytyy vielä melkein joka nurkalta.
    Suurin ongelma on ruostuneen kiinnityspultin irroitus – vaatii hyvää hylsyä ja pitkää vääntövartta. Muuten voi saada bx:n kaupan päälle:)

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165414

    Tietääkseni ensimmäiset tehdastekoiset levyjarrut tulivat Ami8:n mukana 9/1969. Vaihdelaatikon malli saattoi olla ihan alussa erilainen. Oman kokemukseni mukaan 12/1969 oli jo mallia, joka löytyy sivulta 53: http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/2CV/586-3_Ami8.pdf
    Kuvassa näkyy myös tuo puolipallomainen valkoinen muovipala, jos oikein tarkasti katsoo:)

    Citroeen-tyyliin on tietysti mahdollista, että malli on muuttunut kesken kaiken ja välillä on laitettu yhtä ja sitten taas toista vaihteistoa.

    Onkohan mph kuulolla? Löytyykö kuvaa siitä tallissasi olevasta ami8:n vaihdelaatikosta? Siellä ainakin oli aika erikoisen näköinen laatikko levyjarruilla.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165409

    Muistankohan oikein, että tuollainen vaihdelaatikko on myös Kuopiossa olevassa Ami8-projektissa? MPH voinee vahvistaa mielikuvaani.

    Ami8:ssa oli tosiaan lhm-levyjarrut jo 1969. Itselläni olevassa tammikuussa 1970 tehtaalta tulleessa ami8:ssa on jo erilainen laatikko, joka on kannesta helposti tunnistettavissa ami8:n laatikoksi. Samanlainen löytyy myös joulukuussa 1969 tehtaalta tulleesta varaosakasasta. Molemmissa on sellainen valkoinen puolipallon muotoinen muovipala mustan kumin alla vaihdekepin juuressa. Valitettavasti kuvaa ei ole nyt saatavilla.

    vastauksena käyttäjälle: Takalokarit – Myöty ! #165351

    Jos Citroman ei kauppaa saa tehtyä, niin voin noutaa perjantaina. Toisaalta, jos Citroman saa kaupat thetyä, niin voin noutaa perjantaina ja tuoda tullessani Kuopioon saakka.

    040095252

    vastauksena käyttäjälle: RE85 – ethanol rules #165136

    Jaahas. Aikaisemmin sitä laitettiin masinolia (pääosin etanolia) tankkiin erinäisissä ongelmissa. Nythän tuota etanolia löytyy tosiaan alle euron litra tuosta RE85-pistoolista. Onkohan masinolilla vielä markkinoita?

    Vastuuta ei RE85:n myyjä ota, jos sitä laitetaan flexfuelittomaan autoon, joten tietty varovaisuus on varmaan ihan oikein kalliimmassa autossa.

    Visan tilannereportti:
    Tällä hetkellä 98E5:ttä on tankattu lisää ja tuo lievä tehottomuus (huippunopeus tipahti 20 km/h) on korjaantunut.

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 245)