Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Lievää tehottomuutta havaittavissa, joten pientä viritystä on tiedossa 101E48:lla ajettaessa. Vaatii varmaan lisää etanoolia eli seosta rikkaammalle.
visan moottori tuntuu käyvän ihan mukavasti n. 40/60 sekoituksella RE85/95E10. Ei vielä kokemuksia kylmäkäynnistyksistä eikä pitkäaikaisvaikutuksista.
etanol rules:)
Kesä tulossa ja etanoli (RE85) kiinnostaa taas enemmän. Onko jo kokemuksia 602:lla tai 652:lla?
Kuljetusapua tarjolla ke 28.3. Espoo-Kuopio akselilla. Penkkien rungot voisivat mahtua mukaan – mistä voisi noutaa?
t. veikko
0400952525
veikko@neuro.hut.fiOlisiko näistä apua?
Ja helpoin tapa selvittää autoveron suuruutta on tarkistaa se http://www.ottoauto.de:st” onclick=”window.open(this.href);return false;ä
Sama tieto löytyy myös tullin sivuilta mutta huomattavasti hankalammin etsittävässä muodossa.Esimerkki hakusanalla Citroen 2CV:
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php?merkki=CITROEN&malli=2CV&sw1=ja&tarke1=&sw2=ja&tarke2=&sw3=ja&tarke3=&vuosi1=&vuosi2=&tkm=&kone=bensa&tableonly=&defonly=&user=&Kunden_ID=&knum=&form=verotettu&kpl=1&avgco2=97&avgverot=320&avg=1904&avgpyy=2720&avgika=21.1&avgtkm=104&kk6=KaikkiValitettavasti 2cv:lle ja sen monille eri variaatioille on useita malleja, joten kannattaa katsoa kaikki eri kombinaatiot eli 2ch, 2cv6, 3cv, ami, ak 400, akak, acadiane, am ja dyane:)
Nuo veropäätökset, joihin on tarjottu CO2-tietoa, vastaavat aikalailla todellisuutta nykyään.
Ajat ovat tosiaan muuttuneet viime vuosituhannelta, jolloin varaosien tuontikin oli hankalaa. Siirtotullaukset ja kallis autoverotus vanhoille käytetyille autoille ovat taakse jäänyttä aikaa.
Kaksi kokemusta tältä kesältä.
Citroen 2cv6 vm 83 Unkarista. Tullilta ajolupa satamasta heinäkuussa ja veroilmoitus vireille postin välityksellä viiden päivän sisällä. Siirtokilvet katsastuskonttorilta. Ei maahantuontikatsastusvaatimusta ennen veropäätöstä. Veropäätös (56 e) vajaan kolmen kuukauden odotuksen jälkeen, vertailukohta uusi C1 ikäalennuksella. Unkarilainen katsastus kelpasi rekisteröintikatsastuksessa, runkonumero tarkastettiin ja painot mitattiin. Unkarinkielisten papereiden kanssa oli tarvetta pieneen google translate -operaatioon, jonka jälkeen ensirekisteröintivuodeksi hyväksyttiin 1983. Seuraava katsastus ensi vuoden alkupuolella
Citroen Visa 652 Belgiasta vm 87. Tullilta ajolupa satamasta elokuussa ja veroilmoitus vireille postin välityksellä viiden päivän sisällä. Belgialaiset kilvet kelpasivat Suomessa ajoon. Rekisteröintikatsastusvaatimus tupsahti parin viikon sisällä. Maahantuontikatsastuksessa belgialainen katsastus kelpasi, runkonumero tarkastettiin ja painot mitattiin ja lisävaatimuksena oli etusivuvilkut. Veropäätös (36 e; vertailukohta Visa 14 nettiautossa) melko tarkalleen 3 kuukauden odotuksen jälkeen, jonka jälkeen rekisteröinti Suomeen ongelmitta. Seuraava katsastus ensi vuoden loppupuolella.
Yllämainituissa tapauksissa lähetin veroilmoituksen itäiseen tullipiiriin. Luulisinpa, että visasta ei löytynyt tietoa tarpeeksi, joten kokonaismassa tarvittiin autoveropäätöstä varten. Aikaisemmin on käyttänyt eteläistä tullipiiriä ja maahantuontikatsastusvaatimus on tullut melko säännömukaisesti päivän-viikon viiveellä automallista riippumatta. Mistähän tuokin johtuu?
Rekisteröintikatsastushinnoissa on muuten huimia eroja hintahaitarin ollessa n. 120-240 e. Halvinta oli aikoinaan Tattarisuon katsastuksessa (120 e) ja nyt olen käyttänyt Kallantien autokatsastajia Kuopiossa (150 e). Kannattaa siis verrata hintoja ja valita se halvin lähistöltä.
Nastoilla olisi varmaan tarvetta pian, jos kalenteriin on uskomista. Vielä tarjolla.
veikko ät neuro.hut.fi
0400952525Ja kuopiosta löytyisi kytkinkoppa, jossa on visan antureille paikat valmiina.
veikko ät neuro.hut.fi
Talvi tulee tuota pikaa. Nastarenkaita vielä tarjolla:)
Acadianen koppi löytyisi väliaikaisvarastosta Antwerpenin läheltä. Asennettu valmiiksi peräkärryn päälle, joten on helppo siirrellä:).
veikko ät neuro.hut.fi
0400 952525Ja noutaja kävi. Kiitos osanotosta!
-Rest in pieces-
Näin pääsi käymään. Tarkka havainto tuo rekisterijuttu. Palautimme peräkärryä belgialaiselle Alainille, joka jätti kärrynsä Suomeen Raid Mosquitolla neljä vuotta sitten.
Oli mukava nähdä kaminanne autobahnalla. Ohitustilanteita ei monia ollut Rostockin ja Antwerpenin välillä, sillä mukanamme oli harvia legend 150 kiuas ja 140 kg kiviä tuliaisina Belgiaan ja melkein kaikki matkatavarat kahdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle.
Kesken ohitustilannetta sattui muuten matkan toinen tekninen vika amikasissa. Vilkkukatkaisijasta lähti savut ja lasinpyyhkijöitä ja paria muuta asiaa syöttävä sulake paloi – ihmeteltiin että kaminako se savumerkkejä antaa mutta ei se niin ollutkaan. Cittimarketin pihalla sulakkeenvaihdon jälkeen kaikki taas toimi normaalisti:)
Työkaverini muuten risti amikasimme aikoinaan BlueOneksi nähtyään sen ensimmäistä kertaa.
Nou hätä.
Etuvyöt tallessa ja toinen takavyö – toinen vaatii vielä pultin katkaisun. Voi olla, että tarvitsen itse. Hyllystä löytyy myös bx:n rullavöitä.Noutaja visalle saapuu varmaankin 15.8.
Sesonki alkaa tuota pikaa, joten alennetaan hintapyyntöä. Nyt koko koko kasa 80 e.
-
JulkaisijaArtikkelit