Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Asetan pelimerkkini venttiilinnostajan keinuvivun pystyvälykseen:)
Itselläni oli aikoinaan 2cv6-moottori, jossa keinuvipu oli kaivautunut yläpäästään kannen alumiiniin millimetrin verran. Venttiiilivälykset muuttuivat kuormitettaessa. Tyhjäkäynnillä kaikki kunnossa mutta kakkoskurkulla paha kolinan kaltainen ääni. Korjaus oli yksinkertainen. Vaihdoin sen keinuvivun ylähelan 2cv4:n helaan, joka oli hieman paksumpi ulkomitaltaan. Myös se keinuvivun välyksenpoistojousi voi olla kuoleentunut tai katkennut.
Jos muistan oikein, niin yksi gs:n laturi löytyy hyllystäni – ja huokialla. Tarkistan tarvittaessa.
0400 952525
Syyllistyin itsekin (taas) ami8-kannan lisäämiseen Suomessa:)
Ranskasta tuli noudettua keväällä sininen ami8 break vm 1975. On jo Suomen kilvissä ZNY-921, jos oikein muistan.amikasi
-elämässä pitää olla amikasia-18.8.2009, 09:02 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152381Olen samaa mieltä eli tarkoitus ei ole kilpailla kansainvälisen kanssa. Jättäisin jopa tuon 2cv-friendsin poies ettei synny väärinkäsityksiä.
Kansallinen tapahtuma parempi mutta suunnataan se kaikille.Finnish 2CV Guild – 50th anniversary – Back to Roots
50 Bougies pour le 2cv-club national de Finlande…
Esimerkiksi Otaniemessä http://www.protoshop.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Löytyy mustaa, sinkittyä, haponkestavää ja ruostumatonta peltiä eri paksuuksina.
Leikkaavat määrämittaan tarvittaessa.Belgiassahan old-timerilla saa ajaa vain päiväsaikaan kokoontumisajoihin. Lasse varmaan voi antaa tarkemman tiedon Rysänperältä.
Yksi etupenkin käyttämätön musta kerni-eläimen nahkaa löytyisi:)
Petroolinsininiset ovat itsellänikin haussa. Toisaalta beige voisi sopia myös. Jos nuo beiget jäävät ylimääräiseksi, niin laita viestiä.
Teetin muuten taannoin Wälly-karjalassa Joensuussa ami8:n etupenkkien päälliset. Jos firma on vielä olemassa, niin mallit varmaan ovat tallessa. Nuo penkinpäälliset olivat ns. saabin plyyshiä, hyvin kestävää tavaraa. Taitavat olla vieläkin käytössä Veikkolan suunnalla.
Helppo juttu. Ohutta voiteluöljyä kaasarin akseleihin oikealle ja vasemmalle puolella, ja voila, johan toimii. Kaasuläpän akseli se hirttää kiinni:)
Ei ami8:n vastaavat osat kelpaisi? Löytyisi Siuntiosta. Umpiot ainakin ovat melkein samanlaiset.
Löysästi aihetta sivuten.
Kappale “kun kuuntelen tomppaa” saa nykyään ihan uuden merkityksen:)
Hauskin tompan viesti on: ” käänny kiertoliittymästä vasemmalle kolmannesta erkanemasta”. Onhan tuokin looginen mutta aluksi tulee vastustamaton halu ajaa liikenneympyrässä vastavirtaan. Ja tavallisestihan sitä poistutaan aina oikealle.
Ja molemmat taitavat olla myityjä. Kiitokset mielenkiinnosta ja onnellisia kilometrejä uusille omistajille!
Ja halpa taitaa olla sitten myity. Kiitokset mielenkiinnosta!
ps. hyvä vielä kaupan.
Tuosta ulkomaalaisen katsastuksen voimassaolosta ja katsastuksesta/rekisteröinnistä. Näin varmaan on paperilla mutta käytäntö katsastusasemilla tuntuu vaihtelevan. Omakohtaisia kokemuksia on:)
Toisaalta aikoinaan kun muutin henkilöauton pakettiautoksi, niin sekin vaati normaalin katsastuksen, kuulemma.
Kuten jo aikaisemmin mainitsin, niin kukahan se tietäisi oikean kaytännön näissä asioissa. Saisiko joku selkeää ohjetta AKElta?
Molemmat nähtävissä Siuntiossa ainakin viikon verran:)
Siinä öljynpaineen merkkivalon vieressä tavallisesti ovat, jos ovat:)
Tilannekatsaus omasta pihasta:
ami8 vm 1970 öpaine, vilkku ja pitkien merkkivalo
ami8 vm 1975 öpaine ja hätävilkutEn ole vielä ehtinyt katsoa tuosta uudemmasta, että löytyykö johdot valmiina kojetaulun takaa, ylimääräisiä reikiä peitelevyillä löytyy kaksi.
Kuka muistaa mikä vuosi nuo tulivat pakolliseksi?
Onnittelut hienosta valinnasta! Taitaa olla jo kymmenen ami8:a Suomessa. 70-luvullahan noita taisi olla neljä.
-
JulkaisijaArtikkelit