Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tuontiautossani tuo rekisteröintikatsastus kyllä vastasi ihan tavallista vuosikatsastusta laajuudeltaan eli jarrut, valot, iskunvaimennus jne käytiin läpi. Lisäksi tietysti paperisota, jonka tuloksena sain tarvittavat paperit auton rekisteröintiin. Nämä paperit ovat voimassa 3 kk ja ilmeisesti käyn hakemassa suomalaiset rekisterikilvet paperin avulla konttorilta autoveromaksun jälkeen. Siihen saakka ranskalaisilla kilvillä ja suomalaisella liikennevakuutuksella. Itse asiassa seuraava katsastus on vasta 2011, jos oikein muistan. Eli kyllähän tuo normaalia vuosikatsastusta vastasi:) Tämä on tietysti hieman outoa sillä tuontiautossa on voimassa oleva ranskalainen katsastus.
Soitin eilen tullille ja kyselin autoveropäätöksen käsittelyvaihetta. Nyt odottavat hinta-arvioita ulkopuoliselta taholta – saattaa hyvinkin mennä se kolme kuukautta ottaen huomioon kesälomat yms asiat. Todennäköisesti Suomesta ei hintaa löydy ja vertailukohdaksi otetaan C3 ja siihen n kolmenkymmen vuoden ikäalennus, autoverokanta 95-122 g/km mukaan alhainen (13,2 -16,8 % + 22%) ja ALV/ELV:tä ei peritä.
Milloinkahan nämä asiat saadaan selkeiksi ja ihmisjärjellä ymmärrettäväksi?
Autoveropäätökset selkeässä muodossa:
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.phpHinnoissa on muuten paljon eroa. http://www.katsastushinnat.fi
Rekisteröintikatsastus: Ensi kertaa suomessa rekisteröintikatsastettava 120,00 euroa -170,00 euroa
Ja ilmeisesti yli 200 e hintoja peritään samasta työstä. Itse valitsin halvimman – tässä tapauksessa tattarisuolla sijaitsevan konttuurin. Ei valittamista.Oma kokemukseni Helsingistä on samanlainen. Suomalainen rekisteröintitodistus vaadittiin, jotta autoveroasia saadaan eteenpäin. Nyt odottelen päätöstä:)
Mistään mitään tietämättä saattaa olla, että muualla ei tuota olisi vielä vaadittu.
Taitaisi löytyä hyväkuntoinen runko-osa siuntiostakin. Kulkee tarvittaessa pääkaupunkiseudulle ensi viikolla.
0400 952525
En löytänyt huuto.netistä:(
Onko tarkempaa tietoa? Tarvitseisin juuri tuollaisia peilejä.
Jos joku tarvitsee akuutisti 2cv6:n kytkinkoppaa, jossa on valmiina visan vauntipyörän anturipaikat, niin Siuntiosta löytyy:)
0400 952525
Laitatko vielä tietoa mistä löytyy orig peilejä Suomesta? Olisi tarvetta kahdelle uudelle.
Kesä lähenee ja hinta alenee. Hp 1500 e vapaasti Siuntiossa.
Halpa ja hyvä ovat tavallisesti kaksi eri asiaa mutta halvallahan noita jauhesammuttimia saa esim:
http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=6087
23,80 e sis postikulut.Moponet 48-2672 Jauhesammutin 2kg Hinta 9.90 €
-on näemmä huono saatavuus, vain vaasassa ja hämeenlinnassa 1 kpl:(Moponet 48-2663 Jauhesammutin 2kg 13A 70B C Hinta 19.90 €
-löytyy kaikkien motonettien varastostaVarmaan tuota samaa hintaluokkaa löytyy myös säästöpörssi/robinhood/tarjoustalo/keskinen akselilta.
Ja uutta nastamisukkaa saa myös. Ei ole nykyisten natsarenkaiden veroinen mutta onhan näilläkin ajettu pohjoiseen ja takaisin.
http://www.vammalanrengaspalvelu.fi/harrasteajoneuvonrenkaat.htm
OVH-hintahan on hieman suolainen mutta ostaako kukaan renkaita OVH-hinnoilla? Kannattaa kysyä tarjousta.
Suuresta kysynnästä huolimatta alennetaan hintaa – nyt 1600 e.
Voidaan myös myydä osina.
0400 952525
veikko ät neuro.hut.fiJäi vielä kertomatta, että tuo yllämainittu 90-100 km/h nopeus oli n 200 kg peräkärryn kanssa. Tänään nopeus ilman peräkärryä oli jopa 105 km/h kavinaattorin mukaan 🙂
Ja edellä olevasta voi helposti päätellä, että vetokoukku kuuluu varustukseen.
Jos eteenne sattuu lehtijuttuja Raid Poronkusemasta, niin laittakaa niitä eteenpäin nyytistäjälle. Aineistopäivä on 10.2.
Lähetämme Raid Poronkuseman osallistujille ja sponsoreille afterraid-paketin nyytisten kera.t. veikko
kyselin muutamalta englantilaiselta. 2cv cityn oma runko on kuulemma hieman väärin tehty. Suosittelivat slc chassista – ne kuulemma kestävät kovemmissakin olosuhteissa.
Ja mäntähän lähtee helposti paineilman avulla. Tai rasvaprässillä, jolloin siistiminen on kyllä hieman työläämpää.
Jarrusatula irti, yksi puoli kerrallaan kiinni ruuvipenkkiin pienen kumipalan kanssa, joka sulkee sen jarrusatuloiden välissä olevan putken. Sitten ilmaa sieltä jarruputken puolelta ja – plops – mäntä on ulkona. Tuo kannattaa tehdä varovasti sillä mäntä voi lähteä vauhdilla. Jos ne tiivisteet ovat turvonneet väärästä jarrunesteestä johtuen tai sitten maantiesuolan ansiosta voi hieman ahdistaa. Vanhat tiivisteet ulos varovasti ohuella ruuvimeisselin kärjellä ja urien siistiminen vaikka nippusiteen päällä. Tiivisteitä on kahta eri mallia tasainen ja heltallinen. Vanhasta selviää asennusjärjestys. Asennuksessa muistettava lhm-voitelu. Ruuvipuristin on mukava työkalu myös kasaamisessa.
Ja kun irroitat ne kaksi satulanosaa toisistaan, niin älä hävitä pientä putkea ja o-rengasta, jotka kuitenkin tippuvat joko konehuoneeseen tai lattiakaivoon:)
-
JulkaisijaArtikkelit