Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
M11 x 1.0. Täällä Alapitkällä olis kierretappi tuohon. Kierrepakkaa ei ole, mutta on kierreviila jolla varvan kierteen voi siivota.
Minulla 2CV oireili niin, että tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla kulki hyvin, mutta kun painoi enemmän kaasua, hetken päästä käynti meni katkonaiseksi. Syy löytyi pumpulle johtavan bensaletkun haurastumisesta: pumppu imi ilmaa polttoaineen sekaan. Kevyeen käyntiin bensa riitti, mutta ei kovempaan ajoon.
Uusikin pumppu voi olla viallinen. Kun ottaa bensaletkun irti kaasarista ja pyörittää moottoria startilla, bensaa pitäisi ruikkia ihan kunnolla.
Tässä englanninkielisessä sivussa annetaan arvot millä voimalla vaimennin a) lähtee liukumaan ja b) liukuu: https://www.schaalbouw.nl/citroen/2cvchap4.htm
torque = momenttiväännin
reading on the meter = lukema mittarissa (kuva)Tässä samaa asiaa ranskaksi: http://www.la2cvmania.be/07_technique_f15_frotteurs_2cv.htm
Nuo arvot eivät siis ole säätömutterin tiukkuuksia, vaan ne kuvaavat kitkapintojen liukumista toisiaan vasten.
Firefox + Mac antoi valita 3 kuvaa, mutta viestin lähetys päätyi valkoiseen ruutuun. Odottelun ja sivun uudelleenlatauksen jälkeen kävi ilmi, että vain 1. kuva oli päätynyt sivulle.
Ja kolmas.
Näköjään vain 1 kuva menee läpi, vaikka voi valita useamman. Tässä toinen.
Kuvat 2CV:n varaosakirjasta, vuosimallit 1949-1959. Uudempaa kirjaa minulla ei ole, mutta tietääkseni takaoven ikkunarakenne oli samanlainen vielä vuonna 1962.
Vanhuksen takaoven lasi on kiinnitetty pellistä prässätyllä profiililistalla, joka on maalattu oven väriin. Lista on ruuveilla kiinni ovessa. Lista on samannäköinen kuin etuikkunan ylälasin kiinnityslista.
Takaoven lista on usein pahoin ruostunut, varsinkin alareunasta.
Tällä sivulla (epäselvä) kuva takaovesta: takaovi
Jos jollakulla on 2CV:n varaosakirja 1948-, voisi katsoa onko siinä annettu varaosana myös tiiviste vai pelkästään metallilista.
27.12.2017, 21:59 vastauksena käyttäjälle: [Tietokilpailu] Mikä Citroën malli ja mikä vuosi malli? #247584Kiinnike (öljyn)lämpömittarin anturille?
Macin Safari-selaimella tuon viestiketjun sivu toimii minulla.
Nuo ulkopuoliset laturit ovat joko tasavirta tai vaihtovirtalatureita ja aina 12 volttisia.
Kyllä ulkopuoliset tasavirtalaturit 3CV-koneissa (esim Ami 6) olivat 6-volttisia 1960-luvulla, ainakin vuosikymmenen alkupuolella. En tiedä, minä vuonna tapahtui muutos 12 volttiin.
Firefox 55.0.2 (64-bittinen)
macOS Sierra 10.12.6Jos kirjautumisen jälkeen näyttää että ei olekkaan kirjautunut, niin kannattaa päivittää sivu joilloin ainakin minulla kirjautuminen on tullut näkyviin.
Minä olen nyt tässä nettisivujen ja keskustelupalstan uudistus -viestiketjussa kirjautuneena, ja voin kirjoittaa viestiketjuun.
Mutta jos siirryn viestiketjuun 13,5 hp / 18 hp / 21 hp moottori, sivu näyttää että en ole kirjautuneena. Kirjautuminen ei tällä sivulla onnistu. Myöskään sivun päivittäminen ei auta. Poistin kokeeksi myös kaikki 2cv.fi-evästeet, ei auttanut.
Pesun jälkeen vuotokohta löytyy helpommin, kun konetta käyttää hetken ilman puhallinpotkuria ja samalla etsii tihkumiskohtaa. Silloin ei ilmavirta levitä öljysumua joka paikkaan.
Tuon tappiosan nimi on ranskaksi couteau, joka on suomeksi veitsi. Tämä “veitsen terä” lepää ja keinuu – ei liu’u – silmukan reikää vasten.
-
JulkaisijaArtikkelit