Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ja se latauksen näyttö jää tosiaan pois.
Latauksen merkkivaloksi rakensin omaan Spécialiini yksinkertaisen laitteen, joka akkusähköä saadessaan sytyttää punaisen ledin. Led sammuu, kun jännite nousee yli 13-14 V, eli käytännössä silloin kun laturi lataa.
Kytkentäkaavion sain aikoinaan kiltatoverilta. Ledin sammumisjännite on säädettävissä. Toimii ihan hyvin käytännössä, ja pieni led on helppo asentaa sopivaan kohtaan.
Kehittyneempiä, usealla ledillä toteutettuja jännitetasonilmaisimia saa toki valmiinakin.
Myös TomTom-navigaattorini toimii ja latautuu ongelmitta 6-volttisessa Amissani. Ajossa auton latausjännite nousee 7 voltin paikkeille; se riittää ruokkimaan navigaattoria.
Soitin alkuvuodesta vakuutusyhtiööni (If) muussa asiassa, ja samalla tarkistimme sitikoideni vakuutukset. Virkailija laski omasta aloitteestaan kunkin auton vakuutuksen hinnan sekö vanhalla että uudella systeemillä. Osa vakuutuksista kannatti vaihtaa, osa ei. Ei yrittänyt vedättää, vaan antoi asiallista tietoa.
Minulla on ollut samasta 31.7.1962 saapumiserästä 2CV valmistenumerolla 8488054, moottorin numero 1710484. Rahtilaivan nimi oli muuten Oihonna.
Tämä auto oli toimitettu helsinkiläiselle ostajalle vasta seuraavana keväänä, 4.5.1963.
Vielä on myynnissä.
Mikan linkkaamissa kuvissa on ihan oikeanlaiset kuuskakkosen puskurit listoineen.
Näyttää että Netpostin käyttäjille ei tule paperilaskua. Meillä puoliso sai paperilaskun, minulle tuli netpostitse. Sieltä se löytyi vaivatta.
Hauska nimi tuolla Pakulla. Lunahod 2 oli neuvostoliittolainen miehittämätön kuuauto.
60 000 km. Citroënin huoltokirja vuodelta 1991 ohjeistaa näin 2CV:lle.
0,9 l. SAE 80 EP.
AC 140 = Gris roues
AC 136 = Gris roseroues = vanteet
rose = ruusuAC 140 on neutraali harmaa, AC 136 aavistuksen punertava.
Ostin keltaisen 2CV -62:n Vantaalta vuonna 1981. Valmistenumero oli 8488054. Peräluukussa oli muistaakseni nimi “Yellow Citmarine”, ja lisäksi “Ventti”; rekkarin numero oli 777. Tämä 2CV oli ainoana käyttöautonani vuoteen 1986 saakka.
Myin auton 11.4.1998. Se päätyi silloin Tuulilasi-lehden käyttöön ja myöhemmin Suomen 2CV-Killalle.Kampi- tai nokka-akselin etupää voi hyvinkin vuotaa, jos huohotinventtiili on rikki eikä jaksa pitää alipainetta kampikammiossa.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
entisaikaan kun ajettiin talvellakin,, tehtiin takapyörän kohdalle putken alimpaan mutkaan 1 mm reikä josta vesi pääsi tulemaan ulos
Tämä vedenpoistoreikä on alkuperäisessä pakoputkessa ihan tehtaan tekemänä. Joistakin tarvikepakoputkista se puuttuu ja on siis syytä itse porata.
-
JulkaisijaArtikkelit