Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Huom: Kuten Wikissämme sanotaan, Haynes-oppaassa on virhe kiristysohjeessa:
Tehtaan ohje kiristykseen on kiertää kruunumutteri ensin perille asti ja sitten 1/6 kierrosta takaisinpäin. (Haynes-korjausoppaassa vuodelta 1990 on tässä kohdassa painovirhe (sivu 182): se neuvoo kiertämään vain 1/16 kierrosta takaisinpäin. Näin pieni löysääminen jättää nivelen aivan liian tiukaksi.)
Ainakin vm 1986 Sätkään piti lisätä peruutusvalo. Täältä foorumilta löytyy vanhoja keskusteluja, joissa kerrotaan erilaisia tapoja toteuttaa peruutusvalon katkaisin.
@18heppainen? wrote:
Tosin museoautoon saa käsittääkseni laittaa vaikka ihan modernit vyöt.
Näin on. Museoajoneuvoon saa asentaa turvavyöt, vaikka niitä ei olisi alun perin siinä ollut.
Museoajoneuvoksi rekisteröidyssä Amissani on jälkiasennetut vyöt: edessä 3-pisterullavyöt ja takana kiinteät 2-pistevyöt.Tankin pinnoittamiseen on myös juuri siihen tarkoitukseen tehtyjä aineita, esim http://www.mve-online.com/product_info.php?products_id=151. En osaa sanoa, ovatko ne jotenkin parempia verrattuna epoksiin.
Vanteet harmaat “gris rose” AC 140
Vanne- ja puskuriharmaan koodi on AC 140, mutta värin nimi on “gris roues”.
Väri “gris rose” on hieman punertava harmaa ja sen koodi on AC 136.
Jos rintapellistä tai auton papereista löytyy 4-numeroinen ORGA-koodi, valmistuspäivän voi jäljittää.
http://www.citroen-ds-id.com/gen/Gen_Organr.htmlAiempaa keskustelua aiheesta täällä: https://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=7036&start=0
Kun omaan sätkääni hankin tällaisen rungon, asensin sen sellaisenaan. Käytössä kuitenkin ilmeni että paljas peltipinta on varsinkin soratiellä äänekäs, joten käsittelin pohjan ääntä vaimentavalla alustamassalla.
Täällä keskustelua asiasta ja erilaisia kytkinvaihtoehtoja:
https://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=1&t=5990Minulle siskonmies teki kourallisen M9-pultteja ja -muttereita, kun kerran tuli asia puheeksi. Amin tasavirtalaturi on kiinni kahdella M9-mutterilla.
Yksi vaihtoehto on etsiä tarvittavan pultin varaosanumero (kyllä, 2CV:n pulteilla ja muttereillakin on varaosanumerot). Sitten kysymään esim Veholta (tai kuka nyt paikkakunnalla Sitikan alkuperäisvaraosia myy) tai joltakulta muulta myyjältä että saako kyseistä osaa.
Franzoselta saa laturin kiinnityspulttia: http://www.franzose.de/en/ALLE/Alle/Lichtmaschine-Ersatzteile/ANR14200/
Ruostumattomia näyttäisi olevan täällä: http://www.montagetechniek.nl/per-stuk-m9-rvs-c-201_521_321_4608.html
Saisiko ruman pintakerroksen pois maalinhiontatahnalla kiillottamalla? Kokeile ensin johonkin huomaamattomaan kohtaan pienelle alueelle. Muistaakseni olen 1986-mallisen muovikuupat kirkastanut tällä tavalla.
@Isoo-Jukka wrote:
M8-kierteytys on tavanomaisin ja helpoin korjaustapa.
Metalliverstaassa voi sorvauttaa ylikokovaarnaruuvin, jossa toisessa päässä on M7-kierre ja toisessa M8 tai M9. Keskiosan kaula tehdään myös alkuperäisen kokoiseksi, niin ei tarvitse suurentaa imupakosarjan reikää.
Onkohan muuten sylinterinkannessa (3CV Ami 6) öljykanava lähellä jotakin imupakosarjan vaarnaruuvin kierrettä? Näyttää että kansi olisi alkanut vuotaa öljyä sen jälkeen kun suurensin vaarnaruuvin reiän isommalle kierteelle.Jonkin maan eBay:sta voi löytää. Kannattaa katsella esim http://www.ebay.fr, http://www.ebay.it ja http://www.ebay.co.uk. Sumuvalon hakusanoina esim antibrouillard jaune tai fog light yellow. Tai italiaksi fendinebbia.
Tässä Hollannin Ami-kerhon kaverilta saamani kuvat Espanjassa valmistetusta Ami 8:sta. Jarrusatulassa näkyy vihreä maalimerkki, ja satuloiden välissä on tutun näköinen alumiiniosa.
Ylävetarit eivät kuitenkaan taida olla tuplaristimallia.
Onko siinä alumiinisessa välikappaleessa varaosanumeroa tai muita merkintöjä?
@vilkku. wrote:
oletteko nähneet millaisia ratkaisuja noista “taakkatelineistä” takakontissa? tarvitsisi lastenrattaat saada sidottua sätkän ulkopuolelle
Meillä oli takakontin luukun päälle alumiinisesta L-profiilista rakennetut kiskot. Lastenvaunujen alusta oli helppo hihnoilla kiinnittää L-profiiliin porattuihin isoihin reikiin. Itse L-profiilit oli pultattu luukkuun kiinni.
-
JulkaisijaArtikkelit