Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 468)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165416

    @Isoo-Jukka wrote:

    Amikutoseeni, olisiko hollannin Ami-kerhossa tietoa missä vaiheessa ekat kevyjarrut tuli kuvioihin?

    Eräältä Hollannin Ami-kerhon jäseneltä sain tiedon, että Ami 8 Berline tuli 11.3.1969 rumpujarruin. Levyjarrut se sai syyskuussa 1969.
    Ami 8 Break oli alusta pitäen levyjarruin.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston tunnistusta #165412

    Voi myös olla jonkin kaukomailla (esim Chile, Argentiina) valmistetun mallin loota.

    http://bobfrassinetti.tripod.com/citroen_2cv_argentina/
    http://www.citroenet.org.uk/foreign/latin-america/argentina/argentina1.html

    Ekassa kuvassa näkyy kannen kiinnityspultit. Pultinkannoissa on erikoinen kolmiomainen kuvio. Tällaisia pultteja en ole ennen nähnyt Sitikoissa. Myös tämä seikka voisi viitata johonkin Ranskan ulkopuoliseen tehtaaseen, jossa on käytetty paikallisia pientarvikkeita.

    vastauksena käyttäjälle: wanhuksen tekniikan kunnostus.. #164878

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Kyllä se nelonen löytyy sieltä.. Menee päälle kolmosen kautta.

    Asia käy ilmi myös kojetaulun vaihdekaaviosta:

    vastauksena käyttäjälle: Kaasutin Solex 28 CBI #164920

    Se peukalon alla oleva “käynnistyskaasutin” kannattaa toki avata ja puhdistaa myös. Näissä vanhoissa kaasareissahan ei ole lainkaan tavanomaista ryyppyläppää, joka sulkisi pääkurkun. Ryypyn virkaa hoitaa tuo käynnistyskaasutin, kuten mustahattumies jo mainitsi.

    Huomaathan että ryyppy ei pysy itsestään päällä, vaan jousivoima palauttaa sen nopean tyhjäkäynnin asentoon. Sen vuoksi ryyppynuppi vedetään kokonaan ulos ja pidetään jousivoimaa vastaan siinä, samalla kun yritetään käynnistää. Kun kone käynnistyy, ryyppynupista voi päästää irti, jolloin jousi palauttaa sen puoleenväliin eli nopean tyhjäkäynnin asentoon. Kun kone on vähän lämmennyt, ryypyn voi painaa kokonaan sisään.

    Toivottavasti vika löytyy ja ja saat koneen hyrräämään.

    vastauksena käyttäjälle: Osienpesukone vanhasta astianpesukoneesta #160295

    @setä wrote:

    Kyselin autokorjaamon asentajalta pesuaineesta, mutta ei tiennyt kun liuotinpohjaisia.

    Yksi vaihtoehto on POR Marine Clean: http://www.mve-online.com/product_info.php?products_id=107

    Vesiliukoinen, ei tulenarka, poistaa rasvalian. Käytetään aina vedellä laimennettuna.

    vastauksena käyttäjälle: Galvanoidun rungon käsittely #164222

    Suosittelisin pehmeää alustamassaa. Suojaan kiveniskemiltä ja ennen kaikkea vaimentaa melua.

    Aikoinaan vaihdoin Sätkääni galvanoidun rungon, jota en aluksi käsitellyt mitenkään. Hiekan rapina ym meteli oli varsin voimakasta. Massauksen jälkeen äänet vaimenivat huomattavasti.

    vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia bensiinikäyttöisistä lisälämmittimistä… #164205

    @Jalppis wrote:

    Bensalämppärissä (vanhemmisa) pitää olla bensapaineensäädin sähköpumpun ja lämppärin välillä.

    Joissakin vanhoissa Eberspächer-malleissa (esim B-2) ei ole bensapaineensäädintä, vaan paluuputki. Osa bensasta menee suuttimen läpi palotilaan, loput virtaa takaisin tankkiin.

    Lisätietoa Ebereistä esim täältä:
    http://fvwa.sitefactory.fi/main.php?method=catalog&sub=_showsubcategorie&group=Volkkarit&subgroup=eberi
    http://www.type2.com/library/heating/b2ht.htm

    YouTubestakin näyttää löytyvän videoita aiheesta.

    vastauksena käyttäjälle: Suojakumin asennus. #164076

    Muoviteippi toimii varmasti hyvin kiristimenä. Halusin laittaa tiivistemassaa, koska muutoin tämä kokeilussani oleva vaihteistoöljy ei pysy nivelen ympärillä. Epäilen että teippikiristyksellä kumia ei saa täysin tiiviiksi. Vaseliinia käytettäessä liitoksen ei tarvitsekaan olla 100 % tiivis.

    Muutama vuosi sitten laitoin Amiini uudet tuplaristivetarit. Nivelien ympärille vaseliinia ja päälle ehjät kumit. Nyt nämä vetarit ovat jo ihan väljät. Koska vetarit olivat vanhat iältään, vaikkakin käyttämättömät, tehtaalla laitettu rasva oli todennäköisesti kuivunut. Nivelen rakenne on niin tiivis, että uutta rasvaa ei sinne saa mitenkään. Siksi päädyin antamaan seuraaville uusille nivelille öljykylpyä. Öljy päässee tunkeutumaan ristitappien neulalaakereihin asti.

    Tuplaristinivel ei ihan äkkiä rikkoudu, vaikka kumi on irti tai rikki. Vanhoissa 2CV:issä yksöisristinivelissähän ei ole suojakumia ensinkään – mutta niissä on rasvausnippa. Kuulamallin nivel särkyy nopeasti, jos siihen pääsee likaa sisälle.

    Käyttämäni Sikaflex on tyyppiä -11 FC+. Ihan tavallista markettilaatua. Tämä öljykokeilu ei siis ole ollut ajossa vielä minulla, joten käytännön kokemuksia en siitä osaa vielä antaa.

    vastauksena käyttäjälle: Suojakumin asennus. #164072

    Minulla on alkamassa kokeilu, jossa laitoin tuplaristinivelen vaihteistoöljykylpyyn ja sitten liimasin suojakumin ja myös kiristysrenkaan Sikaflex-massalla paikoilleen. Tämä asennus ei vielä ole ajossa, joten kestävyydestä en osaa sanoa vielä mitään.

    Näissä tuplaristinivelissä on ongelmana rasvan saaminen ristitappeihin. Asennus on koottu niin tiiviiksi, että nivelen voitelu on pelkästään tehtaan jäljiltä.

    vastauksena käyttäjälle: Vaihdelaatikon öljyn vaihto. #163852

    Laatikon oik kyljessä on täyttöproppu. Sinne 0,9 l EP-vaihteistoöljyä (tarkka mitta).

    vastauksena käyttäjälle: Kimppakivaa: LASIKUITUMUOTIT #163133

    Mulle olis Turussa 2 kpl lokasuojia. Onko jollakulla kulkua Turusta Kuopion tai Vaasan suuntaan ja nämä mahtuisivat kyytiin?

    Matti
    o4o 5464691

    vastauksena käyttäjälle: Biili Hollannista – flossen amiploki #151515

    Muuten, Haynes-korjausoppaassa on raidetangon pään kasausohjeissa painovirhe (sivu 182). Siellä neuvotaan kiertämään päätymutteri ensin perille asti ja sitten 1/16 kierrosta aukipäin. Tämä on aivan liian vähän. Tehtaan ohje on kiertää mutteri ensin perille asti ja sitten 1/6 kierrosta aukipäin.

    Päivitin tämän asian myös Wiki-sivulle.

    vastauksena käyttäjälle: Pohojanmaan jaos järjestää. Raid Mulukkujärvi 2-4.9 2011 #162630

    Järjestäjille kiitokset. Luonnonläheinen lintukisa oli hyvä idea ja taidolla toteutettu!

    vastauksena käyttäjälle: renkaan sisäreunan kuluminen #162813

    Väljän tukivarrenlaakerin lisäksi myös välys olkatapissa tai pyöränlaakerissa voi aiheuttaa sen, että rengas on väärässä asennossa ja siksi kuluu epätasaisesti.

    vastauksena käyttäjälle: KARJALAN KOUKEROT 2011 #161785

    @turtl3 wrote:

    Huomenna aamulla kasin jälkeen ami 6 vetostarttaa Nilsiästä kohti Koukeroita.. Eli varmaankin sitten kello 10 hujakoilla ollaan mestoilla..

    Sama täällä. Ami starttaa aamulla naapuripitäjästä Lapinlahdelta.

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 468)