Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Wonderi wrote:
kuvat vastaa kysymykseen täydellisesti
Kelan voisi myös kiinnittää ylemmäksi, sisälokasuojan päälle, jolloin se olisi vähemmän tiellä.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
tekaisin 2cv-Wikiin Niksit osioon jutun 💡 😉
Hyvä, sinne Wikiin kaikki tällainen tieto kuuluu ilman muuta.
(Tuo minun Kutosen toteutushan on sinun hienosti hitsaama, minä jäähdyttelin märällä rätillä ulkopuolelta jottei maali kärvenny.)
Päivitin vanhaan keskusteluun http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=4290 kuvat omasta Kutosestani.
Tässä toteutus omassa Kutosessani vuosimallia 1986. Tämä hyväksyttiin rekisteröintikatsastuksessa, kun toin kulkimen uutena Suomeen.
Itse vyö on muistaakseni Citroën CX:stä. Kela on pultattu tavaratilan syvennyksen etuseinään. Ulkopuolella on vastakappaleena L:n muotoon taivutettu lattarauta, joka ulottuu tavaratilan pohjan alle. Kelan voisi myös kiinnittää ylemmäksi, sisälokasuojan päälle, jolloin se olisi vähemmän tiellä.
Yläkiinnitys on 3 mm teräslevy, joka on hitsattu koriin.
Alakiinnikkeet keskellä ja reunoilla ovat alkuperäiset.
@karvanaama wrote:
Vee Rubberin maahantuoja lupasi 125/15 mallirenkaan hintoineen Pohojanmaan Kautta ajoihin.
Katsotaan siellä miltä gummi tuntuu ja mihin hinta asettuu.
http://www.veerubber.co.th/web/Classic.php” onclick=”window.open(this.href);return false;Onko vielä kenelläkään kokemuksia näistä Vee Rubber -renkaista?
Minun entisen, sittemmin Tuulilasi-lehden ja sen jälkeen Killan omistukseen päätyneen, 2CV -62:n ensimmäinen omistaja on Simo Rista, toinen tämän sarjan kuvaajista.
@cee4 wrote:
naksahti pultti
Franzoselle kannattaa reklamoida asiasta. Pulttien mukana saisi tulla kiristysohje, jos kerran eivät kestä tehtaan ohjeen mukaista kiristystä.
Itse olen kerran reklamoinut Franzoselle viallisesta moottorin kumityynystä. Aivan asiallisesti silloin vastasivat ja lähettivät uuden osan.Minulla on vanha halpiskone. Se muuttui vakaammaksi käyttää, kun vaihdoin ohuen maajohdon paksummaksi ja rempulan maadoitusleuan uuteen ja tukevaan.
Oikein ohuita kohteita hitsaan niin, että käytän aika isoa jännitettä, mutta rakennan sauman vähitellen: piste kerrallaan, aina eri kohtaan saumaa jottei yksi kohta kuumene liikaa. Silloin en yleensä edes katso kohdetta hitsaushetkellä, vaan paloäänestä kuulee milloin piste on valmis.
Haitanneeko tuo välys mitään? En ole kuullut että siitä olisi ollut mitään harmia käytössä.
@toppok wrote:
Kaikki kama sijaitsee https://www.2cv.fi” onclick=”window.open(this.href);return false; sivuilla, vaikka näkyykin kahdella eri osoitteella
Minusta olisi silti selkeämpi laittaa vanhalle pääsivulle uudelleenohjaus eli redirect esim 5 sekunnin viipeellä. Tämä on käyttäjälle selkeä viesti siitä, mikä on ensisijainen osoite. Tällaista näkyvää uudelleenohjausta käytetään yleisesti. Moni netin käyttäjä on oppinut että näkyvä uudelleenohjaus kertoo pääosoitteen vaihtumisesta.
Nyt kun vanha pitkä osoite näyttää olevan täysin toimiva, se myös leviää linkkeihin ympäri maailmaa. Ja uudet käyttäjät ihmettelevät kun foorumi ei toimi.
@Isoo-Jukka wrote:
Venttiilien säädön yhteydessä kannattaa joskus ihan käsivaraisesti kokeilla, ovatko kannen pultit löystyneet.
Aina ei tämäkään auta. Minulla oli vastikään Amissa jostakin syystä alin kannenkiinnityspinnapultti liian pitkällä ulkona. Ehkä lohkon porausta on korjattu minkä vuoksi pinnapultti ei mene tarpeeksi syvälle lohkoon, tai pinnapultti on jostakin toisesta moottorimallista ja siksi liian pitkä.
Kannen mutteri oli kireällä momentissa, mutta kannen alareuna ei kiristynyt sylinteriä vasten. Oireena oli öljysumun ja katkun karkaaminen lämpöputkeen.
Korjaukseksi riitti parin aluslevyn lisääminen mutterin alle.2CV6:n pdf-varaosakirjassa on ilman kuvaa mainittu otsikon XT (= export fitting eli vientivarustelu) alla pari osaa jotka voisivat olla nuo tai sitten ei:
AY 242 66
INF
TOLE PROTECTION
ABSCHIRMBLECH
GUARD SHEET METAY 242 67
SUP
TOLE PROTECTION
ABSCHIRMBLECH
GUARD SHEET METNäissä on merkintä -(D) -(A) mikä tarkoittanee Saksa ja Itävalta. INF tarkoittaa alapuolinen. SUP tarkoittaa yläpuolinen. Kappalemäärät vain eivät täsmää, kumpaakin tarvitaan kirjan mukaan 1 kpl.
(Samalla sivulla on Sveitsin vientimalliin listattu POULIE = FAN PULLEY eli kiilahihnan pyörä. Miksihän sveitsiläisille ei kelvannut vakio-osa?)
Ainakin 2CV:n niitatulle tube type -vanteelle onnistui asennus ilman sisärengasta. Ei vuoda.
25.10.2010, 16:13 vastauksena käyttäjälle: MYYTY: S-nuppi (ryyppynuppi) hopea-musta (Ami, vanhus?) #159595@turtl3 wrote:
Pieni korjaus, ei ole mielestäni Wanhus sätkän osa. Tuollainen kuuluu 66-69 ami 6 kulkimiin, ei varmaankaan ole muissa malleissa käytetty.
Pitää paikkansa. Katselin vanhuskuvia ja nuppi on niissä tosiaan erilainen.
Vanhuksen D- ja S-nupissa on kromikehys, musta tausta ja hopeanvärinen kirjain.
Tää on hyvä.
“Vantastiset jarrut täs sitikaas.”
-
JulkaisijaArtikkelit