Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,516 - 1,530 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kaikki ei tykkää rättäreistä. #132518

    Heh.. pari hauskaa juttua tuli mieleen..

    Pari kesää sitten sellai teinipoppoo ajeli perinteisellä amiscorollalla perässä. 60 alueella painelin jotain sataa, ja nää roikkuu aivan puskurissa.

    Nopeusrajoitus muuttui 40:iin, ja sitten tuli muutama hidastetöyssy… painoin vaan kaasua…

    Eihän mulla mitään hätää ollut, plumpsis vaan töyssyn yli… Mut se niitten tojo levis jo siihen ekaan töyssyyn totaalisesti. Öljypohja repes ja etutuenta petti.. 😆 😆 😆 Ja kai takapenkillä olleet friidut kopsautti päänsä kattoon.

    Ymmärsin kyllä, kun tää porukka ei oikein tykännyt rättäristä. Joku niistä koitti heittää jollain mutterilla ja muut näytti keskaria, kun ajoin niitten ohi hetken kuluttua ja hymyilin.

    ..Ja kerran työnsin yhtä nuijaa liikennevaloissa, koitti heittää pullolla.. Niil meni pasmat sekaisin, kun risteävällä tiellä meni rekkaa, jne aivan niiden nenän edessä… ja minä pusken niitä sinne sekaan.. 8)

    vastauksena käyttäjälle: 2CV Club 1988 950 euroa… #132333

    @Jean-André wrote:

    Siis, 2CV Club 1988 ja 950 euroa (Hollannissa on aivan toinen hintataso, kunhan malttaa etsiä). Biili on valkoinen, konepelti punainen. Katsastus voimassa 9/2005, hyvä moottori, alusta kunnossa, korissa vähän ruostevauriota. Kytkinlevyt vaihdettu vastikään, akku vuoden vanha. Soitin ja neljä kaiutinta. Kaksi etuistuinta. Turvavyöt takanakin. Pakoputki huono. Kulkee lyijyttömällä.

    Vuokratyöntekijän arkea, Sitikan tuotuani lähti työpaikka alta viikon päästä. Eipä silti, olisi muutenkin voinut olla fiksu, odottaa ja säästää, että varmuudella sitikkahanke onnistuisi. Joo, siis kuukausi sitten hankkimani ym. laite on saatavilla. Hollantilaisen myyjän (sitikkamies jolla peli oli päivittäisenä työmatka-autona 4 vuotta) sanat stemmaavat aika hyvin: moottori on hyvä, alustassa on yksi hitsattava kohta oikean takapyörän edessä, pakoputki poikki ja sivuvilkut vaaditaan rekisteröintikatsastukseen, ei muuta huomautettavaa katsastusmiehellä. Takarenkaat hyvät, eturenkaiden kuvio suht kulunut. Levyjarrut edessä. Ruostevauriota korissa paikoin. Tuontiveroa ei vielä päätetty. Myydään siis pelimerkittömänä. Yllä ilmenee, mitä itse maksoin=950 euroa. Nähtävänä Turus, Rehtorinpellonkatu 4:n pihassa TYKS:iä vastapäätä.

    jousuo@jippii.fi
    040 877 2911

    vastauksena käyttäjälle: Passi #132410

    @Akaile wrote:

    “Matkustusasiakirja: Vaikka matkustat toiseen Schengen-maahan on paras matkustusasiakirja yhäkin passi. Jos sinulla on uusi sähköinen henkilökortti, voit käyttää myös sitä matkustusasiakirjana Schengen-maihin matkustettaessa. Mikäli matkustat Schengen-alueen ulkopuolelle, on ainoa hyväksytty matkustusasiakirja passi. Poikkeuksena kuitenkin Iso-Britannia, Irlanti, Liechtenstein, San Marino ja Sveitsi. Näihin maihin voit matkustaa uuden mallisella henkilökortilla joka on myönnetty 1.3.1999 tai sen jälkeen ja 1.12.1999 tai sen jälkeen myönnetyllä sähköisellä henkilökortilla. “

    Eli voin haistattaa passille pitkät 😆

    Mitähän tuommoinen “sähköinen” henkkari mahtaa maksaa, ja mistä semmoisen saa?

    vastauksena käyttäjälle: Mikä on paras väri rättäriin #131821

    Sain acadianen juuri maalauksesta. Koppa on AC057 harmaa, etusiivet ja hiekkapelti AC099 harmaa, siis ne Charlestonin harmaat. Naapuri, joka ajaa kullanvärisellä carinalla, sinänsä mainiolla käyttöautolla, loihe kysymään: -jääkö se tuon väriseksi? …Olin erittäin tyytyväinen.

    vastauksena käyttäjälle: Kaikki ei tykkää rättäreistä. #132516

    Sen verran aiheesta, omalta osaltani, olen aikalailla Mikin linjoilla siinä etten tunne olevani pakotettu opastamaan tai rankaisemaan toisen, älytöntäkin, käyttäytymistä liikenteessä. Poliisit on sitä varten.
    Tottakai kahjojakin liikenteessä on, mutta yleensä pärjää hymyilemällä.

    t. Tommen

    vastauksena käyttäjälle: Vanhustiinan bensamittarin #132135

    Bensamittari reagoi vastukseen, kyllähän sen saa kun tarpeeksi virittelee, Mutta ei kannata koska se on äärimmäisen vaikeaa saada näyttämään hyvin. Eikö dyanen mittaripaketti käy?
    Mulla on dyanen bensa ja jännitemittarit moduuli ruuvattu eri paikkaa ja on hyvä ratkaisu.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhustiinan bensamittarin #132134

    Moi
    Eikös volttimittarista saisi oivan polttoainemittarin ?

    Tommen

    vastauksena käyttäjälle: KORKEALAATUISIA KILPAOSIA !!!!! #132485

    Kaveri spammaa kaikkien autokerhojen sivustoihin…

    vastauksena käyttäjälle: 2 cv:n muutoskatsastus #132482

    Mitä lauseen perässä oleva kysymysmerkki tarkoittaa?…
    On siinä kuitenkin sen verran perääkin että eräs taho väitti että L5 mönkijästä ei mene vakuutusmaksua.
    Se taas voi johtua siitä että joskus niitä on saanut rekisteröityä autoksi.
    Toisaalta ennen moottoripyörät olivat verovapaita Suomessa.
    Käyttämäsi trike nimitys taitaa tarkoittaa kuitenkin ns. moottoripyörää jossa on kaksi pyörää taka-akselilla?

    vastauksena käyttäjälle: 2 cv:n muutoskatsastus #132480

    Kolmipyöräisessä ajoneuvossahan on juuri se idea että se ei ole auto eikä moottoripyörä ja ainakin ulkomailla on saanut tuntuvia helpotuksia maksuihin ja niitä on valmistettu juuri tästä syystä isoja määriä.

    Edit:
    Kolmi- ja nelipyörä sekä kevyt nelipyörä
    L5e-luokan ajoneuvo (kolmipyörä) on moottorikäyttöinen ajoneuvo, jossa on kolme symmetrisesti sijoitettua pyörää ja joka on varustettu moottorilla, jonka sylinteritilavuus on suurempi kuin 50 cm3, kun kyseessä on polttomoottori, tai jonka suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 45 kilometriä tunnissa.

    Suomessa L5 verotetaan kuin moottoripyörää.
    Muutenkin kun ajoneuvovero on jo maksettu, niin ei kannata siinä vaiheessa enään muuttaa muutenkaan verotussyistä.
    Ilmeisesti vakuutusmaksua ei mene kuitenkaan l5-ajoneuvosta ollenkaan?

    Kuitenkin, riittäisiköhän perusteluksi että tiet kuluvat melkein puolta vähemmän kun vain yksi akseli menee niissä urissa.

    vastauksena käyttäjälle: 2 cv:n muutoskatsastus #132479

    @nameone wrote:

    Kolmipyöräisessä autossa voisikin olla enemmän järkeä, poistuisi maksuja jne. Onnistuuko Suomessa?
    Esim. poistaisi toisen takapyörän.

    Oletko muuten varma? Nimittäin, jos menet muuttamaan sätkän mp-ajoneuvoksi, voit olla varma että vakuutusmaksut muuttuvat tähtitieteelliseen suuntaan.

    Jos tällä hetkellä maksetaan ajoneuvoveron lisäksi pakollista liikennevakuutusta, joka on aika pieni suhteellisesti ottaen. Luulenpa, että kun menet ottamaan vakuutuksen mp:ksi muutetun sätkän, niin itket vakuutuslaskujen suhteen

    vastauksena käyttäjälle: 2 cv:n muutoskatsastus #132476

    Kolmipyöräisessä autossa voisikin olla enemmän järkeä, poistuisi maksuja jne. Onnistuuko Suomessa?
    Esim. poistaisi toisen takapyörän.

    vastauksena käyttäjälle: Saako rättisitikan… #132318

    Meiltä saa! 😀

    vastauksena käyttäjälle: 2CV6 -77 #132474

    Eniten tarjoava vieköön! Nelinumeroiset tarjoukset noteerataan. Käy mulkaisemassa, jos polkusi näille kulmille johtaa.

    – mk

    vastauksena käyttäjälle: nelkunratti #132467

    Sininen nelkun ratti suojalevyn kanssa 6e.

Esillä 15 viestiä, 1,516 - 1,530 (kaikkiaan 2,209)