Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,591 - 1,605 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132240

    Kuvapalveluiden käyttö ole paljon sen monimutkaisempaa ole kuin niiden kuvien lisäys esim. tännekään, lisäksi sillä järjestelyllä saavutetaan lukemattomia muita etuja, joista hyödyt sinä sekä muut.

    vastauksena käyttäjälle: TIINAAN TURVAVYÖT #132291

    Ruostesuojaamalla niinkuin muutkin osat pääsee lahoamisesta, luukulle ei tarvi tehdä muistaakseni mitään, mutta tosiaan herkemmin täytyy laskea tankkia muutamasta pultista että pääsee yläpuolelle käsiksi.
    Tosin kun laittaa lyijyttömää kestävän uuden kumin tankkiin, niin ei sitäkään tarvi korjailla.

    vastauksena käyttäjälle: TIINAAN ETUVALOJEN PELTIKOPAT, LÖYTYYKÖ ? #132295

    Tästä numerosta löytyy:

    040-7504256
    HKI

    Ne saa vaikka valmiiksi ruostesuojattuna jolloin ei ole enään ongelma.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132238

    @nameone wrote:

    Niin joo puhuitkin pakokanavista, noi ei se mitään, se imukanavista.
    Pakokanavissa voi auttaakin tollainen hionta.
    Sinänsä jos omaa pakoputkea ruvetaan suunnittelemaan, niin siinäkin mennään hyvin usein metsän, olen kyllä kuullut että tuo y-haara toimii sätkässä hyvin.
    Netistä kun löytyy tietoa että k&n ei olisi hyötyä, niin nämä henkilöt ovat usein sellaisia jotka on kilpaa ajaneet ja tehneet tehomittauksia.

    Mistähän tuollaisen K&N suotimen saisi? Onkohan kuinkakin julkijumalattoman kallis?
    Toisaalta tuli mieleen kyhätä moinen itsekin. Eli jostain peltinen leveähkö putsari josta rälläkällä kyljet avoimeksi.

    vastauksena käyttäjälle: TIINAAN TURVAVYÖT #132289

    KAnnattaisi käyttää sitä turvavyötelinettä ainakin toiseen kiinnitykseen, se kun tukee vielä koriakin.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132237

    Sitten on palveluita joihin voi tallentaa kuvien lisäksi myös myös tiedostoja, ne ovat monipuolisempia. Googlella paikkoja löytyy vaikka kuinka paljon.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132232

    “Kuten kaikissa BBCode tageissa voi ympäröidä URL:n millä tahansa muilla tageilla, kuten “

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132228

    Onhan siinä k&n:ssä hyviä puolia, lisäksi vielä se että ei tarvitse kaasarin kumia. Joutuuko siihen tekemään jonkun sovituskappaleen vielä vai saako suoraan sopimaan, jos ei tarvi mitään, niin eikö asennus ole helppoa..
    k&n vastaavan virityksen pystyy tekemään kyllä tosi helposti itsekin,
    2kpl levyjä ja niiden väliin melkein minkä tahansa auton suodatin ja kierretangon pätkällä yhteen. Kun laittaa jonkun 2L koneen suodattimen niin ei ole ainakaan hengittävyydestä kiinni, eikä paljoa tarvi vaihdellakaan.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132226

    Niin joo puhuitkin pakokanavista, noi ei se mitään, se imukanavista.
    Pakokanavissa voi auttaakin tollainen hionta.
    Sinänsä jos omaa pakoputkea ruvetaan suunnittelemaan, niin siinäkin mennään hyvin usein metsän, olen kyllä kuullut että tuo y-haara toimii sätkässä hyvin.
    Netistä kun löytyy tietoa että k&n ei olisi hyötyä, niin nämä henkilöt ovat usein sellaisia jotka on kilpaa ajaneet ja tehneet tehomittauksia.

    vastauksena käyttäjälle: Hei haloo, pelastakaa #131972

    Kesällä kun soittelin kyseiselle tyypille, niin oli vielä kunnostamassa eikä luopumassa kyseisestä pelistä. (Koneella pari kuvaa kyseisetä autosta viime kesältä kun se oli vielä ajokunnossa.)

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132224

    Käsin on todennäköisaesti helpointa.
    Herää vain kysymys onko kiillottaminen kannattavaa?
    Vaikka kiillotus ei avartamiseen verrattuna kuulosta kovin radikaalilta, niin vaikka virtaus paranisi, niin seoksen sekoittuvuus todennäköisesti huononee, jolloin vääntö tai teho voi jopa laskea. Asiaan kannattaa olla vihkiytynyt että riski kannattaa ottaa. Varsinkin kanavien virityksiin pätee hyvin sanonta että viritys on onnistunut jos teho ei tipu yli 20%:a…
    Muutenkin vaikka en ole paras ihminen näistä puhumaan, niin vakio nokka ja virtauksen parantaminen ei sovi oikein yhteen.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132222

    @nameone wrote:

    @räppänä wrote:

    moottorin sisäiset massat ovat hyvin merkityksellisiä kierrosherkkyyden ja väännön suhteen. Käytännössä insinöörit hakevat välimaastoa tämän suhteen.

    Minä kyllä väittäisin että koneesta pyritään tekemään mahd kevyt kestävyys ja valmistuskulut huomioonottaen, koska massat konen sisällä on pienellä kehällä ja ne lisää enemmänkin kokonaispainoa, myös tasapainotettavien osien määrä vähenee kun osat on kevyitä. Vauhtipyörä on sitten vain sen kokoinen että kone käy hyvin tyhjäkäyntiä, eikä sammu varomattomalla jokaisiin valoihin. Tämän näkee esim. käytännössä siitä että eri puristuksellisissa koneissa on eri kokoiset vauhtipyörät, vaikka muuten sama kone ja auto.
    Vauhtipyörä kyllä on osa joka vaikuttaa hitausmomenttiin yksittäisistä osista selvästi eniten, ajossa eron huomaa kyllä selvästi.
    Väittäisin että ihan pienellä moottorin virityksellä ei samaan kiihtyvyyteen päästä kuin painavan vauhtipyörän vaihtamisella kevyempään.

    Vaikka ne jarru lisää kyllä hitausmomenttiakin, niin ne vähentää varsinkin vetoakseleiden värinöitä ja vakavoittaa myös sillä tavalla autoa.

    Täydennykseksi se, että moottorissa on muitakin tekijöitä, jotka vaikuttavat vääntöön ja kierrosherkkyyteen.
    Esim. palotilojen muotoilulla vaikutetaaan hyvinkin moniin tekijään. Pako- ja imusarjojen merkitys on myös väännön osalta merkityksellinen.Männän iskun pituudella on olennainen merkitys.
    Tuo em. palotilojen muotoilu on nykypäivänä merkityksellinen tutkimuskohde, etenkin dieselkoneita suunniteltaessa.

    vastauksena käyttäjälle: joitain linkkejä.. #132166

    …ja yksi linkki lisää: http://www.marktplaats.nl – sieltä sitten klikaten kohta autot josta taas Citroënit. Niitä on n. 50 sivua, joukossa rättikattoisia, pakuja, Méhareita. Hintahaarukka on melkoinen, mutta kulkimen voi saada viidelläsadallakin.

    Ja pukkaa lisää linkkiä, edelleen Reinin suistomaalle:

    http://www.customs-classics.nl
    http://www.duckservice.nl
    http://www.duckserviceroden.nl
    http://www.eendengarage.nl
    http://www.garage-ruimzicht.nl
    http://www.inmneendje.nl
    http://www.kihon.nl

    vastauksena käyttäjälle: Rättärillä reissun päälle #132208

    Poikkeamassa olevan rungon yleensä huomaa siitä, mutta jo hieman vääntynyttä, tai perusteellista kunnostusta vaativaa ei useinkaan huomaa.
    Autoa ostaessa kun olisi ihan hyvä tietää mihin sotkeutuu. Tosin kori olisi hyvä nostaa joka tapauksessa ainakin vähän ylös että välin pääsee ruostesuojaamaan.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132220

    @räppänä wrote:

    moottorin sisäiset massat ovat hyvin merkityksellisiä kierrosherkkyyden ja väännön suhteen. Käytännössä insinöörit hakevat välimaastoa tämän suhteen.

    Minä kyllä väittäisin että koneesta pyritään tekemään mahd kevyt kestävyys ja valmistuskulut huomioonottaen, koska massat konen sisällä on pienellä kehällä ja ne lisää enemmänkin kokonaispainoa, myös tasapainotettavien osien määrä vähenee kun osat on kevyitä. Vauhtipyörä on sitten vain sen kokoinen että kone käy hyvin tyhjäkäyntiä, eikä sammu varomattomalla jokaisiin valoihin. Tämän näkee esim. käytännössä siitä että eri puristuksellisissa koneissa on eri kokoiset vauhtipyörät, vaikka muuten sama kone ja auto.
    Vauhtipyörä kyllä on osa joka vaikuttaa hitausmomenttiin yksittäisistä osista selvästi eniten, ajossa eron huomaa kyllä selvästi.
    Väittäisin että ihan pienellä moottorin virityksellä ei samaan kiihtyvyyteen päästä kuin painavan vauhtipyörän vaihtamisella kevyempään.

    Vaikka ne jarru lisää kyllä hitausmomenttiakin, niin ne vähentää varsinkin vetoakseleiden värinöitä ja vakavoittaa myös sillä tavalla autoa.

Esillä 15 viestiä, 1,591 - 1,605 (kaikkiaan 2,209)