Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,621 - 1,635 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: 2CV 6:n välyksiä #131897

    Kuka vastasi alkuperäiseen esitettyyn kysymykseen ?????????????

    vastauksena käyttäjälle: Osia saksasta nettikaupasta #132157

    Varoituksen sana… Tilasin sielta “2CV4”:n mannat, ja lahettivat sitten 425-kuutioisen vehkeen vastaavat. Reklamoituani sain vahan aikaa tapella, kun olivat sita mielta, etta oikean osan lahettivat. Ovat sita mielta, etta 2CV4 on juurikin tuo 425 kuutioinen…

    En ole sen jalkeen uskaltanut tilata sielta. Tai, no, ajattelin tilata, mutta varmistin etukateen sahkopostilla, etta onko heidan 2CV4:n venttiilit 2CV4:n venttiilit vai 425cc vempeleen. Ja kun eivat halunneet kyselyihin vastata, niin ajattelin etten enaa mene vipuun.

    Samoin heidan ruostumaton tuuletusluukku on toki rosterista, mutta tyon jalki oli aika krouvia… Saattaa olla huono yksilo. Tieda hanta. On jaanyt hiukan huono maku suuhun tuosta puljusta, mutta kai tuo on iso ja hieno. Paljon kaikkea edullista sielta kylla netin mukaan loytaa.

    Jos vastaisivat sahkoposteihin, ja jos joku haluaisi kimppatilausta postikulujen minimoimiseksi, niin olisi minulla kai kaikkea tarpeellista tilattavaa sielta.

    vastauksena käyttäjälle: Osuma… #131790

    >Dodii. Nyt sitten tutkiva polliisi soitteli sunnuntaiaamuna ja kertoi iloisia uutisia………

    Hyvä hyvä! 😆 😆

    vastauksena käyttäjälle: Osia saksasta nettikaupasta #132155

    moi!
    Olen tilannut paljon osia ja kaikki on toiminut ok! ja vielä kotiin postin tuomana!!!

    vastauksena käyttäjälle: Kaksipiiri(LHM)jarrusylinteri ym. hakusessa #132153

    Sori, nyt toimii puh.
    Katsomaan voi tulla tosin vasta muutaman kuukauden päästä.
    Mulla piti olla kuviakin siitä vakaajasta, mutta en löytänyt.
    Voin ilmoitella sullepäin kun katsominen onnistuu.

    Minulla olevat kiinnikkeet on ilmeisesti ami8:n alkup.
    Kiinnitys on tehty silleen, että kun se kutosen rautalevy on niillä kolmella pultilla ja siihen levyyn on taustapuolelle hitsattu kaksi n. 10mm mutteria.
    Muistaakseni levy oli ihan sama myös paksuuden osalta kuin vakiolevykin.
    Sitten muttereihin kierretään pultit ja pulttien alle tulee tulee sellaiset lenkit, niinkuin 30mm*3mm lattarautaa väännetty lenkki se vakaajatangon ympäri.
    Muistaakseni ei ollut mitään teflonia tms. välissä.
    Mutta sitten se mihin kohtaan tanko tulee vaikuttaa siihen kuinka paljon se pistää vastaan, tai se jopa katketa tms. jos on vääräsää kohtaa.
    En muista ulkoa kohtaa, mutta luulisi että vakaajan ns. “keskipiste” tulee akselin keskipisteeseen.

    vastauksena käyttäjälle: Kaksipiiri(LHM)jarrusylinteri ym. hakusessa #132150

    Vakaajan kiinnikkeet on helppo tehdä itsekin, minun autosta voit tulla katsomaan mallia.

    Pääsylinteriä voit kysyä:
    040-7504256
    HKI

    vastauksena käyttäjälle: Paris-Dakar 2cv kuvia #132126

    Ensin hajosi kytkin jota yrittivät korjata mutta liikaa vastoinkäymisiä, jatkoivat sitten matkaa hylättyinä. Sitten vielä hajosi kardaanin nivel ja takamoottori, mutta ajoivat korjausten jälkeen lopuun asti.

    vastauksena käyttäjälle: pito-ongelmia #132114

    Ero välityksissä 70/80 välillä on n. 2,2%, eli jos bensaa kuluu lähemmäs 1dl niin @50tkm renkaiden hintaan voi lisätä 50e, toisaalta jos maavaraan ei koske niin alentunut keula taas laskee hyvinkin samanverran kulutusta. Sitten ajomelu lisääntyy ja mittarivirhettä tulee lisää.
    No kaikki noista on kuitenkin kompensoitavissakin jos haluaa.
    Mistä muuten saa 135:a Smartin renkaita?
    Ulkomailla asennetaan Smartteihin 135:a, mutta Suomeen tuoduissa olen nähnyt alk. 145:a?
    Sitten jos ostaa Smartin ‘”rengassarjan”, niin on hyvä olla tietoinen että “takarenkaat” on leveämmät.

    vastauksena käyttäjälle: pito-ongelmia #132108

    Kertovat paikallisessa että Smartin (sellainen pieni auto) renkaat kävisivät 2cv:hen. Onko kellään kokemuksia asian tiimoilta? Tiedä sitten tarkoittiko asentaja että gummit käy vanteille vai että vanteetkin. Tarkastelin kerran pysäköidyn Smartin renkaita ja ainakin etupyörylät oli kolmella pultilla kiinni, niinku 2cv:s on tapana.
    t:
    TmoU

    vastauksena käyttäjälle: pito-ongelmia #132106

    @Jalppis wrote:

    Väitän että jos sätkään laittais kapeimmat tuliterän uudet, viimeistä huutoa olevat nastarenkaat, jotka todennäköisesti olisivat kokoa 155-15, niin kyllähän olisi pitoa kuin pienessä kylässä. On meinaan kehitys kulkenut aimohaippauksen eteenpäin myöskin talvirengas markkinoilla…

    Esim. toi hakkapeliitta 1:n mitä on käytetty niin on varsin hyvän renkaan maineessa…

    @Jalppis wrote:

    Tuskin bensan kulutukseen ainakaan kaupunki pyörittelyssä eroa syntyy.

    Kaupungissakin kulutus lisääntyy, vaikka kitkalla ei ole niin paljon vaikutusta, niin autosta tulee kuin kivireki, kun renkaiden massavoimat pyörivässä liikkeessä kertautuvat.
    Tosin 2cv ei ole mikään syöppö muutenkaan kaupungissa, eikä vaikutusta ole paljoa myöskään lastauksella ei kaasujalan käytöllä.
    Renkaiden kääntösäde pitää säätää, jonka jälkeen kääntöympyrä pienenee. Jousitus ei myöskään toimi .
    Voi myös olla että 155 ei enään mene vanteelle.
    Tosiasiahan on että hyvä on jos saa edes jotenkin käyvät renkaat, kun siihen tarkoitettuja ei ole enään kaupan hyllyllä.

    vastauksena käyttäjälle: pito-ongelmia #132103

    Olihan siinä asiaa, muutama kysymys kuitenkin.
    Kun putki-iskarin (normaali neste) rajoittava voima on nesteen virtaus pienistä raoista, niin voimaa tarvitaan enemmän jos liike on nopeaa, koska nesteen virtausvastus kasvaa huomattavasti virtausnopeuden lisääntyessä. Vaikka falskaustakin tapahtuu enemmän, niin tarvittava voima kyllä kasvaa.
    Minä olen kuullut ainakin kun 2cv:llä ajetaan jääradalla kilpaa (2cv:n jousitus on siihen tarkoitukseen erittäin hyvin soveltuva), niin iskareita ei käytetä ollenkaan ja on helppo uskoa myös että paras pito saavutetaan pienellä iskunvaimennusvoimalla, koska paino jakautuu tasaisesti kummallekin pyörälle. Tämä on kuitenkin tiettyissä olosuhteista.
    Minä en sitä osaa selittää miksi, mutta aina sanotaan että huonokuntoiset (mitäköhän se sitten tarkoittaa) iskarit (putki mitä yleensäkin autoissa on), esim. pidentävät huomattavasti jarrutusmatkaa.
    Onko tämä ilmiö sitten riippuvainen alustan epätasaisuudesta, jousituksen toimintaperiaatteesta jos rengas rupeaa pomppimaan jne?
    Sitten toi massojen mitoitus on mielestäni tehty tarpeeksi kevyelle renkaalle, ei niinkään tietynpainoiselle, vaan tarpeeksi kevyelle jotta siitä olisi mainittavaa hyötyä. eli sen liikkuvan massan paino on varmasti kompromissi, muutenkin jousitus toimii aina paremmin ja myös pito on parempi mitä vähemmän jousittamatonta massaa on, eli esim. juuri se pyörä.
    Sätkässä kun on kevyet pyörät ja jarrutkin vielä jousitetut niinkuin kilpa-autoissa. Tasaisella ja puhtaalla asfaltilla taas rengasta leventämällä saadaan parempi pito kun jousituksella ei ole niin väliä, eikä esim. hiekkaa satu osumaan kohdalle.

    Olen itse ajellut muutaman vuoden autolla jossa sekä massat ja putki-iskarit edessä, ei se mielestäni ainakaan huonommaksi ole tullut, mutta olisko ne massat peräti turhat? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

    vastauksena käyttäjälle: pito-ongelmia #132100

    Painopisteen lisäksi etupään korkeuden muutos vaikuttaa caster kulmaan ja siitä johtuu esim että ratti jäykistyy ja palauttaa paremmin kun keula on alempana. Casterin lisäys vaikuttaa myös pitoon kun isommalla casterilla rengas kallistuu enemmän.

    vastauksena käyttäjälle: pito-ongelmia #132097

    Niin tuskin iskareissa vika on.
    Korkea etupää ja auraus lhuonontavat pitoa, aurauskin enemmän vauhdissa, ei niinkään liikkeelle lähtiessä.
    155 leveät renkaat pitävät talvella huonommin kuin kapeammat, eivätkä sovellu tähän autoon muutenkan millään tapaa.
    Renkaan leveys on kompromissi, mahdollisimman kapea on paras, kunhan auton kantavuus ja liiallinen pehmeys pysyvät kurissa, myös ajotapa vaikuttaa rengasvaatimuksiin. Talvirengas saisi olla jopa kapeampi kuin kesärengas.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV 6:n välyksiä #131896

    Liian tiukalle säädettyjä venoja ei kuulekaan koska käy “liiankin äänettömästi” ja “hyvä kulku” on niin suhteellista.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV 6:n välyksiä #131895

    Kyllä venat säkätti aikas normaalisti.. ainakin omassa. eikä veto loppunut ajettaessa. Hmm.. Mene ja tiedä. Eikä tuolla tiedolla enää niin merkitystä olekkaan, kunhan tuli mieleen vaan..

Esillä 15 viestiä, 1,621 - 1,635 (kaikkiaan 2,209)