Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,636 - 1,650 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: 2CV 6:n välyksiä #131894

    Kuulostaa täysin siltä että venttiilit väärin säädetty ja kantaa kuumetessa.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV 6:n välyksiä #131893

    Noista puristuksista.. Muutaman kerran nelkku on tehnyt sen kuumana. Koneella oli ajettu silloin jotain 50 tkm. Siis puristukset katoaa aivan täysin ehkäpä viideksi minuutiksi. Hellepäivä ja maantieajo, pysähtyy tankkaamaan, ja kas kummaa, kun starttaa, kone ujeltaa kuin ei oisi venttiileitä paikallaan ollenkaan. Käyntiinlähteminen on aivan mahdotonta, kun kaasarissa ei tunnu imua juuri ollenkaan.

    Samanlaisen tapahtuman näin myös yhden vanhan pariskunnan sätkässä petäjäveden kyläsepässä. olivat tulossa virroilta, ja pysäyttivät koneen jäätelön ostoa varten muutamaksi minuutiksi. Siinä sitä sitten kummasteltiin, jotta tippuiko venttiilit auton alle vai kumpikin kiertokanki irtos just kampiakselista.. 🙂

    Hmm.. Ilmeisesti jossain sarjassa koneita on ollut joku suurempi lämpölaajeneminen mahdollista.. Pytyn ja männän välyksistä se ei johdu, vaan ilmeisesti venttiilit jää raolleen. jääkö kupit jumiin vai.. ?

    Ja nää on tapahtunut silloin kauan sitten, kun rättäreitä oli vielä paljon enempi normaalissa liikenteessä.

    vastauksena käyttäjälle: MYYTY!!! AMI Superin runko #132072

    juup. Miki, eihän tätä autoa ole koskaan tarkoitettukaan katsastettavaksi, vaikka sen nykyään jo helpolla saisikin. Tossa jutussani mainitsin kaksoiskappaleen.. 8) Elikkäs rungon numero on sama, kilvet samat, jne. Katsastaa sen suunilleen saman näköisen nelkun aina ajoissa, ja.. tadaa.. 😀 Yhdet vakuutukset, yhdet verot, jne.. kuitenkin 2 sätkää liikenteessä.. Ja eihän niillä yhtäaikaa ajeta varsinkaan samaan ratsiaan peräkkäin.. Ja mitä turvallisuuteen tulee, kuljettajastahan se on kiini, miten ruttailee. 8)

    Ja jasu, asia ymmärretty.. sorry, jos hieman törkeilin. 🙁 😕 tu joskus hakee ne loput kamppeet.

    vastauksena käyttäjälle: hinaaminen.. #132084

    :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: hinaaminen.. #132083

    Ystävämme Nalle puhuu aina “muoviautoista”,tässä esimerkki!

    vastauksena käyttäjälle: MYYTY!!! AMI Superin runko #132067

    vai tänne se mun projekti päätyi myytäväksi. Se muuten ei ole hilja.

    Hmm.. Tuosta autosta sen verran kerron, jottei historiikki ja idea pääse unhoittumaan:

    Tarkoitus oli rakentaa todellakin nopea ja hyvin ajettava rättäri. Siksi vanhuksen kori, koska se on hieman kevyempi. Myöskin etuovet ja rättikatto kestää saranoinnin ja kiinityksen vuoksi huomattavasti paremmin nopeutta lepattamatta, kuin nelkuissa ja 6:ssa.

    -Autossa on ajamaton runko, jossa tehtaan tekemät kallistuksen vakaajat ja iskaripaikat joka kulmaan,

    – kone käytetty, muistikuvien mukaan 1300:nen, jossa vakiona 65 heppaa. puristukset jotain 7,8 ?

    – kori on jatkettu tuuletusluukun alta, ja etulokarit vastaavasti venytetty sopiviksi.

    -autossa on espanjasta hommatut aluvanteet, joille saa 175:t läskit. 125:n rengas on vakiorättärissä paras, mutta ei ole rakennettu suuremmille nopeuksille.

    – tummat sävylasit, joissa on tieliikenteeseen hyväksytyt leimat. Joskin joku niistä on rikkoontunut tuolla varastossa.

    Tämä projekti on aloitettu J. Storcin citroenkorjaamossa keuruulla, ja oli tekemässä sitä itselleen joskus 15 vuotta sitten. Silloin hänen päätyönsä oli vielä rätticitikoiden korjaaminen, joten ei epäilystä, etteikö autoa olisi ajatuksella tehty. ( Olin itsekin siellä rättäreitä kasaamassa kesätöissä.)Sittemmin ostin sen kaksoiskappaleensa kanssa, mutta aika ei ole riittänyt. 🙁 Tämä kaksoiskappale on normaali nelkku, joka on katsastettu, jne. Rungon numero on näissä kahdessa sama, ja rekisterikilpiä on neljä kappaletta. Tämä siksi, että n. 15 vuotta sitten katsastusviranomaiset oli vielä aika hyvin tietoisia, mitä rättärin pellin alla kuuluu olla. Nykyisin kyllä saa leimattua.

    Autoon olisi vielä muutakin herkkua, kuten mm 80-luvun wrc-mittaristo. (sellainen sitikan tehdastallin käyttämä ajamaton ralliauton mittaristo, jne.)

    Sittemmin auto on seisonut ulkosalla, ja pintaruoste on hieman napannut mm. uusiin oviin. mutta vielä ne on kelpoisia.

    hmm.. harmittaa hieman, kun tälläinen aikas hyvin suuniteltu yksilö pilkkoutuu, ja tuskin näkee päivänvaloa alkuperäisenään. Mutta jokainen tekee romppeilleen mitä tahtoo. Hinta, jolla sen möin, oli nimellinen. Lähinnä mielessä oli, jotta auto saisi hyvän kodin, ja kesken jäänyt prejekti jatkuisi. No, ehkäpä joku sätkä saa ilokseen jotain tarpeellista.

    Nii, tolla autolla ei siis ole koskaan ajettu kilsaakaan. Kori on harmaa, koska se on pohjamaalissa peltitöiden jäljiltä. Lattiapellitkin on ajamattomat, joskin ajan hammas on hieman niitä nakertanut.

    Olen muuten ajanut ranskassa täsmälleen samanlaisella kokoonpanolla, ja voin sanoa, että corollat, yms virvelit jäi toiseksi ajo-ominaisuuksissa mittarin näyttäessä 180 km/h.

    Ja jasu, sun kannattaa viedä se sieltä tourulasta pois, sillä siinä alkaa kohta sen kerrostalon peruskorjaus. Ettei joku kaheli tilaa sille romu-ukkoa. tai nuoriso potki lommoille.

    Hauskaa keväänodotusta kuitenkin.

    Niin.. mulla on muuten jossain uudet vanhuksen takavalot, ovien lukot, rätti, yms uutta osaa. Myöskin amin etupuskuri. Jos jotain entisöijää kiinostaa, ottaapa yhteyttä 🙂
    Voisin vaihdossa ottaa esim ehjät vetarit kutoseen..

    Nii vielä lissää.. onkohan kellään historiatietoo tosta valkoisesta -71 nelkusta, mustilla kilvillä ZAB-56 ?

    vastauksena käyttäjälle: p #132081

    Kiitokset sain hetki sitten samat tiedot.

    vastauksena käyttäjälle: p #132079

    pois

    vastauksena käyttäjälle: p #132078

    Pois

    vastauksena käyttäjälle: p #132076

    Jos ei nyt sentään……………

    vastauksena käyttäjälle: Sätkä käy puoli minuuttia ja sammuu… #132048

    ohjaamossa laitteen jäähdytys on myös huomattavasti pienempi ogelma kuin konehuoneessa.

    vastauksena käyttäjälle: Moteurin lämmitin #132038

    Jos haluat halvan ja toimivan, niin etsi toimiva kiukaan vastus. Liitokset verkkovirtaan täytyy olla ammattimiehen tekemiä, eli hyvin suojattu ja maatto mukana vikavirtoja ja oikosulkua ajatellen.
    Ennen kuin lähdet etsimään romuliikkeistä tms. kannattaa kysyä kokeneelta ammattimieheltä vastuksen mallimerkintää. Arvatenkin pienen valovirtakiukaan vastus on se oikea. Jos asut kerros-rivitalossa kannattaa huomioida ottoteho, eli sen täytyy olla noin 500-600 w eli siihen riittää 5 ampeerin sulake tolpalla. Itse vastus tulee kiinni öljypohjaan, tosin niitäkin joutuu jyrsimään hieman, siis öljypohjan ripoja.
    Työtähän se vaatíii, etenkin jos meinaa saada halvalla 😉
    Periaatteessa hyvä vaihtoehto olisi kuplavolkkarin öljypohjan lämmitin joka tulee propun tilalle. Tosin tälläisestä ei ole kokemusta sopivuudesta sätkän öljyproppuun. Ja sekin, mistä enään löytyy kuplan öljypohjalämmittimiä…

    vastauksena käyttäjälle: Sätkä käy puoli minuuttia ja sammuu… #132046

    @Akaile wrote:

    itse olen huomannut että velleman ottaa nokkiinsa liiallisesta kosteudesta.
    kuukausi taaksepäin hävisi kesken matkan käynti kokonaan, noh ei siinä mitään, tien viereen ja ohitin vellemanin. Ajoin kärjillä ajoni ja takaisin kotitalliin, löin vellemanin kiinni ja starttasin: lähti heti käyntiin ja on taas toiminut päivittäisessä ajossa oireetta. Tuo kyseinen päivä oli erittäin kostea ja olin ajanut muutaman pätkäajon ennen pidempää lenkkiä, josko boksi otti nokkiinsa, koska konehuone ei lämmennyt ja viennyt kosteutta pois…

    Tässä vihjeen sana niille jotka syttyboksia käyttävät: 1: asenna boksi kabinettiin ja suojaa se vedeltä esim. jos tuulilasilta valuu noro sateella
    2:Huomio myös boksin tuuletus, ei saa kuumentua liikaa
    3:Tee boksin ohitus helpoksi! itselläni on moottorin tuulipellissä katkaisija josta saa kondensaattorin kytkettyä ohitustilanteessa, ei tarvi kun laittaa alkup. johdot puolaan kiinni ja nyppästä katkaisijasta…

    Onnea uuteen yritykseen.

    Enkö minä ole jotain sanonut näistä Vellemaneista….
    Sellaisen kun lähtee rakentamaan, täytyy huomioida kosteuden suojaus. Yksi keino on lakkaus, siis suojalakkaus, jota saa esim Bebekiltä ja muista komponenttikaupoista. Lakka täytyy olla ehdottomasti tarkoitettu sähkölaite – elektroniikalle tarkoitettu. Eikä se ole jumalattoman kalliskaan. Sitä voi käyttää autossa ja kotona.
    Jossain keskustelussa oli käytetty sytytyssysteeminä Samarasta modifioitua. Sekin toimii varmaan paremmin kuin tuo em. vehje, jo senkin takia, että sytkän tekijä (GM?) on huomioinut käyttöolosuhteet. Suojaukset ovat sen mukaiset.

    vastauksena käyttäjälle: Pakkivalo #132050

    Mikrokytkimet kestää yleensä hyvin virtaa, että ei välttämättä relettäkään tarvi, riippuu katkaisijasta.

    vastauksena käyttäjälle: Mikä nyt #132041

    Kuulostaa siltä että lamppu on väärin kytketty, kone ei kyllä käy jos sytytysvirtaa ei katkota. Mutta noin yleensäkin jos kärjiltä tuleva johto saa koko ajan maata, niin kärjet on joko väärin säädetty, sähkövuoto kärjissä, johdossa konkassa.

Esillä 15 viestiä, 1,636 - 1,650 (kaikkiaan 2,209)