Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minulla olisi ohje tihkukuytkimen rakentamiseen, voin laittaa sähköpostilla.
No missä tahansa koneistamossahan ne niitä hioo. Eri asia on sitten millä arvoilla. Siitä nokasta minulla ei ole niitä arvoja.
Olisko se ollut enemmän vääntävä nokka?
Mutta esim. 664:n nokka on hyvä ja tehtaan suunnittelema. Bonuksena koneen äänet jopa laskee.
Sillä saa kulutuksen 77-78 männillä todennäköisesti alle 6:een. Sen verran pieniä lukuja olen sillä kuullut jo matapuristeisilla männillä, että mahdollisesti jopa lähelle 5:ttä.
Nokkaa aikaistamalla voi saada myös vähäkulutuksisemman ja vääntävämmän koneen.
Visan männistä tuskin kannattaa kovin kierroskonetta ruveta tekemään
mäntien painon vuoksi, visan koneessakin on max. kierrokset pienemmät kuin kutosessa ja nokka siinä ilmeisesti on vääntävämpi..
Sitten se vaihdelaatikkohan pitää ehdottomasti muuttaa jos laittaa jotain isompia mäntiä, ami8:nkin on liian lyhyt, varsinkin visan männille.
Tässä on vaan pieni ristiriitä, visan männät on vääntävämmät ja visassa onkin kolme runkolaakeria, mutta kutosen kampi onkin onneksi pitkäikäinen, vaikka onkin suunniteltu erilaiseen käyttöön.
Paljonko teillä on mennyt bensaa visan männillä ja millä kokoonpanolla?Kyllä sillä on paljon merkitystä millä vaivalla ne loppujen lopuksi saa ja kannattaako hommaan ryhtyä, onko synenergiaetua. Tollainen paketti kun ei ole niitä kaikkein ongelmattomampia ottaa kyytiin esim. kesken lomamatkan.
Eikä kannata aina ryhtyä ensimmäisenä puolustuskannalle, tämä ei ole mikään loukkaus yksilöä kohtaan. Se ei ole ihan helppo taito laatia kunnollista ilmoitusta, jotkut asiat onkin parempi sopia puhelimessa, kuten esim. mistä autosta noi on.
Tiedän että tämä ei ole niitä miellyttävimpiä tapoja puuttua asiaan, mutta valitettavasti monille ainoa tietolähde.
Olisinkin jättänyt puuttumasta yksittäisiin ilmoituksiin, mutta kun yhdellä iskulla saa monta kärpästä. Vaikka sinun se onkin vaikea sulattaa, niin yhteisö hyötyy pidemmän päälle.No se paikkakunta selviää kun soittaa tuohon numeroon. Ja mitäs sillä on paikkakunnalla on väliä? Jos kaipaa jotain romua niin kuljettelu tuskin on ongelma. Vaan ainahan sitä voi ruikuttaa näistä ilmoituksista jos siltä tuntuu. Tai sitten voi aina soittaa “Auttavaan puhelimeen”.
Noin ihan yleisesti muillekin vinkiksi, että se paikkakunta vähintään kannattaa ilmoittaa.
Tehdas muistuttaa asennusmanuaalissa tästä asiasta. Eli vuotoja ei saisi olla ainakaan kammen etupuolella.
Itselläkin kävi kerran, eli magneettihylsy putosi. Mutta konekin huohotti kuin ryhävalas.
@niko wrote:
@nameone wrote:
Ei siinä kyllä mielestäni mitään lukenut. Olisipa tuo digitaalikamera, niin voisi ottaa kuvan. Siis kyseessä on se kaasarin ulkokyljessä oleva säätöruuvi.
Vertasimme tuota seosruuvia (?) erään toisen kaksikurkkuisen kaasarin ruuviin, niin tuossa hajonneesa näytti olevan ylimääräistä kärkiosassa. Tästä seurasi tietysti se, että käytettävissä olevasta kierteestä oli käytetty vain 3mm ja tämä oli sitten vielä rikottu…
Niinpäs sanoitkin että ilmaruuvi jo aikaisemmin.
Sittenhän sen sama minkämuotoinen reikä siellä on, kunhan sen kokoa pystyy säätämään, eli ei se välttämättä vaikuta.
Eli koneen pitäisi sammua kun kääntää sen ruuvin kiinni. Toisaalta sen pitäisi myös aueta riittävästi.Se bensansuodatin ei ole sitten oikein toiminut, jos kerran bensapumppu oli täynnä roskaa.
Asutko muuten Sorvassa? Se paikka on aikanaan (15v. sitten) tullut hyvin tutuksi, vietin siellä kaikki kesät siihen aikaan.
@niko wrote:
Tänään vaihdettiin kaasutin, koska alkuperäistä putsattaessa huomattiin, että ilmansäätöventtiilin kierteet oli joku onnistunut aiemmin tuhoamaan. Se venttiilikin näytti hieman väärän malliselta.
Kuulostaa varmaan varmaan hieman jankutamiselta, mutta “meitä” tietenkin kiinnostaa mitä siinä jarruilmasuuttimessa lukee ja onko jotain eroa kulussa.
@niko wrote:
Mutta ei se vika kaasarissakaan ollut. Syylliseksi paljastui loppujen lopuksi tankissa oleva bensansuodatin. Se oli ihan tukossa ja sen putsattuani alkoi menovesi taas virtaamaan.
En ole kuullutkaan toillaisesta suodattimesta, voisitko kertoa tarkemmin?
Kyllähän sen huomaa selvästi.
Itsellä oli virinokalla visan männät puristukset ~10(laskennal.) ja kulutus oli 5.5l ja kulki vakiolootalla ~140km/h.Kuva vaatii vähän muokkausta…
No, tuollanenhan se melkein on..Ja sitten saattaa olla myynnis yx Charleston,harmaa/harmaa,kanta-auto -81.Hintaa karmivat 4500e.
Olisiko sitää samaa mujua kaasari täynnä, kuulostaisi loogiselta?
Sitä tulee kyllä sitten lisääkin.
Muutenkin ei käy kateeksi ruveta puhdisteleen niitä hiuksenohuita kanavia.Netistä löytyy vaikka kuinka tietoa paljonko tulee lisää tehoa ja vääntöä, suurinpiirtein ihan tilavuuden suhteessa, mutta esim. visan männät on tosi painavat.
Kutosen aski on liian lyhyt kutosenkin koneelle.
Kulutus voi olla jopa sama kuin kutosen männillä jos on puristuksia enemmän kuin kutosessa.Se pumppu olisikin kannattanut ensiksi kokeilla koneessa kiinni, jos se olisi toiminut siinä niin ei olisi tarvinnut niitä irroitella ollenkaan.
Mitä tästä opimme, laitoithan b-suodattimen!?… -
JulkaisijaArtikkelit