Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Myyty.
Mä olen huono kauppamies enkä aio perustaa käytettyjen osien kauppaa. Periaatteessa yritän löytää henkilön, joka haluaa entisöidä viisvitosen. Hän ostaa sitä varten minun varastoni ja valitsee tarvitsemansa komponentit päältä. Jäljelle jäävistä osista saa rakennettua yhden kuusseiskan ja kolmantena mahdollisesti 5kutosen tai 6kymppisen. Tätä varten hänen tulisi löytää pari kiinnostunutta kaveria, jotka lähtisivät kimppaan.
Jos tämmöinen porukka löytyy ja kun varastointitilat kumminkin ovat ongelma, saavat tavarat minun puolestani olla vuoden tai kaksi siellä, missä ne nytkin ovat. Talkoot pitäisi kumminkin pitää jonkinmoisen järjestyksen aikaansaamiseksi ja inventaarion tekemiseksi.Kori meni todelliseen tarpeeseen Jyväskylään. Runko meni odottamaan parempia aikoja. Tahi todellista hätää. Moottori-loota hyödynnetty samoin
Pikkusälää on tietty jäljellä jonkunverran.minkäslaine se kutonen on??? vastaa oasis@luukku.com
Jos haluat parhaat, niin uusi Mahle mäntäputkisarja 250e.
Löytyy myös volkkarin m-putkisarja, sekä käytetyt 70tkm ajetut.HKI
Kytkimiä on tähtimallia ja kolmella tassulla varustettuja. Osia ei pidä sekoitella. Akselin ja siirtovivun taipuminen on yleistä.
Mulla on uusi akseli ja vipu jos tulee tarve.
040-730 3969 seppoSen näkee auton altakin onko vääntynyt, ettei konetta tarvitse irroittaa.
Sätkän vaihteita pitää vaihtaa varovasti, on hyvin tavallista että synkissa on uria. Nopeissa kiihdytyksaissä tulee vielä juuri helposti survottua tota kakkosta, se saattaa mennä myös jos peruuttaessa on se kytkinakseli mutteri päässyt aukeamaan.ISO kiitos!
Ongelma taitaa olla ettei kytkin irroita. Rusahdus kuuluu ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. Muut vaihteet toimivat ongelmitta. Laatikossa on toiset uudet öljyt menossa (astetta paremmat), uusi kytkin paketti & vaijeri ja synkronisoinnin lukkorenkaat. Tuo vapaaliike oli alussa noin 2mm, mutta silloin kytkin ei irroittanut laisinkaan.
Pitänee ottaa kone irti ja tarkistaa onko haarukka vääntynyt vai olisiko muuta konstia katsoa milloin kytkin oikeasti alkaa irrottaa?
Nyt toimii linkki.
Kokeile miten pumppu ruikkaisee…
Kytkinvaijeria vedettäessä pitää olla n. 2mm vapaaliike.
Polkimessa vaaliike oli jotain 15mm. Kytkinhaarukka todellakin vääntyy piloille jos kytkin on asentaessa jäänyt liian tiukalle ja kytkintä painetaan.
Rusahtelu huonosti irroittavalla kytkimellä on normaalia, mutta voi toki myös tarkoittaa että synkat on huonossa kunnossa, varsinkin jos 3 ja 2:n rutisee, tässä järjestyksessä.
Koneen lämmetessä ohut öljy voi tosiaan myös aiheuttaa.Koska kyselyjä laitteen kunnosta on tullut, tässä vähän tarkemmin kunto.
Moottorissa ei ylimääräisiä mekaanisia ääniä, ei kuluta öljyä, kulkee hyvin, Co-arvo alle 4,5 , ei ohivirtauksia.
Vaihdelaatikko toimiva, vaihteensiirron puslat uusittu, eli keppi ei rälise.
Jarrut uusittu ympäriinsä, katsastuksessa ei minkäänlaista heittoa jarruissa.
Kitkapalat vaimentimissa uusittu ja säädetty, läpäisi iskuvaimennintestin katsastuksessa, vaikka ei tarvitsisikaan.
Runko ja kori ruostekorjattu, lokasuojat, puskurit ja katto uudet. 6:sen kattomekanismi, uusi tuuletusluukku alkuperäisellä 1-osaisella tiivisteellä (tiivis).
Sähköjärjestelmä kokonaisuudessaan uusittu.
Renkaina michelinin museouustuotantoa olevat uudet X renkaat.
Sisustus 2 vuotta sitten uusittu ( ei alkuperäiset päälikankaat.)
Ja kaikkea muuta mitä ei nyt tule mieleen, eli katsomisen arvoinen laite jos etsit hyvää kuljinta.Tommen
Tervehdys
Kirjoitit että laatikkoon olet vaihtanut kaiken tarpeellisen (?), jos olet vaihtanut öljyn, tarkista että että öljylaatu on oikea. En nyt muista laatua ulkoa.
Lämmetessä kyllä painelaakerijouset hieman muuttaa kytkimen säätöä, mutta öljy muuttaa enemmän ominaisuuksiaan lämpövaihtelussa, voi synkat huutaa apua siitä syystä.Pelkkiä arveluja
Tommenjuu…kiitos vinkistä. Kyllä sitä rintapellin mutteria on säädetty ja vaijerikin on uusi. Saattaahan se olla että uusikin vaijeri venyy kunnes asettuu. Tuo haarukka pitänee vielä tarkistaa. Siis ainoa säätö on tuossa rintapellissä.
Viitsiikö joku katsoa 123 manuaalista onko näille koneille samat asetukset?
AK2
A06/635
A06/642
AM2A
A06/664 -
JulkaisijaArtikkelit