Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Konkan johdon voi vain irroittaa ja jättää konkan sinne paikalleen.
Saa sen ainakin kytkettyä jos on työkaluja mukana.
Tosin kun laittaa sytkäboxin sisätilaan tavarahyllyn alle, niin on hyvin epätodennäköistä että laitteeseen tulisi vikaa.
Konehuoneessa on liian kuuma ja jopa vettä saattaa mennä.
Laitteen miinukseen on muuten helppo tehdä ajonesto, ei riko laitettakaan…123:sta, mihin vehkeisiin eri sytkät? nelkkuun, vanhukseen, kutoseen vai?
Yleensäkin joku voisi alkaa tekemään a-malleihin lasikuituosia. Dyaneen kuten pakuun ei taida saada enään uusia peltejä, ainakaan Suomesta.
Kunhan pellin korvikkeet eivät maksa taivaita niin voisi sellaisia ostaa. Vieläkö joku tekisi lasikuidusta ovet…Kiitoksia neuvosta ja taas peli liikenteessä! Se pohja olikin “luvattoman” helppo irrotettava, mutta en ihan ensimmäisenä olisi uskaltanut lähteä sitä metallia vääntelemään. Kun tahtoo tulla sitä isompi vika, mitä isompi leka, jos verroinkin ei tiedä mitä tekee. Mikäs tässä on aloittaa huomenna sätkän kanssa kesäloma, kun sais tuon katon aukaista kastumatta 🙄
En mä väitä että pojat ihan asiallisesti toimi, mutta ei ne kaikkea paskaa tehneet mitä väitettiin. Et sillei.
Joo, eiköhän se raati tämän jutun pohdi läpi ja ilmoittele sitten, että mikä oli tulos… Eli eiköhän jäädä sitä odottelemaan.
Niin… mitä sitä enää jauhamaan. Meinaan sillä vain sitä, että kun asiat on jo sovittu paikan pitäjän kanssa ja kaikki lähti liikkelle väärinkäsityksistä. Totta kai se on hyvä selvittää, että saadaan taas asiat kuntoon.
Ja Olleista vielä. Kuulemani mukaan he pitivät tapahtumasta ja tulisivat uudelleen, mutta ei ko. paikkaan. (huom. taas väärinkäsitys!)
Ja paikalla olleena tiedän, että poliisit eivät tulleet paikalle Ollien, vaan erään toisen henkilön vuoksi.Ja vielä lopuksi; On tapahtumia ollut ennenkin yleisillä kämppäreillä ja mitään tälläistä ei ole ennen sattunut.
Mielestäni kaikki lähti liikkeelle pienestä “asenne-ongelmasta”. Pojat ilmeisesti vain näytti siltä että niiden piikkiin voi laittaa kaiken mahdollisen, selvittämättä ja miettimättä ovatko he todella kaiken takana. Ei se varmasti kivalta tunnu. Eli on tässä kaikilla hiukan mietittävää.Mutta eiköhän ne asiat ala tästä selvitä!
Lämmintä kesää odotellessa…
Pohjan ympäri kiertää metalliliuska joka vain hieman puristaa, lähtee helposti pois.
Vetarin yläpuolen holkkeja voi jatkaa hitsaamalla jolloin voi käyttää ristitappeja alapäässä, yläpuolesta kun tekee vielä normaalia pidemmän niin saa tukevan jopa kuluneistakin holkeista.
Haritus on 0-3°.
Huomattavasti tarkemmin ja helpommin ohjauksen saa säädettyä kun tähystää auton edestä ja toinen etupyörä on samassa linjassa takapyörän kanssa, silloin toisen etupyörän linja kulkee takapyörän suuntaisesti – että koko takapyörä näkyy eli tarkalleen 11,5cm takapuörän etuosan ulkoreunasta. Eli optimi on varmaankin puolessavälissä eli silleen että toisella puolella näkyy puolikas takarengas. Enemmän haritusta niin kääntyy mutkissa hieman helpommin. Mitä kauempaa tähystää sitä tarkempi tulos, 2cv:ssä eturoiskeläpät haittaavat hieman tähystystä mutta eivät ole este.Vääntyneet tukivarret näkee myös paremmin edestä tähystämällä, etupyörät eivät kuulu olla suorassa vaan hieman auki yläpuolelta (positiivinen camber)!
Muuten kuinka paljon negatiivinen camber/nollakulma vaikuttaa ohjauksen jäykkyyteen? kaarreominaisuuksiin vaikuttaa ainakin paljon.
Oliskin koko auton puhtaat pellit käsitelty noin oikeaoppisesti, hiekkapuhallukset ja muut saa aika ison remontin aikaiseksi.
Helpommalla pääsee kun laittaa öljyä ja ohuelti öljypitoista massaa tai riippuu vähän mitä siinä on ennestään.Mielenkiintoista keskustelua. Olin itsekin selvinpäin koko viikonlopun joten muistan tapahtumat vallan hyvin.
Ja on se hienoa että jätetään nimet mainitsematta, mutta silti puhutaan Olleista… Oli siellä muitakin menossa mukana. Nimiä mainitsematta.
Ensimmäisen illan jälkeen syytteitä sateli roppa kaupalla ja kaikki selvisi puhumalla ja loppujen lopuksi ainoa asia mikä piti paikkansa oli, että ääntä saattoi olla hiukan enemmän kuin olisi sallittua ollut. Toisaalta ihmettelen tätäkin, koska nukuin noin kolmen metrin päässä metelin alkulähteestä, ja nukuin loistavasti ilman häiriöitä. Ja musiikin soittajat eivät loppu illasta olleet he, joita asiasta syytettiin. Ja meteli loppui paljon väitettyä aiemmin.
Paikka vain ei ehkä ollut paras mahdollinen ja väärinkäsityksiä sattui ja näiden nimeltä mainitsemattomien herrasmiehien ja paikan omistajan välillä on kaikki sovittu joten mitä sitä enää jauhamaan?
noniin.
pikkupakuja oli kolmea sorttia, pyöreälamppuista wanhaa (2kpl), neliskanttilamppuista (4kpl) ja dyane-keulaista (5kpl). toinen vanhemmista pelastuu, muut menee osiksi.sedaneita 1 kpl vanha pyöreillä lampuilla, 5 uudempaa neliskanttisilla ja 5 dyanea. kaikkien kunto heikko, mutta osia tulee.
moottoreita ja vaihteistoja oli kymmenittäin, mutta kunnoista ei osannut kukaan sanoa mitään muuta kun “ehjänä irroitettu”.
yksi GSA oli. päällisinpuolin ehjä mutta koneesta ei tietoa.
kuvia ei ole nyt lisää. seuraavaan kuormaan mahtuu 1 vanha pikkupaku varaosineen ja muita osia joita on kyselty, ne tulevat lahteen kaverille nähtäväksi ja siellä voi sitten käydä tutkimassa. parempi niin, ei tarvitse kenenkään ostaa sikaa säkissä.
aikataulusta en sano juuta enkä jaata, on jo nyt tullut lupailtua liikoja.
ilmoittelen kiinnostuneille sitten henk.koht. kun on selvinnyt mitä tulee ja koska.
nyt täytyy tehdä ihan oikeitakin töitä välillä 🙁starttailen juuri almeriaa kohti elikkäs maanantaihin menessä tulee infoa.
GS:t tutkailen siinä samalla, jos löytyy
Saako ahdistella ja kysya, milla todennakoisyydella sielta loytyypi GS:n osia…? apurunkoja/takakelkkoja ynna muuta ehjaa peltiosaa…? Tahi sitten 1220cc koneita, jotka eivat ole rajahtaneet…
Vielako olit menossa inventaaria tekemaan?
Minä voin niitä kuvia laittaa, jos ette muualta löydä tilaa…
Mistä autosta muuten otit hall-anturin?
Ohjusboxin pitää sitten olla senverran vanhanaikainen, että ei ole kierroslukusäätöä ennakolle.
Induktianturinkin saa sopimaan sätkän boxiin.Tuosta kannattaa kysellä:
RadioDuo Oy
Iso-robertinkatu 12
Helsinki
Puh. 09-601544 -
JulkaisijaArtikkelit