Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,771 - 1,785 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Korjaamolle #131424

    Venttiilinvälyksetkin pitäisi olla ihan kunnossa. On juuri tarkistettu.

    Mitenkäs muuten jos venttiili jää kantamaan, se ilmeisesti “palaa”. Minkälaista jälkeä seuraa? Entä mistä muista syistä venttiili voi palaa? Onko esimerkiksi seoksen rikkaudella asian kanssa tekemistä?

    k

    vastauksena käyttäjälle: Middareita #131399

    Yazakin mittarit on ihan toimivia. VDO ja Motometer tekee myös mittareita. Kummatkin on laadukkaita, mutta etenkin viimemainittu on pahuksen kallis merkki.

    Ei kellään sattuisi olemaan joutilaana kierroslukumittaria? Voisin ostatella sellaisen. Noita 2-pyttyisen kiekkamittareita ihan joka paikasta löydy, etenkään kohtuuhintaan.

    vastauksena käyttäjälle: Korjaamolle #131422

    Tuo yskä aiheuttaa myös kaasuttimen nokeentumisen, kun seos palaa imukanavassa. Ko ilmiö aiheutti myös permanentin otsatukkaan säätöjä etsiessä kun ilmanputsari ei ollut paikallaan. En tiedä, olisiko merkki jostain suuremmasta ongelmasta?

    Nokeentuminen sitten aiheuttaa kaasarin tukkeentumisen jne. Ei oo kivaa.

    Mainitaanpa vielä että kylmänä heti käynnistämisen jälkeen ryyppy päällä kone käy ihan hyvin. Hetken.

    Mutta tuo kondensaattorin kunto täytyy kyllä testata. Olisi kyllä aika hienoa jos se olisi siitä kiinni.

    k

    vastauksena käyttäjälle: Korjaamolle #131420

    Veera 1-2 on oikeassa että täällä pk seudulla on useitakin ammattilaisia tuohon kuutosen koneeseen ja parhaiten saat niistä tiedon jaoksen kautta. Itselläni ei ole kokemusta heistä juurikaan, eikä tuosta kuutosen koneestakaan, joten jätän sen muille.

    Oletko mitannut koneen puristukset ja jos niin mitä näyttää? Jos sinulta ei löydy mittaria, niin minulta saat sen lainaan ihan ilman korvausta tai voin ne mitata ihan lennosta , jos “nokakkain” satutaan.

    vastauksena käyttäjälle: osia uusia ja käytetyjä rättärit pikkupakut #131296

    Taustalla näkyy valkoinen tiina! 😀 Onhan noissa pakuissa etuovia ikkunannostimineen… 😯

    vastauksena käyttäjälle: Kuka osaisi korjata rättäriä PK seudulla? #131413

    Niemisen Matti, Sitikkapaja. Numeroa en muista, mutta löytyy puhelinluettelosta

    vastauksena käyttäjälle: TÖRKEÄT SÄTKÄLÄISET!! #131403

    Suuri kiitos kuuluu teille järjestäjille ja paikan omistajille, minulta ja tuolta paremmalta puoliskoltani. Kaikki toimi erittäin hyvin. Sitä pientä selkkausta lukuun ottamatta, erittäin positiivinen mieli koko viikonlopusta. Sää suosi, ystävällinen ilmapiiri ja jopa kuljinkin toimi moitteitta koko viikonlopun.. niin mikäs siellä oli ollessa. Jos vain järjestätte uudestaan joskus, niin pyrimme käymään, jos se vain suinkin on mahdollista.

    vastauksena käyttäjälle: Middareita #131396

    Sinuna “kalibroisin” mittarin kiehuvalla vedellä, ennen kuin laitat anturin paikalleen.

    vastauksena käyttäjälle: osia uusia ja käytetyjä rättärit pikkupakut #131294

    melkein – muttei kuitenkaan… en saanut toivottuja kuvia, mutta laitan tähän kuvia parista varaosaraadosta kun ei nyt muutakaan ole näyttää. näissä ei juuri käyttökelpoista korin/sisustan osaa ole, mutta ihme ja kumma käyvät ja kukkuvat.

    ensi viikonloppuna käyn paikanpäällä itse, joten pidetään jännitys yllä siihen saakka…

    hyvää viikonloppua kaikille!







    vastauksena käyttäjälle: Sinkittyjen lokarien pintakäsittely #131338

    Täältä löytyy tietoa:
    http://www.kuumasinkitys.fi/maalaus.html
    Huom. sieltä voi tilata myös ohjekirjasen.

    vastauksena käyttäjälle: Middareita #131394

    Lämpömittarin anturi ei ainakaan käy, kierre oli joku 10mm tms.
    Adapteritkin on kiven alla.
    Lämpöasteikko on epäselvä ja painottuu jonnekin 120-140C.
    Muuten näyttää suunnilleen oikein.
    Johonkin venttiilikoppaan tietty sen saa.
    Painemittari on luultavasti propun kannalta sama juttu.

    vastauksena käyttäjälle: osia uusia ja käytetyjä rättärit pikkupakut #131292

    terve kaikille!

    onpas taas hauska pelata sitikoitten kanssa! viimeisin kosketus sitikkaan oli joskus 70-luvun loppupuolella kun faijalla oli ikivanha 2cv johon oli takaluukkuun rakennettu sellainen sähkömoottorilla toimiva iso “avain” joka pyöri ajettaessa, niinkuin vanhoissa leikkiautoissa jotka vedettiin avaimesta. olisikohan kellään havaintoa autosta (avaimen kyllä muistaa, se oli halkaisijaltaan melkein metrin ja takaluukkuun oli myös maalattu naku janis joplin), kuuleman mukaan se päätyi jonnekin leivonmäki-toivakka seudulle. olisi hauska tietää auton vaiheista!

    asiaan. niistä osista, uutta löytyy ainakin takavaloja ja vilkkuja, sekä 2cv että pikkupaku.

    pikkupakuja on kaksi melko ok(voisi katsastaa, ainakin täällä), joiden rahtaamisesta suomeen olen jo alustavasti neuvotellut. jollei sitten joku tule hakemaan itse. jos ajamalla, niin olen mukana jos tilaa löytyy! olen ajellut tuon matkan ysikuutosella saabilla 4:ssä páivássä ja volvo duetilla maisemareittiä 9:ssä päivässä(häämatka joten ei pidetty kiirettä) ja voin sanoa että on taatusti hauska reissu.

    jos joku haluaa ajella eurooppaa edestakaisin, niin tässä ideaa:
    vaihtokauppa. ajakaa tánne vanha volvo, saab tai mosse ja pikkupaku(i)lla takaisin.

    ja hyvä vaihtoehto ajamiselle on auto-juna, helppoa kun heinänteko.

    hintajuttua.
    rekkamies ottaa rahdista 900e per auto, kotiin toimitettuna.
    tietääkö joku laivarahdin hinnoista??? itse en lóytänyt mitään.
    nuo kaksi parasta pikkupakua maksaa 500e kipale, huonommat siitá alaspäin. osia saa mukaan sen verran mitá takapokseihin mahtuu.
    itselle en tarvitse tästä voittoa, koska saisin samassa kyydissä muutaman vespan kavereille suomeen ja säästän jo siinä monta monta sataa ‘:D’

    dyanea on osina pari autoa ja ainakin yksi kokonainen. muista vehkeistä on tiedonkeruu kesken, mutta on niitä. (asun sevillassa ja autot almeriassa, 500km matkaa).

    kuvat saan illalla ja laittelen niitä huomiseksi sitten tänne.

    sellattista, pistelen lisää infoa kun saan kerättyä. viikon päästä menen kaivelemaan varastoja itse, joten viimeistään silloin tulee tuhdimpaa tietopakettia. jollei purkaamolta löydy niin eiköhän jostain muualta. ovat vielä aika yleisiä autoja täállä.

    minulle voi soittaa numeroon 0034 680 52 53 16 jos tulee mieleen jotain äkillistä.

    mikko

    vastauksena käyttäjälle: Tiinan harrastajat #131204

    Minulle käy kyllä se, että Jasu ryhtyisi huolehtimaan tiinojen spec. osista. Sijainti olisi ainakin kaikille suunnilleen tasapuolisen hyvä tai huono 😉 .
    Miten niitä osia hankitaan, kerätäänkö kolehti, jolla varaosavastaava hankkii hyväksi havaitsemiaan osia? Varaosakassaan maksaneet saisivat sitten osat edullisesti, muut saisivat kalliimmalla -jos saisivat. Rahakirstussa pitäisi olla kai joku pohjakassa aina mielenkiintoisten (pelti)läjien varalta. Olisiko muita tapoja hoitaa asia?

    vastauksena käyttäjälle: CV4:n ja CV6:n mittarien vaihto keskenään? #131387

    Jos ei halua muuttaa johtosarjaa pysyvästi, niin voi käyttää mittarista niitä johdonpätkiä ja tehdä ns. adapterit, muuten kyllä tosiaan toimii.

    vastauksena käyttäjälle: Olkatapit #131383

    Sulla on se akselin puoli kulunut niin paljon että ei auta olkatapin vaihto enään. Minulla olisi muuten myydä tukivarsia.

Esillä 15 viestiä, 1,771 - 1,785 (kaikkiaan 2,209)