Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,786 - 1,800 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: vaihdetaan/myydään #131143

    @wilson wrote:

    😉 Todettakoon että andre matkusti ame…… v1911 OPISKELEMAAN MASSSATUOTANTOA AME…….FORD MOTORS CO….. JOTEN hän varmaan vaikutti fordin menestystarinaan liukuhihnatuotanossa.CITICAAN KALLELLA OLEVA VÄITE. Andre ei varmaan tehtaalla oleskellut silmät kiinni.ONNEKSI ANDRE SAAPUI TAKAISIN RANSKAAN JA LOPPU ON HISTORIAA . ETTÄ NÄIN TÄLLÄ KERT……….. Rupes aurinko paistaa taidan lopetaa pas…. jauh ja avata katon ja nauttia 2cv kyydistä:wink:

    Meinas unohtua noin 30 vuoden kokemus amerik…autoista rans…. on parempi 😆

    vastauksena käyttäjälle: vaihdetaan/myydään #131142

    😉 Todettakoon että andre matkusti ame…… v1911 OPISKELEMAAN MASSSATUOTANTOA AME…….FORD MOTORS CO….. JOTEN hän varmaan vaikutti fordin menestystarinaan liukuhihnatuotanossa.CITICAAN KALLELLA OLEVA VÄITE. Andre ei varmaan tehtaalla oleskellut silmät kiinni.ONNEKSI ANDRE SAAPUI TAKAISIN RANSKAAN JA LOPPU ON HISTORIAA . ETTÄ NÄIN TÄLLÄ KERT……….. Rupes aurinko paistaa taidan lopetaa pas…. jauh ja avata katoon ja nauttia 2cv kyydistä:wink:

    vastauksena käyttäjälle: Lapset tahtoo kyytiin… #131068

    Korostan vielä että jos kiinnityksen meinaa laittaa sinne kattolistaan, niin se poikittaistuki on tärkeä ja vaatii vahvistuksen, eli käytännössä putken tai profiilin, joilla reunat saadaan pysymään paremmin linjassa.

    vastauksena käyttäjälle: vaihdetaan/myydään #131141

    8) Älähän nyt leikistä s……… täytyy sen verran olla kotinpäin että……………mitä citroen edellä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vooooooooorti peeeeeeeeeeeerässä että näi……n tällä kert………. 😉

    vastauksena käyttäjälle: tehdaskunnostetut koneet #131344

    Ainakaan ei tule kovin kestävää konetta isommilla männillä.

    vastauksena käyttäjälle: Tiinan harrastajat #131200

    Sinänsä flippikeulan voisi tehä muutamasta alumiini latta-alumiinista ja vakio-osista. Vaatiinhan se suunnittelua (ne ketkä on jotain uutta luoneet, tietää hyvin kuinka aikaa vievää se on).
    Mutta siltäpohjalta voi alkaa että lokarit on paikoillaan ja sitten yhteensolmimista ja kiinnitys (miksi turhaan flippi, kun voi sen saman tien ottaa pois(on/off).
    Pitänee vielä palata näihin suunnittelu ihmeisiin, esim. kuinka moni ajaa varaosarungolla pohjapelti auki (ei hyvä), lämpötilat hyvin tärkeitä.
    Kuka keksii siihen parhaan 124 pohjapeltiratkaisun.
    Itse olen miettinyt vanerista pohjaratkaisua joka vaimentaa ääntä, sekä nopeasti avattavaa, kevyttä ja kesälläkin mukanakulkevaa öljypohjan peitettä.
    Tietty GS:n ratkaisu on erikseen ja motivoi sinällään pidennettyyn malliin.

    vastauksena käyttäjälle: vaihdetaan/myydään #131139

    8) Niinpä johan edesmynnyt Hentry Voortti kävi CITIKAN tehtaalla oppia hakemassa ennen kuin RUUVASI VOORTTIN OSAT KIINNI T- VOORTIIN.MITÄ CITROEN EDEL… NIIN TOISET PERÄSSÄ ETTÄ NÄIN TÄLLÄ KERTAA 8)SIITÄ MYYNNISSÄ OLEVASTA PICKUPISTA VOI TODETA ETTÄ ON ASIALLINEN PELI 8)

    vastauksena käyttäjälle: Lapset tahtoo kyytiin… #131066

    Siis lähtökohtahan on että siitä yläkiinnikkeestä saa vähintään yhtä vahvan kuin lokarin kiinnikkeestä ja sen ei luulisi olevan vaikeata.
    Seuraava askel on turvakehikon rakentaminen, joka suojaa ylhäältä, sivulta ja takaa tulevilta iskuilta. 💡
    Jasu, Oli puhe muute Dyanen yläpalkista, muistutan vain ettei lähde hakoteille, sätkän reunat pääsee painumaan lähes esteettä auton sisäänpäin. Sätkään kyllä voisi tehdä sellaisen poikittaisen palkin.
    Dyanenkin palkin voisi tehdä vahvemmaksi, että se estäisi paremmin kiinnityskohtien taittumisen.

    vastauksena käyttäjälle: PUUKUVIOISEKSI TEIPATTU 2CV!! #131337

    Moro!
    Bongasin kyseisen Puu-Ceeveen Helsingissä Vironkadulla, Kruunuhaan kaupunginosassa. Aikaa tästä on n. vuosi. Jospa asustelee sieläpäin…
    Oli muuten erittäin siististi toteutettu teippaus, pällistelin siinä aika tovin kun jalkamiehenä ohi painelin. Saattaa Puu-cee pärjätä missikisoissa kesällä… 8)

    jyrki

    vastauksena käyttäjälle: Vanhan kulkimen katsastus ja rekisteröiminen #131379

    Minä katsastin pari vuotta sitten pitkään seisoneen 2cv:n vm-68/69. Kävin aluksi paperien kanssa tilaamassa siihen alkuperäiset rekisterikilvet. Kun ko. kilvet oli saapuneet katsastus konttorille, niin ei kun hakemaan siirtokilvet ja varamaan aikaa. Jos kulkimen paperit on kunnossa, niin katsastamisessa ei pitäisi olla ongelmia. Minun tapauksessani kuljin oli rekisteröity vuonna 1969 ja sen ei tarvinnut tässäkään rekisteröinti katsastuksessa olla sen kummempi. Eli ei rattilukkoa, ei turvavöitä, ei taakse menevää pakoputkea ja ainoat vilkut oli yläkulmissa. Täysin kelpasi katsastusmiehelle ja uskoisin sinunkin tapauksessasi, että ei tarvitse olla sen kummempia lisävarusteita, kuin ensikerran Suomeen rekisteröitäessä.

    vastauksena käyttäjälle: Lapset tahtoo kyytiin… #131063

    Nämä ilmi tulleet asiat on hyvä ottaa huomioon, mutta ei tässä kuitenkaan mitään panssarivaunua olla tekemässä.
    Voihan sinne tehdä vaikka 10* vahvemman kiinnityksen, mutta onko siinä mieltä? Sätkän turvallisuus siitä ei ainakaan lisäänny.

    vastauksena käyttäjälle: Lapset tahtoo kyytiin… #131061

    Tarkoitat siis että lasten liike-energia on n. 85440 kgm/s2?, aikuisen kolme kertaa se. Äkkipysäystä kun ei ole olemassakaan, otit voiman ilmeisesti taulukosta, vai millä hidastuvuudella laskit?
    No kuitenkin, ne 5mm pultit pitää toki vaihtaa isommaksi.
    Katsastuksessa voi tulla ongelmia vaikka olisi minkälaiset kehikot siellä, koska turvavyöt ilmeisesti pitää olla tyyppihyväksyttyjä?
    Niin koska lapset on kevyitä ja vielä kolmenpisteen vyö, niin ei tarvitse olla ihan samoja vaatimuksia kuin niiden 12mm? pultien pitäisi pysäyttää myös yli 100kg massa. 10mm pultin kun laittaa niin lokasuojan pultti korkkaa ensin, vielä kun ovat yleensä ruosteessa siitä.
    Jos lokasuojan pultti korkkaa ensin ja voima on jo jaettu kolmanteen pisteeseen ja lapset painaa 1/3 aikuisesta, niin ollaan jo n. 4.5 kertaa paremmassa tilanteessa kuin mihin vyöt on alunperin suunniteltu ja se on todella paljon. Siihen vielä lisäksi se että kolmenpisteen vyön rasitus jakaantuu myös kehoakin vasten paremmin.
    Muuten uudemmissa takapenkkien kiinnikkeissä on otettu huomioon takaa lentävät tavarat, lukitus on monta kertaa tukevampi kuin vanhemmanmallisessa.
    Vaikka ei jotain tulisi kaaliinkaan, niin yleensäkään törmäystilanteessa kaikki selän takana oleva massa ei ainakaan edistä mahdollisuuksia.

    vastauksena käyttäjälle: Tiinan harrastajat #131197

    Joo pitäisi Killalle saada oma dyanevastaava näihin varaosahommiin, eli pitäisi saada lähinnä peltiosavaraston myyjä ja pitäjä.
    Toisaalta sinne voisi alkaa joku urakoimaan lasikuituosia, kyllähän niistä järkevän hinnan voisi maksaa. Sätkäänkin saisi näitä tehdä.

    T: Entinen tinskukuski

    vastauksena käyttäjälle: Lapset tahtoo kyytiin… #131059

    Olisko vaihdokkeja? 😉

    vastauksena käyttäjälle: Tiinan harrastajat #131196

    Palatakseni tuohon Tiinalaisen ehdotukseen: tiinat ovat aika pieni osa kiltalaisten kalustosta, joten on ymmärrettävää, ettei killan varaosavastaava voi pitää yllä isoa tiinaosavarastoa. AC:ssä näyttää olevan D-mallin omistajilla oma varaosakassa, en kylläkään tiedä sen toimintaperiaatteita tarkemmin -vielä. Voisiko tiinailijoilla olla jotain em. kaltaista? Tietysti killan puitteissa. Vai jotain muuta?

Esillä 15 viestiä, 1,786 - 1,800 (kaikkiaan 2,209)