Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,816 - 1,830 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131259

    Mikä estää harrastamisen? Voihan sinne 6-koneen nakata paikalleen, eihän se siitä paku pilalle mene.

    Joutuu tuossa swapissa yhtä toista pientä muuttamaan, jotta 6-kone on paikallaan. Toisaalta muutokset eivät ole peruuttamattomia. Laittaisin entisen koneen, laatikon+ muut osat jemmaan, jos tulisi hinku museorekisteröidä jne. Mitenhän tuon koneen saisi säilymään, ettei se vuosien aikana jämähdä kiinni.

    P.s Jasu. Mieluimmin 18-heppaisella kuin Dyanen nelkulla 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Maalimerkeistä? #130447

    @toppok wrote:

    Äh, hommasin Wanhuspakun (-62) ja viimeksi se on maalattu Miranolilla. Tässä purkaessa kolhin sitä sen verran, että sieltä täältä tippu tuorein kerros veks. No, vähän kun raaputteli lisää, ilmesty varmaan 7 eriväristä maalikerrosta ja peltiä ei näy vieläkään. Onkos miun lotrattava maalinpoistoaineilla, kissan kusesta uutetulla hapolla ja ties millä kaikki kerrokset vekka, jos haluan vetästä oikian automaalin pintaan ? Mitenkä teillä muuten on nuo Miranolit kulkimissa kestäny ?

    Hiekkapuhalla koko kärry. Helpoiten pääsee sillä. Vaikka hiekkapuhalluksesta on tiettyjä vaaroja, kuten pellin venyminen ja kosteuden jääminen, niin siltikin. Etenkin jos autossa on 10 eri maalikerrosta 🙂

    Kunnon automaali pintaan. 1 l automaalia maksaa saman verran kuin esim. kattomaali. Sitäpaitsi, Miranol on aika kallis maali.
    1 l automaalia auton maalaa aika mukavasti.

    vastauksena käyttäjälle: vaihdetaan/myydään #131136

    näin se hyvät veljet houmataan yhä uudestaan ja…… laiskuus voi olla myös syynä mene ja tiedä niille joita asia häiritsee olen pahoilani että näin on päässyt tapahtumaan ainakin ilmoitus huomattiin että oikein hyvää kesää kaikille ilm luki……… 😉

    vastauksena käyttäjälle: Uusi Sinkitty 2cv:n runko ja ehkä muutakin !!! #129957

    Näköjään joo, nyt tuli samanlainen joltain muultakin.

    vastauksena käyttäjälle: Uusi Sinkitty 2cv:n runko ja ehkä muutakin !!! #129955

    Minulle tuli virusviesti citromarcPoISTA@yahooPoISTA.com nimissä (ilman noita roskapostiestoja tietty), joten huolehdipa paremmin koneesi turvallisuudesta.
    Sinun Outlookissa on ilmeisesti minun osoitteeni, miksi muuten on vaikka et ole yhtään mailia minulle lähettänyt?
    Ja älä kiitos vastaa sähköpostilla…

    vastauksena käyttäjälle: vaihdetaan/myydään #131133
    vastauksena käyttäjälle: vaihdetaan/myydään #131132

    @wilson wrote:

    8) FORD F 150 CUSTOM STEPSIDE Tekn V8 302 LAAT C4 katsastettu 04/04 hyvä käyttökunto TARPEETTOMANA vaihto ehjä 2cv6 tai myydään h 2450€ Soita Makke 0400 882321 😉

    8)

    vastauksena käyttäjälle: Vaiheisto huutaa… #131253

    Nelosvaihde taitaa olla ainoa mikä menee sen ryhmäpyörän kautta kytkinakselilta sinne alas, ainakin kolmonen menee kytkinakselin takaosasta sieltä.
    Vika voi olla joko kytkinakselin rattaassa, tai sitten ryhmäpyörästön rattaassa.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen vetoakselin "holkki" ja kesärenkaat #131182

    Yksi vaihtoehto olisi vaihtaa vetarit tukevampiin 6:n ristitappeihin, tosin ratauspyörästö pitäisi vaihtaa samalla. Tulisi paljon ajomukavuutta ja vakautta, eikä tarvisi niitä vetareita uusia niin usein kuin tarvii.
    Eikös se onnistukin näin?

    vastauksena käyttäjälle: Vaiheisto huutaa… #131250

    Kolmosessa on suora välitys, nelonen menee ryhmäpyörästön kautta.
    Ulvonta yleensä johtuu, varsinkin vetopäällä ulvonta, aivan pienestä syöpymästä rattaassa, tai isommastakin, aivan neulanpään kokoinen vika voi huutaa uskomattoman paljon.
    Se vaikeastisaatava tukilaakeri itseasiassa on hyvin tukeva ja kokoajan öljyssä, joten se ei ihan ensimmäisenä hajoa.
    Ratasviat tulee lähes aina juuri nelosvaihteelle, kun sillä ajetaan eniten.

    vastauksena käyttäjälle: 123-Ignition? #131162

    @2cvjimmi wrote:

    Velleman Kit K2543 -rakennussarja… ollut sätkässänni ties kuinka kauan… ja samoilla kärjillä – vähän herkkä öljylle, kun ei enää kipinöi kärjissä = ei puhdistu, mutta mulla ollut edellisen koneen ajan eli 200000 ja kaksi-kolme kertaa säädetty kärkiä (bakeliitti kuluu) … hintaa en muista, mutta taitaa saada 5-6 kappaletta 123:n hinnalla… Asiaa enemmän ymmärtävät (varsinkin myyjät), voivat ilmaista asian tiimoilta lisää…
    Miksi muuten 123 maksaa niin hel—-sti???

    Säästetty euro ei ole kauppiaan euro.

    Jimmi

    Ota huomioon, että tuo Velleman on rakennussarja. Kaikki eivät osaa tai viitsi alkaa rakentamaan sellaista, perustellustikin. Hyvällä onnella tuo voi toimia vuosikausiakin, edellyttäen että se on tehty huolellisesti ja suojattu kosteudelta ja yms.

    1-2-3 on sen sijaan plug´n play-tyyppinen. Eli pannaan paikalleen ja auto käymään. Tuotteistus näkyy asiallisessa viimeistellyssä kotelossa, joka herättää enemmän luottamusta kuin saippuakoteloon kyhätyssä viritelmässä.

    Siltikin kaikkiin valmistajan lupauksiin kannattaa suhtautua varauksella. Ei sillä, etteikö laite olisi hyvä ja toimiva.
    8000 km kokemus laitteesta on itselläni ja eikä ongelmia ole ollut.

    vastauksena käyttäjälle: 123-Ignition? #131161

    @Jasu wrote:

    Nameone: Kierroslukumittaria? Sehän on jo niin vanha keksintö, että sellainen on ollut mulla mukana jo joitakin vuosia! Kyseessä on aivan muut ajatukset…

    Onko se joku salaisuus vai?

    vastauksena käyttäjälle: Takaovi/lasi.Kriminaalit varastivat #131218

    Uudehko ovi on matkalla kohti Tretta, joten kaikki hyvin jälleen. 😀

    vastauksena käyttäjälle: Kokemuksia kulkimen tuonnista? #130941

    Siis veroja oli kyllä 276e 800e:n autosta, eli 29%+lisät v. 85 autosta…
    Eli auton myyntihinta, vuosimalli ja kunto jne. vaikuttaa.
    Kuntokin vain tietyissä tapauksissa, nimittäin se pitää olla sellainen että ei tarvitse lisätyötä Suomessa rekisteriin saattamiseksi, muuten lasketaan työllekin veroa, enemmänkin muissa kuin sätkässä veroa voidaan myös nostaa/laskea auton kunnon mukaan.
    Kunnon pitää myös korreloida auton hinnan kanssa, muuten tulli tekee omat arvionsa.
    Tämä on minun käsitykseni?

    Niin ja olen yhdestä kulkimesta autoveron maksanut, auto oli 40tkm ajettu ja autovero 100e. Tämä oli ennen autoverouudistusta.
    Tosin siinäkin oli kiireesti tehtävä jotain rungolle, muuten tosi hyvä.
    2000e saa jo jopa sinkittyrunkoisen ja todella hyväkuntoisen auton sieltä.
    Sieltä tosin on iso riski ostaa hyvännäköinen, mutta rungoltaan laho auto.
    Kokemattomalle sieltä hakeminen saattaa olla isokin kynnys, mutta kyllä se hakeminen on usein kannattavaa.
    Minä voisin mahd. järkätä/hakea jopa sieltä auton.

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän värit vuosimalleittain? #131246

    Itselläkin on samanvärinen kori jemmassa, hyvässä maalissa vielä.

Esillä 15 viestiä, 1,816 - 1,830 (kaikkiaan 2,209)