Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,951 - 1,965 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Öljymerkki? #130798

    Tuntien sätkän öljynkierron paineen tasauksen alkeellisuuden, niin talvella synteettiset. Ei ainakaan tule räjäytettyä öljynjäähdytintä. Ideahan näissä uusissa öljyissä on, että ne paksunevat lämmön mukaan tiettyyn rajaan saakka. Säilyttäen voiteluominaisuudet samalla, kuten tiivistysominaisuudet.

    Näissä 0-5 w öljyissä on etuna talvella, että säilyttävät notkeuden pakkasilla.
    Toisinsanoen on vähemmän sisäistä vastusta. Pakkasilla kun muutenkin on akun teho suurinpiirtein puolet kesälämpimistä, niin turhaa sinne moottorin lisävastuksia hankkii.

    Eli mitä helpommin startti kiertää, sen paremmin konekin räjähtää käyntiin.

    Parin talven sätkäilykokemuksen jälkeen tiedän, mitä talvistarttaus on sätkän kanssa.

    Helpotusta tähänkin asiaan voi hakea 6 v startista, tosin silloin joutuu laittamaan hytin puolelle vetonupin.

    vastauksena käyttäjälle: Öljymerkki? #130797

    Tossa TM:n testissä mineraaliöljyllä kesti lähteä kiertoon -30C koneessa 30s, kun synt. aika oli 5s, ihan vinkkinä vain, ettei kukaan riko koneitaan näin talvella. Mielenkiintoista oli myös, että kahdessa eri 0w öljyssä oli vastus 1/4 pienempi -30C:ssä, ihan vinkiksi jos on ongelmia starttauksen kanssa, niin toi ei ole ihan pieni ero. 10w Mineraalissa oli jopa puolet isompi vastus, startti huutaa leipää.
    Paksuissa öljyssä on väljässä koneessa se idea, että se täyttää paremmin välykset, laakereissa, putkissa, pumpussa ja vaimentaa iskuja.
    Öljyvuodot on sitten asia erikseen ja parempi tietysti on korjata vuoto, ellei kone ole muutenkin väljä, sitten tärkeintä on usein se pysyykö öljyt sisällä.
    Mielummin tietysti korjaa ne männät ja renkaat, niin ei muu kone kärsi paksuista öljyistä.
    Tiukkaan koneeseen sopii taas ohuempi öljy, joka tunkeutuu paremmin ahtaisiinkin väleihin. Ohut öljy vähentää myös kitkaa ja säästää bensaa!

    vastauksena käyttäjälle: Öljymerkki? #130794

    Niin ja laatuluokitus takaa sen että öljy on läpäissyt mm. kulumis ja karstoittumis testit tarpeeksi hyvin. Esim. API-SJ on paras luokitus bensaöljyille.

    vastauksena käyttäjälle: Öljymerkki? #130793

    Teboil power oil(10w-40mineerali, halpa, kehuivat autotarvikeliikkeessä)
    Teboil Silver (10w-40mineraali, oma kokemus että on hyvä, ei ihan niin halpa)
    0W öljyistä tm. 2001 Esso 0w-30, Castrol 0w-30 loput 0w-40W, Shell Mobil, Teboil, Neste, Championl, tässä järjestyksessä.
    Teb-diamond pärjäsi taannoin hyvin jossain muist. tm:n testissä missä mitattiin kuluma jne.
    Tarjoustalon 5w-50 synt. on varmaan hintaansa nähden kanssa ihan hyvä öljy, ainakin verrattuna mineraaleihin.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhuksen etulokasuojat #130763

    Reiät saa tehtyä helposti itsekin, jos haluaa laittaa muuhun kuin vanhukseen, hinta 100e.
    Käyttämättömät.

    vastauksena käyttäjälle: Pyyhkimien katkaisin #130768

    Tossa on mallia miten voi modifidioida katkaisijoita:
    http://koti.welho.com/iwaloran/kuvat/2cv/kojetaulu.jpg
    Vasemmalla ylhäällä sisävalo 20W halogeeni keskellä kattoa.
    Oik. keskellä monitoimikytkin, missä tihku ja pissapoika käden ulottuvilla.
    Oik. alhalla näkymättömissä pyyhkijät “on”, “sytytys on/off”, moottoripropelli manuaali ja sisäpuhallin.
    “Niksi” ilmeisesti koskee katkaisijaa missä kumpaankin suuntaa tulee sama tapahtuma. Silloin ed. esim mukaan toiseen puoleen voi ohjelmoida esim. yht. aikaisen tapahtuman.
    Minulta löytyy myös kaikenlaista kytkistä.

    vastauksena käyttäjälle: V: 6:n kansia 4:n kansiin #129893

    On se kumma jos ei kellään ole ylimääräisiä 4:n kansia?

    vastauksena käyttäjälle: Lasikuitulokasuojat? #130610

    Tästä numerosta voi kysellä noita lasikuitulokasuojia:

    09-735996
    040-7504256
    HKI

    vastauksena käyttäjälle: Joutilaana #130722

    Vieläkö olet niitä kansia vaihtamassa?

    vastauksena käyttäjälle: 2cv osia #130663

    SOITA HEKALLE NIIN SELVIÄÄ KORIN KUNTO 019-5245480 😉 TERV WILSON

    vastauksena käyttäjälle: Lämmin rättäri? #130719

    Autotarvikeliikkeistä, ei ole tarvinnut ostaa, mutta ylleensäkin sellaisista paikoista, missä myydään mittareitakin.
    Moposport, autoracing, näistä ensiksi kysyisin.
    Ehkä myös turun jäähdytyskeskus.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhuksen etulokasuojat #130762

    Kysy puhelimella tuosta numerosta löytyy lasikuituiset siivet, ilman vilkunreikiä.

    09-735996
    040-7504256
    HKI

    vastauksena käyttäjälle: 2cv osia #130661

    😆

    vastauksena käyttäjälle: Puristuspaineiden mittaus #130759

    Viestini tarkoitus ei pitänytkään olla kattava selostus, vaan lähinnä tuoda lisää näkökohtia ja täydentää sinun jo varsin hyvää ohjettasi.
    Jos joku ei jotain ymmärrä, niin kysyköön tai ottakoon muualta selvää.
    Jokatapauksessa mäntien malli vaikuttaa puristukseen, se on ainakin hyvä tietää. Vakiomännissä siis yleensä 8,5;1, varaosamännissä usein 9:1. Painemittaus sopiikin parhaiten juuri sylinterien välisten erojen tutkimukseen. Koneen kunnosta saa jo jonkinlaisen käsityksen siitä, paljonko on ajettu ja miten pidetty.
    Sellainen vielä että alle 5 paineilla konetta ei saa enään kunnolla käyntiin.

    vastauksena käyttäjälle: Öljypohjanlämmitin? #129940

    @Kalle wrote:

    Moro.
    Mulla pitäis jossain kellarissa olla sellanen sähkövastus Sätkän koneen pohjaan. Joutilas. Toimivakin. Oli ainakin sillon kun oli paikallaan.

    Ei sulla sattuisi olemaan sähköjohtoa töpseleineen, ts. auton ja lokilämmittimen väliin?

Esillä 15 viestiä, 1,951 - 1,965 (kaikkiaan 2,209)