Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Täällä on aikaisempi keskustelu:
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=219
Joku muovi voi sulaa, mitään yleispätevää sääntöä ei ole.
Kokeile laittaa sitä retkipatjaa kuumaa pakoputkeen, niin näät mitä tapahtuu konkreettisesti.
Lauhdutin lämpenee jopa 100C:ksi, joten muovin säilyvyyden voi tarkastaa upottamalla sen kiehuvaan veteen.
Toi juttu männänrenkaista jotka ei kestä 80C öljynlämpöä ei minua ainakaan kauheasti vakuuta. Uusi kone varsinkin keskieuroopassa olisi pilalla alta aikayksikön. Tälläistä en ole kuitenkaan kuullut, päinvastoin, jopa uusi sätkän kone kestää 50C saharan ilmastoa, puhumattakaan tollaisesta jo vähän väljästä 80tkm ajetusta.
Koneen optimilämpöä on paljonkin tutkittu, sätkän moottorin ja melkein minkä tahansa muunkin koneen optimilämpö on 80-90C, edellyttää tietenkin ettei lämpöputket ole tukossa tms.
Lämpö pitäisi muutenkin mitoittaa optimilämmön yläpäähän ääritilanteissa, koska käytännössä suurimman osan aikaa lämpö on kuitenkin alle optimin ja kone lämpenee nopeammin mitä ylemmäksi max. lämpö on mitoitettu.
Talvella jos öljy on ohutta myös yläpäästä, niin kunhan ei aja +85C jälkeen pitkääään kaasupohjassa, niin voitelu toimii.
Keulamaskin voi hyvin laittaa kokonaan umpeen, alkuperäinen puoliksi aukioleva on tehty -5C – +10C lämpötiloihin, tämä vaikuttaa eniten lämpöihin, sekä suhteelliseen sisälle tulevaan ilman lämpöön, kun keulan laittaa umpeen, ottaa propelli edelleen ilmaa auton alta (riippuu pohjapanssarista), sekä ylhäältä konehuoneesta lämmintä ilmaa.
Puhallus suurissa nopeuksissa hieman vähenee (lisäpuhallin!), mutta esilämmitetty sisäänottoilma kyllä tulee paljon lämpimämpänä sisälle
Muut neuvot onkin sitten ihan ok.
Paitsi kun puhutaan lämmöistä, niin pitäisi kyllä aina mainita mistä on mitattu jne, itse pyrin aina käyttämään öljypohjan lämpöä lähtökohtana.Onko liian vanha ? Katso Citroen Camionnette Fun Club.
t: PertsaVoiko öljynlauhduttimen tukkia, kuten olen kuullut, muovikanisterista leikatulla siivulla? Ettei muovi sula?
Minä kyllä olen eristänyt lämmönvaihtimet “makuualusta-vaahtomuovilla”. Onkohan se kovinkin herkkä syttymään tuleen?@eki wrote:
Killan jäsenmaksu kuluvalle vuodelle on 26 euroa. Suomenkielistä Teemu Eerolan kirjoittamaa korjausopasta kannattaa kysellä esimerkiksi Autoartikkelista. Ainakin kaksi vuotta sitten niitä oli vielä saatavissa.
Killan jäsenyys liittää sinut samalla suureen 2CV-perheeseen, jonka sisältä löytyy jos jonkinlaista opaskirjasta, ja mikä vielä parasta, avuliaita henkilöitä joilta voi aina kysyä neuvoa. Esimerkiksi samana päivänä kun kirjoitit kysymyksesi, oli käynnissä Killan koulutustapahtuma, johon osallistuminen oli kiltalaisille maksutonta, eli siis varmasti hintansa väärtti!
t. Eki
Kiitoksia vastauksesta. Ryhdyn nyt jäljittämään tuota korjausopasta varsinkin kun se on suomenkielinen, Mulla kun on huono tuo Eglantinpää. Jäseneksi täytyy liittyä siinä on varmaan paljon etuja. T: jorgegoodman
Jäsenmaksua en muista ulkoa.
Esim. tämä sivusto on yksi tapa hankkia tietoa ja ohjekirjaa et ehkä
Jäseneksi liitymällä saat monenlaisia etuja.
Saat mm. oikeuden ostaa killan varastosta, nyytisen kotiin, jakariavun, apua-helpin, niksinyytiset, kutsun jokaiseen Suomen 2CV tapahtumaan ja yhteyksiä.
Joten jäsenmaksun suuruus ei ole olennnainen tekijä.Hyvä tietää, kauanko arvioisit että uusi sisäkumi kestää hakkapeliitoissa?
Edes joku arvio?
Ilmeisesti ollut pienet paineet?mammamia; lexapro usa; generic lexapro; lexapro; lexapro; purchase generic lexapro online; buy generic lexapro; online lexapro; lexapro online; lexapro generic; lexapro; lexapro; lexapro; lexapro; lexapro; lexapro; buy generic lexapro online; buy lexapro; lexapro; lexapro; lexapro purchase online; online lexapro buy; buy cheap generic lexapro; lexapro buy; generic lexapro usa; lexapro; buy cheap lexapro; order lexapro; lexapro; buy cheap generic lexapro; buy lexapro; lexapro; lexapro; lexapro; online lexapro; buy cheap lexapro; lexapro; cheap lexapro usa; order generic lexapro online; buy cheap lexapro; lexapro; purchase lexapro; buy lexapro uk; order lexapro; buy cheap lexapro online; lexapro; purchase lexapro online; buy lexapro; lexapro buy online; lexapro; lexapro; lexapro;
Noissa jousipöntöissä on ilmeisesti kuitenkin ne 250tkm ajetut jouset?…
Kirjoita esim. googleen Citroen Camionnette Fun Club
Tervehdys
Tuossa myytävien puolella minulla myynnissä kriteerit täyttävä -71 2cv 4/6Tom Sundell
040-834 33 04En ole hakkapeliitoilla kokeillut ilman sisäkumia.
Yleensä kyllä tubelesit on pitänyt hieman paremmin ilmaa.Kylmässä ollut.
Jos puhkeamiset aiheutuisi renkaan urista, eikö sisäkumi ole silloin kulunut jokapuolelta huomattavasti?
Kun on aina se mahd. että sisäpuolelle jää hiekanmuru, tai kerran (kesärenkaassa tosin) ihan piikki törrötti ja ehti rikkoa toisenkin sisäkumin. Siksi pitäisi mieluiten paljaalla kädellä kokeilla ettei sisäpuolella ole mitään terävää.
Talvirenkaissa on usein ne huonommat vanteetkin, ettei niistä johdu?MYYTY!
Kestääkö sisäkumit? Kestää, itsellä ollut jo ties kuinka kauan Hakkapeliitoissa.
Missä ei kestäisi? Pun vai mustat sisäkumit?Kun ei ole mitään heppoja…
Mutta yleensäkin sellaisen 1/12 tehonlisäyksen huomaa kyllä jo takapuolessa. -
JulkaisijaArtikkelit