Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,996 - 2,010 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Lämmin rättäri? #130690

    Täällä on aikaisempi keskustelu:
    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=219
    Joku muovi voi sulaa, mitään yleispätevää sääntöä ei ole.
    Kokeile laittaa sitä retkipatjaa kuumaa pakoputkeen, niin näät mitä tapahtuu konkreettisesti.
    Lauhdutin lämpenee jopa 100C:ksi, joten muovin säilyvyyden voi tarkastaa upottamalla sen kiehuvaan veteen.
    Toi juttu männänrenkaista jotka ei kestä 80C öljynlämpöä ei minua ainakaan kauheasti vakuuta. Uusi kone varsinkin keskieuroopassa olisi pilalla alta aikayksikön. Tälläistä en ole kuitenkaan kuullut, päinvastoin, jopa uusi sätkän kone kestää 50C saharan ilmastoa, puhumattakaan tollaisesta jo vähän väljästä 80tkm ajetusta.
    Koneen optimilämpöä on paljonkin tutkittu, sätkän moottorin ja melkein minkä tahansa muunkin koneen optimilämpö on 80-90C, edellyttää tietenkin ettei lämpöputket ole tukossa tms.
    Lämpö pitäisi muutenkin mitoittaa optimilämmön yläpäähän ääritilanteissa, koska käytännössä suurimman osan aikaa lämpö on kuitenkin alle optimin ja kone lämpenee nopeammin mitä ylemmäksi max. lämpö on mitoitettu.
    Talvella jos öljy on ohutta myös yläpäästä, niin kunhan ei aja +85C jälkeen pitkääään kaasupohjassa, niin voitelu toimii.
    Keulamaskin voi hyvin laittaa kokonaan umpeen, alkuperäinen puoliksi aukioleva on tehty -5C – +10C lämpötiloihin, tämä vaikuttaa eniten lämpöihin, sekä suhteelliseen sisälle tulevaan ilman lämpöön, kun keulan laittaa umpeen, ottaa propelli edelleen ilmaa auton alta (riippuu pohjapanssarista), sekä ylhäältä konehuoneesta lämmintä ilmaa.
    Puhallus suurissa nopeuksissa hieman vähenee (lisäpuhallin!), mutta esilämmitetty sisäänottoilma kyllä tulee paljon lämpimämpänä sisälle
    Muut neuvot onkin sitten ihan ok.
    Paitsi kun puhutaan lämmöistä, niin pitäisi kyllä aina mainita mistä on mitattu jne, itse pyrin aina käyttämään öljypohjan lämpöä lähtökohtana.

    vastauksena käyttäjälle: Ostan hyvän 2CV:n #130654

    Onko liian vanha ? Katso Citroen Camionnette Fun Club.
    t: Pertsa

    vastauksena käyttäjälle: Lämmin rättäri? #130688

    Voiko öljynlauhduttimen tukkia, kuten olen kuullut, muovikanisterista leikatulla siivulla? Ettei muovi sula?
    Minä kyllä olen eristänyt lämmönvaihtimet “makuualusta-vaahtomuovilla”. Onkohan se kovinkin herkkä syttymään tuleen?

    vastauksena käyttäjälle: 2cv korjausopas #130684

    @eki wrote:

    Killan jäsenmaksu kuluvalle vuodelle on 26 euroa. Suomenkielistä Teemu Eerolan kirjoittamaa korjausopasta kannattaa kysellä esimerkiksi Autoartikkelista. Ainakin kaksi vuotta sitten niitä oli vielä saatavissa.

    Killan jäsenyys liittää sinut samalla suureen 2CV-perheeseen, jonka sisältä löytyy jos jonkinlaista opaskirjasta, ja mikä vielä parasta, avuliaita henkilöitä joilta voi aina kysyä neuvoa. Esimerkiksi samana päivänä kun kirjoitit kysymyksesi, oli käynnissä Killan koulutustapahtuma, johon osallistuminen oli kiltalaisille maksutonta, eli siis varmasti hintansa väärtti!

    t. Eki

    Kiitoksia vastauksesta. Ryhdyn nyt jäljittämään tuota korjausopasta varsinkin kun se on suomenkielinen, Mulla kun on huono tuo Eglantinpää. Jäseneksi täytyy liittyä siinä on varmaan paljon etuja. T: jorgegoodman

    vastauksena käyttäjälle: 2cv korjausopas #130681

    Jäsenmaksua en muista ulkoa.
    Esim. tämä sivusto on yksi tapa hankkia tietoa ja ohjekirjaa et ehkä
    Jäseneksi liitymällä saat monenlaisia etuja.
    Saat mm. oikeuden ostaa killan varastosta, nyytisen kotiin, jakariavun, apua-helpin, niksinyytiset, kutsun jokaiseen Suomen 2CV tapahtumaan ja yhteyksiä.
    Joten jäsenmaksun suuruus ei ole olennnainen tekijä.

    vastauksena käyttäjälle: Hakkaapäällesuomenpoika. #130652

    Hyvä tietää, kauanko arvioisit että uusi sisäkumi kestää hakkapeliitoissa?
    Edes joku arvio?
    Ilmeisesti ollut pienet paineet?

    vastauksena käyttäjälle: 2cv osia #130660
    vastauksena käyttäjälle: 2cv osia #130659

    Noissa jousipöntöissä on ilmeisesti kuitenkin ne 250tkm ajetut jouset?…

    vastauksena käyttäjälle: Sätkä -67 #130657

    Kirjoita esim. googleen Citroen Camionnette Fun Club

    vastauksena käyttäjälle: Ostan hyvän 2CV:n #130653

    Tervehdys
    Tuossa myytävien puolella minulla myynnissä kriteerit täyttävä -71 2cv 4/6

    Tom Sundell
    040-834 33 04

    vastauksena käyttäjälle: Hakkaapäällesuomenpoika. #130649

    En ole hakkapeliitoilla kokeillut ilman sisäkumia.
    Yleensä kyllä tubelesit on pitänyt hieman paremmin ilmaa.

    vastauksena käyttäjälle: Hakkaapäällesuomenpoika. #130647

    Kylmässä ollut.
    Jos puhkeamiset aiheutuisi renkaan urista, eikö sisäkumi ole silloin kulunut jokapuolelta huomattavasti?
    Kun on aina se mahd. että sisäpuolelle jää hiekanmuru, tai kerran (kesärenkaassa tosin) ihan piikki törrötti ja ehti rikkoa toisenkin sisäkumin. Siksi pitäisi mieluiten paljaalla kädellä kokeilla ettei sisäpuolella ole mitään terävää.
    Talvirenkaissa on usein ne huonommat vanteetkin, ettei niistä johdu?

    vastauksena käyttäjälle: Myydään 2cv talvirengassetti vanteineen #130612

    MYYTY!

    vastauksena käyttäjälle: Hakkaapäällesuomenpoika. #130645

    Kestääkö sisäkumit? Kestää, itsellä ollut jo ties kuinka kauan Hakkapeliitoissa.
    Missä ei kestäisi? Pun vai mustat sisäkumit?

    vastauksena käyttäjälle: 2CV4:n kannet #130632

    Kun ei ole mitään heppoja…
    Mutta yleensäkin sellaisen 1/12 tehonlisäyksen huomaa kyllä jo takapuolessa.

Esillä 15 viestiä, 1,996 - 2,010 (kaikkiaan 2,209)