Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tuskinpa nuo pari heppaa tuo lisää huippunopeuteen, ehkä vähän lisää kiihtyvyyttä, jos sitäkään 😕
Missähän hinnoissa mahtaa olla pakut euroopassa?
Ettei vaan kyse ollut parin kilometrin erosta huippunopeudessa?
Nimittäin 2hv eroja ei kyllä varmasti ole.Muuta eroa ei ole kuin jouset, joten käy vaikka eriparina samassa koneessa. 2x jouselliset on hieman äänekkäämmät.
Uudemmissa eli yksijousisissa on tavattu tosin harvoin myös jopa lyijyttömälle tehtyjä p-venoja.
Jos viritetään konetta pyörimään normaalia kovempaa, niin hyvä keino on laittaa noista nelkuista kutosen/nelkun yksittäisten (vahvempien) jousten sisään ne pienemmät. Mutta siis ääni lisääntyy, kitka lisääntyy ja nokka kuluu enemmän. Tuplajousisessa ulompi jousi on pehmeämpi kuin yksijousisessa.Nuo tupla venttiilijousethan viittais korkeampiin kierroksiin, eli onko nelkun koneista olemassa kaksi eri versiota?
Noista männänrenkaista, ei löydy ainakaan Sitroselta eikä Auto-artikkelista. Koneistamo on vielä kokeilematta.
Tuossa on linkki värimalleista, jos jota kuta kiinnostaa
http://www.autocolorlibrary.com/scripts/depot.exe?pgm=aclgate.bbx
Syystä tai toisesta hieman rajoittunut vuosimallien suhteen, mutta aika moni tälläkin pärjää
Riippuu ihan miten ne on tehty. Lasikuidustakin saa tukevaa, kun valaa narunpätkiä sisään. Itsellä ei ole tiedossa tapauksia, että olisi halkeillut itsestään. Lasikuitulokasuoja muuten joustaa kolauksen paremmin kuin peltinen.
Kiitoksia ajatuksista
Totta ettei kuitu ruostu, on vain kokemuksia, huonohkoja, ettei pellinkevyt kuituosa oikein tahdo kestää tärinää väsymättä (alkaa “krakeloimaan”)Tommen
Kestää pidempään, kolhimista murtumatta?
Lasikuituinen kyllä kestää vaikka kuinka kauan, jos sitä ei kolhi.
Lisäksi maali ei rupea kukkimaan niinkuin peltisessä.
Peltisissä on kyllä omat hyvät puolensa, mutta kohtuuhintaisetko? Tuskin.Tervehdys
Uteliaisuuttani on pakko kysyä syytä lasikuituisten lokasuojien käyttöön/ tekemiseen?
Kun peltisiäkin on kaupasta kohtuuhintaisena saatavana, vaihdoin juuri omaan rakennelmaan uudet.
Kun yleensä jos tekee samanpainoiset, lasikuidusta, niin peltiset kestää pitempään.
TommenÄlä ny levitä sitä moottoriöljyä enempää luontoon!
Veeralla oli aika hyvä tietopaketti.
Kuumasinkitystä pellistä onnistuu kyllä hyvinkin, jonka voi suojata vaikka pellavaöljyllä, pohjan lisäksi massalla.
Sinkki kannattaa hioa hitsaussaumoista pois, niin ei tarvitse mitään erikoislaitteita.
Tietääkseni mikää kaasu ei myrkkyjä poista, vaan sinkki kyllä höyrystyy millä kaasulla tahansa, en kyllä ole varma asiasta, enkä löytänyt asiasta enempää tietoa. Mielelläni kuulisin mikä kaasu on kyseessä ja onko langassa eroa?
Sitten jos Hantta perustelisi miksi pitäisi hankkia varaosalattiat?
Ne ovat ohuempaa peltiä, niissä on ruostuvia saumoja, ennemminkin ne varaosalattiat on harmina muutaman vuoden kuluttua.
Suorissa pelleissä se harmi on ennemminkin tekovaiheessa.
Suorat pellit voi muuten tukea pitkittäisillä profiileilla, jotka kulkevat etukotelosta takakoteloon, ei tarvitse hitsata tukia ollenkaan ja on tukevat.Nelonen on se vaihde joka rupeaa ääntä pitämään, kun sillä yleensä ajellaan. Ääni johtuu Viottuneesta hammaspyörästä.
Viasta ei ole muuta haittaa kuin että se kuulostaa epämiellyttävältä.Renkaista on tullut muutamia kiinnostuksen osoituksia, mutta tarjouksien tekeminen näyttää tuottavan vaikeuksia. Tästä syystä sekä siitä, että itsellä ei ole tietoa renkaiden arvosta, olen päättänyt laittaa ne huutokauppaan, joka sulkeutuu tiistaina 6.1.2004 15:47:49.
Lisätietoja: masterv@jippii.fi
Juuttikankaita voi myös laittaa 2kpl päällekäin, tai ompelukoneella surauttaa uudet kankaat.
Kumilenkkejä voi myös laittaa vähän enemmänkin kuin alunperin, varsinkin alaselän kohdalle ja mahd. takapuolen alle.
Raautalangalla voi myös vahvistaa, mutta yksittäiset langat jää helposti painamaan. -
JulkaisijaArtikkelit