Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,086 - 2,100 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Suuri ihmettely #130343

    Minulla on kuplan mäntiä 77mm ja 77,5mm:ä.
    Sitten on myös Mazdan 78mm männät.
    Teen niistä jossainvaiheessa kyllä koneen.
    Ne on kyllä 1,2 tai 1,3:sta, enkä rupea kyllä mitään kuplan putkia sovittamaan.
    Gs:n koneita voi saada jopa ilmaiseksi, mutta ajankohta on vähän myöhäinen, kun Suurin osa GS:stä on jo lahonnut ja paalattu.
    Turboputkella on kyllä merkitystä kun se on siihen laitettu.
    Varsinkin imuilman lämpötilalla on merkitystä, sätkän konehuoneessa voi olla kovin kuuma varsinkin kesällä, ilmanputsarin kohdalla voi olla melkein 100C.
    Esim. turbokoneessa välijäähdyttimellä on huikea merkitys.
    http://www.tunex.fi/calibra/valijaahdytin.htm
    Esim. Opel Calibrassa jopa 1hv/1 aste!
    Talvella turboputkesta tulee kuulemma liian kylmää (venttiilit kuluu), mutta jos pääsee lähtemään lämmitetyllä koneella ja huolehtii koneen lämmöistä, niin kaipa sitä sitten voi käyttää.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV sahara #130171
    vastauksena käyttäjälle: Suuri ihmettely #130340
    vastauksena käyttäjälle: Suuri ihmettely #130338

    Niin se peltinen putsari saattaa kyllä ahdistaa jonkunverran.
    Mutta siis ainakin muovinen putsari on samankokoinen kuin yli litraisissa autoissa.
    Turboputki vaikuttaa monella tavalla, Ami8:ssahan se on alunperin tyhjäkäynnin takia, näin olen kuullut monelta taholta.
    Mutta putken kanssa imuilma on myös viileää, sekä vähetää mm. ilmaputsarista aiheutuvaa vastusta.

    vastauksena käyttäjälle: Suuri ihmettely #130336

    Visan männistä:
    “The 652cc engine has Nickasil coated alloy barrels. The 602cc engine has cast steel

    barrels. Because of this the original 652 piston rings and 602 barrels don’t match,

    destroying the barrels very fast.”
    Visan mäntien kanssa voisi ehkä käyttää jonkun muun auton renkaita?
    Mulla olisi muuten myytävänä valmiiksi työstetyt kuplan männät.

    Akaile: En oikein usko tuohon ilmanputsari teoriaan.
    http://www.ecas.co.uk/2cv_tuning.htm
    Sätkän ilmanputsari on todella iso näin pienelle koneelle.
    Samaten venttiilitkin on isot.

    Olen ollut kyydissä Fredin sätkässä jossa oli GS:n kone.
    Täälläpäin on yksi hopaenvärinen (sinkitty) sätkä jossa on viritetty GS:n kone (yli

    100hv).
    GS:n kone tarvitsee muuten Superin rungon ja kun Suomen katsastusmääräykset
    ja verotus ei oikein suosi rakentelua, niin ei ihan vähällä pääse.

    Oliko Jasun kaasarissa muuten vaihdettu suuttimia?

    Painava vauhtipyörä ei lisää vääntöä, eikä myöskään vähennä sitä, ainoastaan
    tasoittaa koneen käyntiä. Niillä kierroksilla joissa Kevyellä vauhtipyörällä
    nykii, niin ei pitäisi sätkän koneella edes ajaa!

    Itsellä on 2cv jossa 9:1 männät (toisellapuolella 8.5:1 josta kantta laskettu
    ja männät tasapainotettu), kanavat sovitetta imupakosarjassa, kevyt
    vauhtipyörä, tehtaan 310 asteinen nokka, “turboputki”, propelli vaihdettu
    sähköiseen ja lautaspyörä kevennetty, itsetehty pakoputkisto ja levyjarrut.
    Ensi kesänä jos saisi laitettua ami8:n tai ami6:n perän.
    Varsinkin kiihtyvyys on todella hyvä ,kone käy pehmesti ja on vielä mukava ajettava.
    Bensankulutusta lisääviä virityksiä olen karttanut ja suosinut vähentäviä.
    Äänetkin on pysyneet kurissa, kun tuo nokka on niin matalanostoinen.

    vastauksena käyttäjälle: Suuri ihmettely #130335

    Ainakin ensimmäinen, ellei jopa toinenkin, vuosikerta X3:a oli GS:iä. Itselläni oli muinoin -79 GSX3, tai se oli ainakin rekisteröity -79. Valmistus alkoi kai jo-78 ja vaihtui n. 1 vuoden kuluttua GSAX3:seen. 😉

    vastauksena käyttäjälle: Suuri ihmettely #130331

    . Itsekin laitoin uuden alustan muutama vuosi sitten ja heitin kitkat keulasta hiiteen, olen kyllä katunut sitä suuresti, enää sätkäni ei kumartele näteille naisille eikä muutenkaan nyökkäile kellekään. Olen jo monta kertaa harkinnut kitkoja takas kyllä ne olivat mukavat ajaa nyt on liian kova montuissa enkä muutenkaan ole vielä päässyt sinuiksi autoni kanssa. (Vaihdoin samalla uudet jouset, iskarit), siis kertokaas muut omia mielipiteitä koska minä en ole ainut joka on hölmöillyt heittämällä minusta paremman jousituksen pois. 😈 :evil:[/quote]
    Näin on. Mullakin on ollut iskarit ja kitkat edessä, kyllä kunnossa olevat kitkat voittaa iskarit mukavuudessa. Eikä siinä ajettavuudessa häviä yhtään. Kallistelee se tietysti enemmän mutkissa, mutta entä sitten? Ei se ole haitannut minua yhtään. Niin kauan kuin löytyy hyllystä kitkoja, aion käyttää niitä 😉

    vastauksena käyttäjälle: OULULAISET #130299

    Kiitos Vesa kiitoksista! Tietynlainen laitamyötäsyys oli yksi Kalottikokkouksen näkyvä merkki, sillä ideanahan meillä oli aina se, ettei sätkällä tarvihe kuin tulla ja lähteä. Yksi poikkeus oli Isämestarinralli, joka pyörikin sitten kunnolla saarta ristiin rastiin aina Hyypänmäelle – sen Hirvittävän Hailuotolaisen Huuhkajan, vai mikä se nyt oli – kotipesästölle saakka. Muutoin kisat on käyty kämppäriä kiertäen ja rannalla pärskien. Kun ja jos Kalottikokkous comes someday back, niin iliman silakoitahan niistä ei seleviä kukkaan – se on kato ratiittio! Keran kävi muuten niin, että se – jonka päätä sanoitte koitelleenne – toimi silakkalaatikon ylivartijana ja aamulla se heräs omasta teltastaan about silakkalaatikon päältä aihetta tosi hyvin vartioineena. No, se teltta meni kyllä hajuhaitoista johtuen hylykyyn – taisi polttaa koko kommeuven. Ai niin, ne silakat, niistä jokunen taiettiin antaa yhelle Veskulle… Toivottavasti ko. rikos on jo vanhentunut. Muuten sitten muuta ku tössövöö!

    Oulun Javoksen puolesta skriba Matti Pesu 😯

    vastauksena käyttäjälle: Talvikäyttö? #130273

    Kyllä mä voisin niitä kuvia jossainvaiheessa laittaakkin.
    En ole tosin itse niitä kynnyksiä tehnyt.

    vastauksena käyttäjälle: Miten jaoksenne makaa? Entä montako kuljinta vielä kilvissä? #130017

    Heps vaan!

    Oulun väki sai punnerrettua juuri möden – noin 1 kk sitten – ja tuo yhdessä tekeminen on juuri sitä mitä se hiljaiselossa uinuva javos kaipasikin. Jonkun ajan kuluttua pidetään illanistujaiset, jossa muistellaan ko. mödeä ja suunnitellaan tulevia juitsuja. Emme ole tai olleet toviin järjestäneet mitään ja kun saimme Möden Ouluun, niin se innosti väen innokkaaseen talkootoimintaan. Pikku tauko tekee ja teki siis hyvää, ainakin Oulun javokselle. Mikäkö tarinan opetus? Jos haluatte hiukkasen aktivoitua, niin ottakaapa joku Raadin tapahtuma järjestettäväksenne = Möötti, Isämestarinralli, Kevätkokous… saatte oman väen ja myös raadin, liikkeelle “työhön ja toimintaan”. Esim. Isämestarinrallin ideahan on se, että javos tarjoaa puitteet ja luo reitin yhdessä Isämestarin kanssa ja raadin virkamiehistö tekee rastit = ei tarvihe tehdä kaikkea ite!

    Nousuvuotta ootteleva ja marrasterveisin teitä tervehtien
    😀 Matti Pesu
    Oulun Javos

    vastauksena käyttäjälle: Niksi-Nyytiset #130295

    Ota yhteyttä puhelimitse Oltermanni-Erkkiin niin voin auttaa asiassa.

    vastauksena käyttäjälle: Valot #130259

    Siis h4 umpiosta siirretään kiinnityskanta.

    vastauksena käyttäjälle: Valot #130257

    Pitää siirtää se kanta H4 umpiosta.
    Se on erillinen osa, joten ei tarvi polttoleikata eikä hitsata yhtään.
    Taitaa käydä minkä tahansa auton umpiosta.

    vastauksena käyttäjälle: Valot #130255

    H4:n kiinnityskanta menee kokonaisuudessaan tavallisiin umpioihinkin,
    jolloin käy tavalliset H4:t.
    Katsastusmies katsoo aina kovin tarkkaan umpioita, mutta kerran vain on huomauttanut, että lasi ei ole H4:sille.
    Sekään ei johtanut mihinkään toimenpiteisiin. Kai hänkin ajatteli että parempi hyvät valot kuin olematon kärpäsenraato valokuviossa.

    vastauksena käyttäjälle: Talvikäyttö? #130269

    Ihan peruslangoilla olen kuumasinkittyä hitsannut, enkä ole edes vaivautunut pisteiden takia hiomaan sinkkiä siitä kohtaa pois ja hyvin on tarttunut (lattiat).
    Sähkösinkityn hitsaus on hieman hankalampaa, lähes kaikki sinkki pitää saada saumasta pois.

Esillä 15 viestiä, 2,086 - 2,100 (kaikkiaan 2,209)