Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,161 - 2,175 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Erilliset etupenkit #129908

    En varmaan mitään tarvitse vaihdossa, mutta voithan aina jotakin ehdottaa, esim. kulutustavaraa, tai sitten jotain specialia.

    vastauksena käyttäjälle: Erilliset etupenkit #129906

    Kallistuvaselkänojainen kuskin penkki.
    (Nämä penkit ovat vahvalla rungolla).
    Verhoilu ehjä.
    80e.

    Erillinen kuskin penkki, verhoilu siisti.
    30e.

    Apumiehen penkki.
    Verhoilu taisi olla ihan priima.
    50e.

    Ami 8 kuskin ja apum. penkit.
    Kuskin penkki kaipaa verhoilua.
    Yht. 50e.

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan / Vaihdetaan #129880

    Kuljetus voisi myös järjestyä sinnepäin, jonnekin Kouvolaan esim. Jos teillä ei olisi Hesaan asiaa?

    vastauksena käyttäjälle: V: 6:n kansia 4:n kansiin #129891

    Niin tai soita 09-735996.
    Paras olisi tietysti jos saisit ne Hesaan kulkeutumaan.
    Onko ne yksin vain kaksinkertaisilla venttiilin jousilla?
    Paljonko ajettu, onko hyväkuntoisia?
    Nelkun alakertaa en tarvitse.

    T:Ilari

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan / Vaihdetaan #129879

    Kyllä. Lento kerosiini (JET-A1), sitä saa pääkaupunkiseudulla esim. ainakin Malmin lentokentältä ostaa. Oktaanilukua voi myös nostaa tolueenilla.
    Myös lämmityspetrooli kuulemma käy, sitä on saanut ainakin vielä muutama vuosi takaperin Nesteen asemilta hintaan 3.50mk/l.
    Luulisi että sitä saa vieläkin.
    “Uudemmissa koneissa”, kuten tämä, puristusta pitää myös nostaa joko bensalla tai tolueenilla, tolueeni taitaa tulla halvemmaksi.
    Bensaseoksessa on se etu että saattaa vielä käynnistyäkin tuolla 1/5 osalla, jolloin ei tarvita käynnistystankkia.

    Olen kuullut että monet ovat ajelleet myös polttoöljyllä/bensalla, jopa 8/9 osaa polttoöljyä ja jopa on lähtenyt sillä käyntiin, mutta polttoöljy on eri kamaa, eikä käy kuin hätätapauksessa, se nimittäin ei voitele vaikka tuntuukin sormeen rasvaiselta, eikä pala kunnolla näillä puristuksilla, jolloin puolet tulee pakoputkesta ulos, jolloin kone tulee karstaa täyteen ja monta petroolimoottoria on sillä rikottu, joten ei polttoöljyä.

    T:Ilari

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan / Vaihdetaan #129877

    Kerosiinia 4/5, 95e:ä 1/5 niin toimii.
    Kerosiini on siis samaa kuin moottoripetroli, mutta matalaoktaanisena. Kerosiini maksaa n. 50s/l.
    Toimiihan se 95:llakin, mutta suuttimet kannatttaisi pidemmän päälle vaihtaa, samoin puristusta nostaa.

    T:Ilari

    vastauksena käyttäjälle: V: 6:n kansia 4:n kansiin #129890

    Laita mulle sähköpostia/mikä sun osoite on?
    ilari_w@mbnet.fi

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan / Vaihdetaan #129875

    Yamaha P250 petroliulkolaitamoottori 15hv
    Hyväkuntoinen, ollut puolet iästään seisomassa lämpimässä varastossa,
    sitä ennen ollut hyvässä pidossa.
    On siis pitkärikinen ja kaksi tankkia mukaan.
    Takuusta voidaan sopia.
    250e
    HKI

    Vastaukset sähköpostiin..

    vastauksena käyttäjälle: 1-puolainen ratti; vetari ja renkaita #129887

    Kysy numerosta 09-735996, löytyy ilmeisesti nuo osat ja ylimääräiset talvirenkaat.

    vastauksena käyttäjälle: Kumpi parempi vm rekisteriotteessa 77 vai 83 #129853

    ja myös lampunpesimet olivat viimeisimmissä… No eipä tuo katsastusmies ole tarkka niiden suhteen.

    vastauksena käyttäjälle: Rattilukko #129846

    Katsastusmies kyllä huomauttaa.

    vastauksena käyttäjälle: 2cvkuutosen rattiputki #129841

    Käytetty hyväkuntoinen rattiputki löytyy.
    Soita ja kysy tarkemmin:
    09-735996
    HKI

    vastauksena käyttäjälle: Ei ainuttakaan Caminaa vielä tänä vuonna… #129785

    …katson keittiön ikkunasta ja näen Caminan 😀

    vastauksena käyttäjälle: öljyvuoto #129799

    Mittaisin ekana puristukset.
    Jos männät on väljät, niin männänrenkaiden vaihto ei hyödytä yht. mittään, paljoa yli 100tkm ajettuihin mäntiin ei kannata ruveta vaihtamaan pelkkiä renkaita.
    Jos on ajeltu kylmänä, niin alle 100tkm männätkin voivat olla huonot.
    Jos tätä ei ole tehty, niin remontin yhteydessä on saattanut jäädä tekemättä muitakin asioita.
    Huohotin sulla ilmeisesti sitten toimii, mutta sekin toki korreloi puhalluksen kanssa, eli mitä enemmän männät puhaltaa, sitä kovemmalla huohotin on.
    Jos laittaisit tänne puristustestin tuloksen ja kerrot onko 8,5:1 “vakio” vai ami 8 9,0:1 männät?

    vastauksena käyttäjälle: LA-puhelimista #129777

    LA-puhelimia on kahdenlaisia nykyään. Vanhat LA- puhelimet ovat am-fm modulaatiota käyttäviä, eli 22 + 22 kanavaisia. PR 27 laitteet ovat samaa taajuusaluetta hyväksikäyttäviä, eli 27 mhz, paitsi am-modulaatio puuttuu. Fm:lla kanavia vastaavasti löytyy 40 ja tehoa fm-alueella sallitaan entiseen vrt vain 4 w. Uudemmat PR 27 laitteet ovat periaatteessa parempia kuin vanhat La-koneet., lähinnä uudemmasta tekniikasta johtuen.

    Toisin sanoen PR 27 ja LA-puhelimet ovat yhteensopivia, PMR ei ole yhteensopiva näiden kanssa, PMR käyttää toista taajuusalueetta ja yms. PMR-koneet ovat useimmissa tapauksissa käsikoneita, esim Gigantti on näitä kaupannut.

    PR 27 ja LA-puhelimet ovat yhtälailla hyväksyttyjä euroopassa lähestulkoon joka paikassa.

    Suosittelen kuitenkin LA/PR 27 puhelimien käyttöä. Ulkoantennin kanssa parempi kantavuus. Halvemmalla saa hyvän LA-puhelimen, eikä ole vaikea kytkeä, helppo myöskin piilottaa . Käytettynä saa vanhan hyvän LA-puhelimen antenneineen päivineen jopa 50-60 eurolla

    PMR on hyvä, etenkin katon lumen luonti hommissa ja muissa vastaavissa tehtävissä.

Esillä 15 viestiä, 2,161 - 2,175 (kaikkiaan 2,209)