Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
En suosittele PMR-puhelimien hankintaa kahdesta syystä. Antenni täytyy olla joka tapauksessa auton ulkopuolella, toki monissa laitteissa antenniliitäntä löytyy. Kantavuus saattaa jäädä ilman ulkoantennia muutamiin kymmeniin metriin Toiseksi monet edelleen käyttää LA-puhelimia, PMR ja LA eivät ole yhteensopivia.
Virossa saa käyttää LA-puhelinta, katso tarkemmin http://koti.mbnet.fi/laardi/la/pr-27_-puhelin_cept-maissa.html
Meinaatko että sillä tukivarrella pystyisi ajamaan vielä montakin olkatappia? Ilmeisesti siihen on vaihdettu tappi aikaisemminkin..
Tapin lisäksi kuluu myös sen vastinpinta, joten tapin vaihtaminen ei välttämättä paljoa enään hyödytä pidemmänpäälle?
Jos lasket sen näin, niin sitten senkun hitsaat, mutta tukivarsia ei kyllä periaatteessa saisi hitsata..
Eikä yksi pultti/tappi ei siinä kyllä paljoa hyödytä, voi tosin riittää yhteen katsastukseen jos et ajele ylimääräisiä ennen katsastusta.
Jos meinaa saada sen kestämään, niin liitos pitäisi saada pysymään täysin paikallaan. Tulisi ensinnä mieleen että poralla vaikka 4-reikää ja hitsillä tulppa ja siistiä sitten ulkoisesti.
Tosin ei välttämättä tuokaan kestä, reikien määrää voi toki lisätä vaikka kuuteen, mutta tukivartta ei saa edelleenkään hitsata ja tuossa paikassa voi esim. karkaisun muuttumisella olla jo merkitystä.
Parempia ehdotuksia?Niin vain lähtee Italiaan vanhan Mocomansa kanssa ainakin allekirjoittanut ja moni muu..
Kukaan ei oo koskaan marissu !Tai vetarit rikki, rupeavat tosin tuntumaan yleensä vasta 85km/t-> nopeuksissa.
Koneet kestää aika tarkkaan seuraavan mukaan, riippuen aika pitkälti siitä kuinka paljon öljyjä vaihdellaan, kuinka varovasti lähdetään liikkeelle kylmänä, kylmäkäynnistysten määrästä, huolehditaanko koneen käyttölämpötilasta, käytetäänkö ryyppyä ja kaasujalasta.
150tkm nokasta ja nostajista rupeaa tulemaan ylimääräistä ääntä ja kone rupeaa viemään öljyä.
200tkm väljät männät puhaltaa öljyt pihalle.
Kampi kyllä kestää, eikä tuo puristusten nosto kammen elinikään vaikuta oleellisesti.
Ainoa että isommilla puristuksilla kone puhaltaa pikkaisen helpommin.Renkaat saattavat myös mennä huonoksi jos ne on seisseet esim talven yli tyhjillään, saattavat jopa palautua kesän aikana.
Vetarit voivat kanssa helposti aiheuttaa tärinää, ristitappiakselit pitää muuten asentaa akselit samaan suuntaa ylä ja alaniveleiden kanssa.
Nuo muut viat ovat mielestäni mahd. mutta olkatapin pystyvälys ei kyllä tärinää aiheuta, eikä se missään näy, muuta kuin katsastusmiehen kirjoittamassa paperissa, kolista kyllä saattaa, mutta aika harvoin se pyörä ilmaan nousee että napa pääsisi liikkumaan.
En usko että iskaritkaan aiheuttaa tärinää, mutta hyvät sellaiset voivat kyllä poistaa sitä.up
Kun kakkoskurkku on kiinni, niin ykköskurkun asento vaikuttaa tuohon letkukohtaan, kakkoskurkun kun aukaisee, niin paine tippuu koko imusarjassa radikaalisti. Ilmeisesti on hyvä systeemi.
On se alipainesäätö sitten hyvä lisä jos sen huomaa ihan ajossakin.
Mun Opelissa on kanssa alipainesäätö, mutta se ottaa ilman imusarjasta, eli myös ykköskurkulta. Onko sillä siis merkitystä tuossa 123:ssa vaikka ajaisi ykköskurkulla? Silloinhan auton käyttäytymisen pitäisi muuttua selvästi kun toinen kurkku aukeaa?
Aste kuulostaa aika sopivalta säädöltä, puolta astetta tarkemmin sytytystä on vaikea säätää, puhumattakaan niitten autoista jotka ajaa tavallisilla kärjillä ja kondensaattorilla ja vielä ilman asiallista voitelua nokkapalassa, sytytys heittää silloin vähintään asteen verran…
20´ astetta taas on ehdottomasti liikaa, auto ei edes käy sillä.Mistä se ottaa alipaineen, imusarjasta?
Jos imusarjasta niin mitä asennusohjeissa sanotaan? reiänhän joutuu itse tekemään!
Voiko alipainesäätöä trimmata?
Imuletkun paksuudella nimittäin ainakin voi, sillä se vaikuttaa asiaan.
Mistä päättelet että alipainesäädin toimii liiankin hyvin, mittarilla?
Paljonko alipainesäädin säätää?MOX!
Vielläkö kaipaat autoa?Täällä olisi kohta tarjolla 2 CV 6 vm.82 väriltään
punainen.Koneella ajettu n.120tkm.Runko vaihdettu 97?,kori 99?(muistiin-
panot jossain muualla kuin mukana).Uusi katto,lohko+sisähaara,peppu-
reppu,panssari ym.ym. Hinta 3000e.
t:Jyri Makkonen 0405474450Entä mikä se on miranolin värikoodina?
Kuulostaa hyvältä.. 🙂
Kerrotko paljonko vie bensaa ja kulkeeko hyvin, kunhan pääset ajamisen makuun?Hesasta löytyisi noista ainakin kannet ja vaihdelaatikkoja, taitaa olla myös virtalukko, sähkötyksiä jne.
Puh. 09-735996Kaikissa 642, 644 ja 664 koneissa on puristukset 7.9.
Tässä mallissa on myös viritetty nokka ja sillä voi ajaa
jopa lyijyttömällä 92 oktaanisella.
Puristuksista johtuen kuluttaa hieman enemmän, mutta kiihtyy kyllä jopa 635:sta paremmin.
Vaikka onkin virinokka. niin on miellyttävä ajaa ja käy pelmeämmin kuin 635.
Puristusero johtuu männistä, joissa kuoppa männän keskellä on normaalia suurempi.
Onko jollakulla on tietoa eroaako sytytyshetki 635:een verrattuna?
(Noita nokkia olisi hiottuja myytävänä, kaikista uusin tehtaan suunnittelema nokka siis). -
JulkaisijaArtikkelit