Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,191 - 2,205 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kuumeneva kutonen #129698

    Liian laihalla käyvä kone kuumenee rasituksessa. Kokeile kaasarin kiinnitys,
    imu-pakosarjan mutterien kireys, kansien pultit. Liian aikainen sytytys tai vuotava imuventtiili.
    Bensan pinnankorkeus kaasarissa, vaikka se ei kai sentään ittekseen muutu.

    vastauksena käyttäjälle: Lyijyä tankkiin vai ei #129697

    79-90 6:n 635 koneet on siis tehty lyijyttömälle? Ero on siis pakoventtiilissä.
    Omasta voi tarkistaa että jos pakoventtiili reagoi magneettiin huonommin kuin imu, voi autolla ajaa lyijyttömällä.

    Niin ja mihin päin ja paljonko sytkää pitää kääntää jos ajaa 95/98 bensalla?

    vastauksena käyttäjälle: nelkun kone kutoseksi? #129694

    Nelkun öljynlauhdutin käy vielä, mutta propelli kannattaa vaihtaa.
    Voisi hätätilassa käydäkin jos pienentää etupellin reikää propellin kokoiseksi.
    Vaikka tämän tekisi, niin lämpöä ei tule sisälle samaan malliin ja koneen lämmöt nousee aika nopeasti kun pysähtyy ja hitaassa kaupunkiajossa.
    Ei missääntapauksessa jos ei ole lämpömittaria.
    Matka-ajossahan propellia ei välttämättä tarvitse ollenkaan.

    Korjaan, matka-ajossa propellia tarvitsee ellei ole lisä öljynlauhdutinta.

    vastauksena käyttäjälle: Vilkut kateissa #129684

    Vilkkurele ei ole katkaisijan sisällä, muodoltaa yleensä vähän tulitikkuaskia tilavampi sylinterimäinen kotelointi.
    Sijaitsee yleensä joko rintapellissä tai sitten sen sisäpuolella.
    Releitä saa ostaa melkein mistä vain.

    vastauksena käyttäjälle: nelkun kone kutoseksi? #129691

    NOJUU.. tarkennusta! 😀

    En nyt vanhaa konetta ajatellutkaan virittää uusiksi, vaan juuri sitä, että mitä vanhoista “hiluista” käy. Eli juuri laturi – imusarja -pakosarja -kaasari jne.. ja tietenkin moottorin kiinnitys. Osaanhan tuossa olikin vastauskin, eli kiitos siitä.

    Tjaa.. vai Poliisin BMW:n kone.. hmm.. kuinkahan istuis tommosen Hondan Goldwing 6:s boxeri.. tjaa.. jospa unohtaisin noin suuret viritykset 😈

    Lähinnä on kyse siitä, kun toi vanha nelkun kone vetelee viimeisiään ja jotain tarttis tehdä. 🙁 Eli jos kunnossaolevia kutosen koneita löytyy, niin mailinkautta tarjoamaan..

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 Special #129679

    Onko se harmaa, siis sama mikä esim vanteissa?

    vastauksena käyttäjälle: sytytys vai kaasariongelmia #129666

    Onko joku muukin huomannut että oikeanpuoleinen kansi löystyy helpommin?
    Oikeanpuoleinen kansi käy muutenkin kuumempana öljynkierron takia.

    vastauksena käyttäjälle: sytytys vai kaasariongelmia #129665

    Ehdotan syyksi ilmavuotoa, omasta karvaasta kokemuksestani. En älynnyt, että kannenpultit oli löystyny, jolloin kone sai liikaa ilmaa ja kävi liika laihalla. Lopulta pitkä ajo kuumana kesäpäivänä poltti männät piloille.
    Olihan se kone jo paukkunu jonkun aikaa, mutta ku ei ollu hoksu kotona. 😳

    vastauksena käyttäjälle: Nelkku hyytyy "kiihdytyksessä"??? #129676


    Minulla oli ainakin vastaavanlaisia ongelmia, siis tehon puutetta, huonoista kärjistä johtuen. Ei auttanut kaasua painella.

    vastauksena käyttäjälle: Nelkku hyytyy "kiihdytyksessä"??? #129675

    Älä ainakaan osta kaasarinkorjaussarjaa..
    Vika on varmaan kiihdytyspumpussa, vaikka onkin harvinaista.
    Kun kaasua polkaistaan nopeasti, niin seos menee liian laihalle ja kone hyytyy.
    Vika voi myös olla koko ajan päällä oleva ryyppy, laiha seos, matala bensapinta tms.

    vastauksena käyttäjälle: Kestääkö? #129657

    näin

    vastauksena käyttäjälle: Huoltokirjaa kaivataan #129672

    Tuo alfamerin opus on soveltaen käypä tuohon 1960-luvun alkuunkin, lähinnä jotkut säädöt moottorissa voi heittää vähän 12hv ja 18hv välillä. 18hv kone tuli tuossa 1963 paikkeilla sätkiin ja ennen oli nuo 12hv. Tunnistusta helpottaa imu-pakosarja katselu, 12hv koneessa on pko- ja imusarjan linjat tasossa kun 18hv konessa on pyritty hieman jo läpihengittävään kanteen eli ovat hieman kauempana toisistaan ne aukot.

    vastauksena käyttäjälle: Nelkku hyytyy "kiihdytyksessä"??? #129674

    osta kasarinkorjaussarja ja puhdista kaasari pitäsi parantua terv HEKA 😆

    vastauksena käyttäjälle: sytytys vai kaasariongelmia #129664

    Tuo on enemmänkin ominaisuus kuin vika.
    Olen aika sata että ongelma poistuu runsaalla ryypynkäytöllä, eikö?
    Eli johtuu kaasarista, veikkaisin joko ilmavuotoa, tai laihaa seosta.

    vastauksena käyttäjälle: Kestääkö? #129655

    Niin tuo 4:n laatikon vikatiheys johtuu 4:n koneen suuresta vaihtamistarpeesta…

Esillä 15 viestiä, 2,191 - 2,205 (kaikkiaan 2,209)