Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Liian laihalla käyvä kone kuumenee rasituksessa. Kokeile kaasarin kiinnitys,
imu-pakosarjan mutterien kireys, kansien pultit. Liian aikainen sytytys tai vuotava imuventtiili.
Bensan pinnankorkeus kaasarissa, vaikka se ei kai sentään ittekseen muutu.79-90 6:n 635 koneet on siis tehty lyijyttömälle? Ero on siis pakoventtiilissä.
Omasta voi tarkistaa että jos pakoventtiili reagoi magneettiin huonommin kuin imu, voi autolla ajaa lyijyttömällä.Niin ja mihin päin ja paljonko sytkää pitää kääntää jos ajaa 95/98 bensalla?
Nelkun öljynlauhdutin käy vielä, mutta propelli kannattaa vaihtaa.
Voisi hätätilassa käydäkin jos pienentää etupellin reikää propellin kokoiseksi.
Vaikka tämän tekisi, niin lämpöä ei tule sisälle samaan malliin ja koneen lämmöt nousee aika nopeasti kun pysähtyy ja hitaassa kaupunkiajossa.
Ei missääntapauksessa jos ei ole lämpömittaria.
Matka-ajossahan propellia ei välttämättä tarvitse ollenkaan.Korjaan, matka-ajossa propellia tarvitsee ellei ole lisä öljynlauhdutinta.
Vilkkurele ei ole katkaisijan sisällä, muodoltaa yleensä vähän tulitikkuaskia tilavampi sylinterimäinen kotelointi.
Sijaitsee yleensä joko rintapellissä tai sitten sen sisäpuolella.
Releitä saa ostaa melkein mistä vain.NOJUU.. tarkennusta! 😀
En nyt vanhaa konetta ajatellutkaan virittää uusiksi, vaan juuri sitä, että mitä vanhoista “hiluista” käy. Eli juuri laturi – imusarja -pakosarja -kaasari jne.. ja tietenkin moottorin kiinnitys. Osaanhan tuossa olikin vastauskin, eli kiitos siitä.
Tjaa.. vai Poliisin BMW:n kone.. hmm.. kuinkahan istuis tommosen Hondan Goldwing 6:s boxeri.. tjaa.. jospa unohtaisin noin suuret viritykset 😈
Lähinnä on kyse siitä, kun toi vanha nelkun kone vetelee viimeisiään ja jotain tarttis tehdä. 🙁 Eli jos kunnossaolevia kutosen koneita löytyy, niin mailinkautta tarjoamaan..
Onko se harmaa, siis sama mikä esim vanteissa?
Onko joku muukin huomannut että oikeanpuoleinen kansi löystyy helpommin?
Oikeanpuoleinen kansi käy muutenkin kuumempana öljynkierron takia.Ehdotan syyksi ilmavuotoa, omasta karvaasta kokemuksestani. En älynnyt, että kannenpultit oli löystyny, jolloin kone sai liikaa ilmaa ja kävi liika laihalla. Lopulta pitkä ajo kuumana kesäpäivänä poltti männät piloille.
Olihan se kone jo paukkunu jonkun aikaa, mutta ku ei ollu hoksu kotona. 😳➡
Minulla oli ainakin vastaavanlaisia ongelmia, siis tehon puutetta, huonoista kärjistä johtuen. Ei auttanut kaasua painella.Älä ainakaan osta kaasarinkorjaussarjaa..
Vika on varmaan kiihdytyspumpussa, vaikka onkin harvinaista.
Kun kaasua polkaistaan nopeasti, niin seos menee liian laihalle ja kone hyytyy.
Vika voi myös olla koko ajan päällä oleva ryyppy, laiha seos, matala bensapinta tms.näin
Tuo alfamerin opus on soveltaen käypä tuohon 1960-luvun alkuunkin, lähinnä jotkut säädöt moottorissa voi heittää vähän 12hv ja 18hv välillä. 18hv kone tuli tuossa 1963 paikkeilla sätkiin ja ennen oli nuo 12hv. Tunnistusta helpottaa imu-pakosarja katselu, 12hv koneessa on pko- ja imusarjan linjat tasossa kun 18hv konessa on pyritty hieman jo läpihengittävään kanteen eli ovat hieman kauempana toisistaan ne aukot.
osta kasarinkorjaussarja ja puhdista kaasari pitäsi parantua terv HEKA 😆
Tuo on enemmänkin ominaisuus kuin vika.
Olen aika sata että ongelma poistuu runsaalla ryypynkäytöllä, eikö?
Eli johtuu kaasarista, veikkaisin joko ilmavuotoa, tai laihaa seosta.Niin tuo 4:n laatikon vikatiheys johtuu 4:n koneen suuresta vaihtamistarpeesta…
-
JulkaisijaArtikkelit