Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Tsekkimiitinki. #143833

    Kiitos JYM!

    Meikäläänen on ei wanha konkari, seitsemäs ulkomaan Kansainvälinen tulos….

    Nuo on tosi pätevät ohjeet edelleenkin Euroopan turneelle lähties!
    Ja eiköhän nuo Markka-summat voi kääntää Eurooksi meleko suoraan, vai mitä ootta mieltä? No ei ihan joka kohras,mutta melkein!
    Oli se ennen halpaa tua Sätkä-matkaalu….

    Pertsa

    vastauksena käyttäjälle: Tsekkimiitinki. #143827

    Vielä!

    Lukekaa jos mahdollista vanhoista Nyytisistä Henkan Sätkämatkailu tai Matkasätkäily ohjeet,sitä luettiin ja toteutettiin eka retkellä -95. Tais olla ko. vuoden lehti jossa oli “Tapahtui kymmenen vuotta sitten”tms. -palsta.
    Tai jos joku vois tänne skannata,(JYM!!??) olis yleispätevää tekstiä koskien tällaasta reissua…..
    Mulla on aika hyvin vara-osia,mites Erkki, tsekkausta?

    Pertsa

    vastauksena käyttäjälle: Hattuhylly #148682

    juu, kyllä siihen hanskatkin mahtuu…
    Kuljin on Kaarelassa talvilevossa.

    vastauksena käyttäjälle: dyaneprojekti tämäkin #148633

    AC 448…

    Onhan se aika punaanen! Hyvä Jan!!

    Pertsa

    vastauksena käyttäjälle: Haaskaa Joulua! #148616

    Hyvää Joulua!
    Kortti-+Itellarahat laitettu Pelastusarmeijan Joulupataan Helsingissä!
    Arja & Pertsa

    vastauksena käyttäjälle: Tsekkimiitinki. #143821

    Varmaan Hupimestari kertoo sitten lähenpänä reissua mitä tuleman pitää mutta täs muutama vihje siitä mitä välillä Tallinna-Most kannattaa bongailla….
    Riiga on muuten kiva paikka mutta sieltä ei meinaa osata pois! Pitää tulla takaisin kehätielle josta sitten ottaa suunta kohti etelää. Ei oo kartat täällä(Espoossa) mulla etten muista ihan notta minne se oli…..
    2003 Italian retkellä vika oli varmaan minussa kun “opastin” porukan Riian keskustaan mutta poies ei tosiaan meinattu päästä. Eksyttiin Koskisista täs vaihees hetkellisesti…..
    Jarmo otti sitten yhden “oppaan” kyytiin joka sitten opasti meidät itselleen hyvään suuntaan,sanoi asuvansa M53-tien läheisyydes,ei loydetty! Muistan kuinka -95 ajettiin Heidin ja Iisakin peräs yksisuuntaista vastaan notta päästiin kylästä pois!

    Lohdutti kyllä myöhemmin kun Auchwitsis tavattiin Jallu ja Sinikka jotka oli kamppaallu kaksi tuntia päästäkseen pois ko. kaupungista!

    No, sitten kun on päässyt Krakovaan kannattaa ehkä käydä Wielizckan suolakaivoksessa,yli 200 m. maan alla, ei ahtaanpaikankammoosille, poijat on tehny mm. kirkon sinne syvyyksiin!
    Krakovan lähellä (about 50km.) myös Auchwizin leiri…

    Bialystokissa oltiin ainakin -95 retkellä yksi yö jolloin ei keriinny paljon nähtävyyksiä katella, bussilla kerran ajettiin kaupunkiin ,Pankkiiri Ylli maksoo reteesti koko(8hlöä) porukan, varmaan jotain 5 Smk…
    Kämppärillä ukolle kelpas maksun hetkellä vain Saksan kieli,siis en moittinut häntä äidinkielensä valinnasta vaikka Ylli niin aikoinaan kiriootti mutta se siitä! Henkka nujuutti yöllä jonkun paikallisen kanssa ja tais joutua poistamaan ukon alueelta notta saatais nukkua rauhas!

    Noilla kulmilla MAAILMAN PARHAAT (Henkka huom!) oluet hiukan välillä aiheuttaa erilaasia muistikuvia riippuen katsojasta ja kuulijasta!
    Tsekeissä must ovat ainakin Plzenissä Pilsner Urguelin tehtaalla käynti,Karlovy Varin ja Czhesky Krumlowin (En tiedä oikeinkirjoituksesta)-kaupungit!
    Itse mennään (taas) tietenkin kokouksen jälkeen Prahaan.
    Kuten jotkut muistaa olen sanonu monesti notta nämä Maailmankokous retket ovat tämän harrastuksen suola ja parasta antia!
    Myös ekakertalaiset rohkiasti mukaan sillä ekakertahan on se kivoin,vai?

    Täs aluksi Citrottarelle ja muillekin jos kiinnostaa,saatan yleisön pyynnöistä huolimatta kirjoittaa lisää kun (jos) mieleen jotakin tuloo!
    Lisään tähän vielä juttua hintatasosta joka oli alhaista tasoa ainakin vielä -90 luvulla vaan onpi noussut siinä missä muuallakin….
    Silloin oltiin jossain marketis käymäs ja eräs Vehmersalmen Mika oli minun takana kassajonossa , vilkaisin ostoskärryä ,kukkurakuorma pääasiassa oluita johon Mika sanomahan notta”En ollu ihan varma mikä olis hyvää olutta siispä otin joka lajia!”
    Puolen litran pullo maksoi noihin aikoihin 50penniä.

    Hintatasosta myös tää: Sloveniassa oltiin (2003) hotellissa yötä, hinta 23€/yö, siittä Italian puolelle, hotelliyö 100€.
    Sveitsis maksoo leirinnäs yö omas teltas 29€!
    Krakovassa oltiin leirintäalueen hotellissa lähes samaan hintaan kuin olis maksanu leiriytyminen telttailu-alueella.

    Yksi juttu vielä/enää! Toisinaan kannattaa ajaa Ralli-Rajaloiden peräs, he nimittäin noukkivat ylinopeussakot ittellensä!

    t: Pertsa
    Siirtotyöläinen Espoos
    PS: Varokaa sinisiä busseja….

    vastauksena käyttäjälle: oikein nolottaa – turhuuden toreiltako? #148500

    Vanteet voisivat olla hyvinkin Renusta. Muistaakseni tipassa oli sellaiset mutterit kapselin kiinnitystä varten.

    Aikoinaan Nyytisissä kerrottiin JokuMuun poistuneen keskuudestamme 😥
    Mutta saattaahan hänen tilalleen ilmaantua joku muu :mrgreen:

    Tuon ohjeen mukaan olen minäkin tehnyt Safarissa ja Firefoxissa ja vain jälkimmäisessä onnistuu. Pitänee vissiin paneutua joskun Safarin asetuksiin vai odottaisikohan, että JokuMuu tekee senkin 😉

    vastauksena käyttäjälle: oikein nolottaa – turhuuden toreiltako? #148494

    Joo, ihan niin, mutta muotoilusta on osallisen haastatteluun perustuvaa tietoa täällä
    Spekulointia on täällä
    Spekulointiahan se on vanhoilla asioilla mutta kai tuotakin on voitu harkita. Olisi pitänyt varmaan laittaa että “huhujen mukaan meinattiin valmistaa” jne. En henkilökohtaisesti tunne tuota Dyanesivuston ylläpitäjää, mutta mitä syytä hänellä olisi julkaista pötypuheita suunnittelusta? Btw: Miksi noiden linkkien teko ei onnistu, kun käyttää Safaria? Aina pitää vaihtaa Firefoxiin kesken homman (…se muisti). Onko Isoolla kokemuksia?

    vastauksena käyttäjälle: oikein nolottaa – turhuuden toreiltako? #148492

    Joo “Panaardihan” se on. Tuon mallin tekemisen aikoihin oli jo tukevasti citikan omistuksessa. Tiinaahan meinattiin ensin valmistaa ko merkin alla ja alkup. muotoilu on Panhardin suunnittelijan kynästä. Siksi se on niin kaunis 😀

    vastauksena käyttäjälle: Myyty #148372

    Myyty

    vastauksena käyttäjälle: Soodapuhallus! #148459

    No juu, tässä sama kaikkien tietoon!

    Hinnat siis vaihtelevat työn laajuuden, vaikeusasteen ja keston mukaan. Jos puhutaan koko auton maalinpoistosta hinnat liikkuvat tällä hetkellä haarukassa 375-650 (+alv 22%).

    Soodapuhalluksella on mahdollista poistaa kaikki maalikerrokset, kitti, massa ym tai esimerkiksi vain matata pinta uutta maalikerrosta varten.

    Lähetä vähän lisätietoja projektistasi osoitteeseen soodapuhallus@soodapuhallus.fi, niin laitamme sinulle paluupostissa työkohtaisen tarjouksen!

    vastauksena käyttäjälle: Soodapuhallus! #148457

    Akaile, laitoin YV:n!

    vastauksena käyttäjälle: Soodapuhallus! #148455

    Hei,

    Kyllä soodapuhalluskone toimii ilmalla. Ilmanpaineen täytyy olla 3-11 baria, riippuu koneesta ja työkohteesta.

    Soodalla pystyy poistamaan pintaruostetta. Se ei kuitenkaan kuluta metallin pintaa eli syvemmällä oleva ruoste ei lähde, mutta sooda paljastaa ongelmakohdat. Soodalla ei voi kuluttaa metalliin reikää, kuten hiekalla voi.

    Soodapuhalluksesta ei aiheudu lämpöä eli kaikki paneelit pysyvät muodossaan. On myös mahdollista poistaa esim. vain lakkakerros tai ensimmäinen maalipinta tai haluttaessa myös pohjamaali pois.

    vastauksena käyttäjälle: oikein nolottaa – turhuuden toreiltako? #148488

    Nämä näyttäisivät samanlaisilta kuin Isoolla…puuttuuko mutteri vaan keskeltä?

    vastauksena käyttäjälle: oikein nolottaa – turhuuden toreiltako? #148485

    Vanne “Ajouree” Argentiinasta…En tiedä miten nämä vanteeni eroavat alkuperäisistä, koska en ole alkuperäisiä (Azur?) koskaan nähnyt. Valitettavasti. Edit: reikiä näissä on ainakin vähemmän kuin cassiksen myymissä vanteissa. Ja oliko se niin, että alkuperäiset ovat 14″?

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 2,209)