Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Olikos tuo AK 400? Turuus tietävät siitä….
Pertsa
Mie en tiiä mittään….Kasapäin ei oo tuota kokoa missään,ehkäpä pari löytyy Hannulle täältä….
Pertsa
Tällä palstalla on ollut puhetta venttiilivälysten säätämisestä 5-10 tkm välein. Itse tarkistan välykset aina syyshuollon yhteydessä, mutta säätämistä ne eivät kirjanpitoni mukaan tarvitse kuin kerran 5 vuodessa noin 40 tkm välein. Silloinkin yleensä vain 1-2 venttiilin välystä voi joutua säätämään hieman pienemmäksi.
Rättärini on 2cv6 1985, joka on ollut minulla 1991 alkaen. Ajettu sillä on 224 tkm. Käytin alkuvuosina TB 5W40 ja 2003 alkaen TB 0W40 öljyä.
Edellisessä sitikassani, 2cv6 1979, venttiilivälyksiä joutui säätämään paljon useammin kuin nykyisessä. Johtuiko se silloin käyttämästäni mineraaliöljystä?
Muistan, että edellisen sätkäni venttiilikoppien pohjille kertyi tummaa sakkaa, jonka osin näytti olevan metallijauhoa. Nykyisin sakkaa ei enää muodostu. Estääkö synteettinen öljy moottorin mekaanisen kulumisen ja sen myota venttiilivälysten kasvamisen?
Olli Heikkilä
Parainenitse käyn aina välillä Tamperestissa, mutta en tiedä, milloin seuraavaksi, sekin olisi yksi mahdollisuus, että hakisi, kas kun itse sieltä kotoisin ja kaverit ja suku asuu siellä…….jos joku tuttusi sitikkamies olisi tulossa joku päivä tännepäin, soittele 041-4403295, tulisin vastaan vaikka, jos ottaisi mukaan….
tarvetta olisi Lahdessa asti, kuin sais tänne? Ensi viikolla meillä on täällä kerhoilta ja jos croisette tulis tänne, jos tunnet miehen, vois laittaa autoonsa sen ja kuljettaa 2cv:lleni lämpöeristystä.
T:Vinosilmä
Hintaa laskettu
Nuo oireet viittaavat siihen että toisen sytytystulpan paineenkesto on alentunut. Toimii hyvin osakaasulla mutta pätkii kun sylintereissä on suurempi paine.
Yksikin tulpan kastuminen voi pilata sen. Vaihda uudet tulpat. Tarkista etteivät tulpanjohdot ole kosketuksissa metalliin.Muuten, kaasuttimen jäätyminen on todennäköisintä juurikin plusasteissa ja kosteissa oloissa. Kaasuttimen kurkussa on alipaineesta johtuen lämpötila pakkasen puolella. Esimerkiksi kaasuttimella varustetuissa lentskareissa joutuu vetämään imuilman kuumennusta päälle yli kymmenenkin asteen lämpötiloissa kostealla säällä.
Kyseessä voi olla kahden asian yhdistelmä: Lievä kaasutimen kurkun jäätyminen rikastaa seosta ja huono sytytystulppa ei pysty kovassa työpaineessa sytyttämään seosta.
Vanhojahan ne ovat kaikki kun ei kuulemma uusio-osia valmisteta edes. Kyllä sen hölskyttäessä tuntee, että onko se kuula irrallaan vai ei. Ei kyllä riitä akateeminen mielenkiinto ruveta aukaisemaan ellei ole ihan pakko. Ei ole oikein vehkeitä.
Sitrosella ei sitten ole ehjiä takamassaiskareita.
Jos jotakuta kiinnostaa niin otin siitä patukasta kuvan
http://picasaweb.google.fi/keitere/Poppaloora#5262173360540142674
@Isoo-Jukka wrote:
Niitä on liki joka lähtöön tuolla vintissä ja osa tukivarsissa kiinni.
Mitä maksais? Sitrosella noin kolmekymppiä kuulemma.
Jos sähköpuoli on kunnossa voi epäillä että bensan joukossa on vettä. Kokeile pullollista Masinolia tai vastaavaa tankkiin.
Onko laitteessa katkojankärjet? Voivat joskus jumittaa . Jos kärkiohjattu transistoroitu sytytys, lika kärjissä voi aiheuttaa hetkellisiä häiriöitä.18.10.2008, 15:34 vastauksena käyttäjälle: M: 2CV -74 projekti + paljon uutta osaa pakettina #147265Kaupat on sovittu, joten näyttää siltä että sätkä löysi uuden kodin.
Meillä on se muotti (täällä säilytetään, jos joku muukin tarvitsee)ja kattoa pitäisi sillä silmällä tuijotella, mutta funteerataan ensiksi mitä muutakin tuossa samalla tehtäisiin. Pintaa pitäisi muutenkin parannella, ettei ruoste pääse tekemään tuhojaan ennen aikojaan.
Anelukaavakeet ovat jo matkalla. Tilattiin ne hyvissä ajoin ja oottelimme vain tuota omaa pakua.
-
JulkaisijaArtikkelit