Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 331 - 345 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Hylätty! #145657

    No nyt minä sen taisin hoksata.

    Tuohan pitäisi katsastaa aina helmikuussa. No silloin ei oikein tule vietyä näytille kesämisukoilla joten kevään ensimmäinen varsinainen ajo on katsastusasemalle. Se voipikin olla ihan jo tuosta syystä ajokiellossa tai eihän se ole ajokielto varsinaisesti vaan tilanne jatkuu kunnes on hyväksytty leima..

    vastauksena käyttäjälle: Hylätty! #145654

    Testerissäpä hyvinkin. Kaikki muut renkaat näyttivät normaalia ja tuo yksi sitten ei mitään. Minähän jäkätin, että testerit eivät näytä välttämättä oikein rättärin kohdalla, mutta rotestointiani ei hyväksytty.

    Minäpä käyn ottamassa kuvan lampun sisälmyksistä. Se valaisee asiaa.

    vastauksena käyttäjälle: Hylätty! #145651

    Katsastuspäätös: Hylätty

    Katsastuksessa todettiin seuraavat viat ja puutteet:
    Etuvalo edessä vas. ja oik. Puuttuu

    vaimennus:
    heilahduksenvaimennin oikealla takana vaimennuskyky riittämätön

    Muuta huomioitavaa

    Ajoneuvon saa ajaa korjattavaksi 19.5. 08 Keiteleelle sekä korjaamisen jälkeen katsastettavaksi.

    Katsastushenkilö yritti väittää etujarrun laahaavan. Ei se mitään laahannut, kun pyörä nostettiin niin otin käsijarrun pois päältä. Vetostartti oli ylipääsemätön este saada moottoria käymään.

    Niin, jos valot puuttuisivat tyyten niin minä ymmärtäisin. Parkit vaan puuttuu edestä. Pitääpä katsoa, syttyykö takana valot kun napsuttelen katkaisijaa parkkiasennolle – näkyyhän siinä sellainen olevan.

    vastauksena käyttäjälle: Hylätty! #145650

    No minä vielä katson mitä siellä lukee. Ukko sanoi vain, että Keiteleelle saat kotiin mennä mutta ei muuta. Lienenkö vähän kiihtyneessä mielentilassa.

    vastauksena käyttäjälle: Hylätty! #145648

    Hylätty on ja ajokiellossa.

    Voi s.. p.. h.. v..

    Taulukosta katsoi, että viiskytluvulla on jo vaadittu parkit. On tuossakin polttimet kannassa (ei pala) mutta osat ovat ilmeisesti eriparisia. Siinä, missä se polttimo on, ei ole valolla mitään tietä näkyäkseen kenellekään. Heijastimessa on kyllä reikä parkkipolttimolle. Ja pitäisi kai ne parkit palaa takanakin sitten.

    Yritin minä sönköttää, että nämä on vähän eri asia nämä rättärin vaimennussysteemit, mutta testerin tulos ratkaisi, ai auttanut mikään.

    vastauksena käyttäjälle: 2 CV jarrut jumittuvat #145504

    Voisiko sen pääsylinterin mäntää painavan tapin säätö olla pielessä? Mikihän viittasi jo tähän suuntaan…Itselläni on ollut kerran niin. Oireet olivat samankaltaiset.

    vastauksena käyttäjälle: 2 CV jarrut jumittuvat #145503

    Jatketaan: nyt on vaihdettu sekä takajarrusylinterit, että pääsylinterin sisukset kokonaan.
    Alukis poljin liikkui mukavasti ja jarrut toimivat mutta noin 10 km:n ajon jälkeen (jarrutuksia) jarrut jälleen jumissa. Ilmauksen jälkeen poljin melko kova eli ei liiku kuin sentin pari, missä vika?

    Ennen pääsylinterin vaihtoa jarrut menivät jumiin kun ei jarruttanut pitkään aikaan, nyt kun jarruttelee.

    Antakaa lisää neuvoja, kiitos!

    vastauksena käyttäjälle: Ranskan kansallinen #144913

    Ja Citromopiilis piti osata selittää/tietää mitä haluaa…
    Ranskas se oli turhaa, ei ne Enklannista piittaa…
    Onneksi oli -50:seen haluamastani osista mallit/kuvat riki-kameras,tiskin alta löytyy…(nimenomaan Citrom.) esim. lampun päälle kuuluvat knöölit,heijastimet ym. Ja Tractiooniin ostin kaikellaasta jota ei tietenkään Ranskan Rättäri kokoukses ollu. Ja Esa osti Wanhus Sätkään edukkaasti uuden etupuskurin!
    Ranskas kun tuli puheeksi tuo vuosimalli ja valmistenumero (5999) niin kyllä tiesivät notta joku Miikkaeli (ja EAA) olivat ollu niitä kuutta Wanhusta silloin Suomeen junailemas! Ja jotain pientä skismaa oli havaattavis! Saksan kansallinen Sätkä kokous olis muuten lähiaikoona Bremenissä….

    Pertsa

    vastauksena käyttäjälle: Vanhus vm 60 #143035

    <Hinta on tästäeteenpäin 2200 ja tämä kaikki sen takia . Huomasin, että sätkä on ollut katsastusaikana seisontavakuutuksessa. Mulla on kuvitelma että en viitsi viedä sitä katsastajalle enää. Siitä toi hinta. 044-5059219. Ja mikä ettei. Jos kaupantekotilanteessa näkyy rahaa, voin heltyä.

    vastauksena käyttäjälle: Vanhus vm 60 #143034

    Sätkä on mallia vanhus. väri on se tuttu harmaansininen. Motti siihen on vaihdettu ja laatikko myös. Ei ole keskipakokytkintä. Kone on muuten järin kunnossa. Pako/imusarjan tiivisteet on vaihdettu viime kesänä ei pultit ole mitään patarautaa. Terästä ja tietysti homma on a,,mmattimiehen tekemä. Jarrupääsylinteri vuoti, mutta omista varaosista löysin uude. Kiitos Sulle maaninganmatti, ostin sen Sulta joskus 20 v takaperin. UUsia jarrusylintereitäkin hän sai pyöriinsä ja etmaisen jarruletkun, takamaiset on varaosina. Katto on tuossa sätkässä kohta käyttöikänsä oäässä. Penkinpäälliset värkkäsin riepumatosta kun tuota suutarinosaamista oli vielä sen verran. Renkaat on kunnossa ja hyvät, vararengaskin. Bensatankissa on alkuperäinen mittatikku. Ja motilla ei ole ajeetu ku n 100 tkm, tiedän.Vanhusten vaelluksella käytiin joskus pari vuosikymmentä sitten ja sillä reissulla korjattiin laturin kollektori, koneen käyfessä, kynsiviilalla. Mun mielestä hinta on paikaölaan, entä Sinun. Tahtoisin sen myydä tosiharrastajalle. Se on sen arvoinen, varmasti.

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan jousipöntöt #145589

    Moi,

    Viikonloppuna katselin mökin eteisen lattialla kahta irrallista jousipönttöä, olleet varastoituna viitisen vuotta ja kuoriltaan ehjät. Voin tutkia tarkemmin jos kiinnostut.
    Jos ok hinta noudettuna a’ 10 €/kpl.

    T:Hannu
    p.044 – 4862 300

    vastauksena käyttäjälle: Aarne Mikonsaaren kalusto. #143113

    pari kuvaa lisäilin noista citikoista ja osista. jos näkyy jotain mielenkiintoista niin kysele.
    siniset keulanpellit taitaa kuulua punaiseen autoon, eli se on sitten vähän “kokonaisempi”. ja siitä oli jo jonkun näköistä kauppaa työnalla…
    keltaiseen tiinaan http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1090459.jpg on paperit ja kyltti. tais olla nelonen.
    valkoiseen tiinaan http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1090458.jpg paperit on hukassa tai vaihtoehtoisesti kyltti on hukassa tai jotai eli ei ihan “matching numbers”. kunnoltaan varsin bueno 6-koneellinen levyjarruilla.
    muutamia loksuja, ovia, koneen ja laatikon osia / aihioita jne.

    vastauksena käyttäjälle: Lataus säätimet 6volttia miten on? #145532

    Mulla siis laturi Ducellier ja siihen oli lainassa samanmerkkinen säätäjä, hyvin toimi. Nyt sitten sain hankittua Paris Rhone säätimen, jonka ilman muutoksia paikalleen laitoin, ja taas toimii. Valehtelooko nyt minun 3 euron mittari vai mikä on. Voikohan tuosta asennuksesta olla jotain harmia myöhemmin?

    vastauksena käyttäjälle: Ranskan kansallinen #144911

    Täs Dago päällimmäiset huomiot:
    Hemmetin suuri matkailuauto, peräs traileri jossa Sätkä, ei Citroen merkkinen hlö-auto, sama yhdistelmä.
    Joo, niin oltiin mekin muun merkkisellä, vaan ei nuo viitsi lähempääkään Sätkällä ajaa!
    Citromobilesta tein parhaat ostokset, Ranskan kansallises (2CV-kokous) vain näytettiin osia joita ei mulle myyrä, niin kuin -50:sen vanteita ja ropellia….
    Ja ne hinnat… ei tartte enää muutaman vuoden päästä mennä jos sama tahti jatkuu.
    Laittelen kuvia ainakin Nyytisiin jahka ehdin, talavella oiskin varmaan mukava kattella koska tuollapäin oli jo pikkuusta vaille kesä!

    Pertsa

    vastauksena käyttäjälle: 2 CV jarrut jumittuvat #145498

    Neste oli tavallista jarrunestettä.
    Nyt kävin taas kaupungilla ajelemassa eikä mitään ongelmia eli ongelma tulee ainoastaan maantiellä kun ajaa jarruttamatta pitemmän matkan.
    MIKI antoi hyviä vinkkejä mutta mistä kannattaisi aloittaa, kannattaako vaihtaa ensin jarrupääsylinteri vai avata savunnut jarrurumpu? VAi säätää jarrupoljinta (liike tosi lyhyt)?

    t: Timo V

Esillä 15 viestiä, 331 - 345 (kaikkiaan 2,209)