Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 541 - 555 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Rättäriä vailla #141044

    Kiitos. Soitin jo ja totesimme että siinä on jonkunlainen hitsausprojekti(kin)…ärh. No en luovuta vielä(kään). Ehkä “se oikea” vielä ilmestyy… 😛

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin paluu? #141100

    C-Cactus tuskin tulee sellaisenaan koskaan tuotantoon

    vastauksena käyttäjälle: Ne jarrut… #141071

    @Jalppis wrote:

    Joskus on käynyt niin, että jokin jarrukengistä on kauempana kuin toiset. Tämä on saanut aikaan kuvailemaasi ilmiötä. 😯

    Kaikki jarrukengät on asennettu keskitystyökalua käyttäen ja viimeistelty säätönokilla. Pitänee katsoa ne vielä kerran. Onneksi työkalut ovat vielä hallussa.
    Ilmasin taas kerran, mutta vaiva jatkuu. Kai se “uusi” pääsylinteri sitten pitää irroittaa ja tiivisteet vaihtaa. Masentavaa, jos varaosa ei pysty pitämään liemiä edes kahta vuotta…
    Etujarruista vasen puoltaa hieman, jarrutusjälkikin sen kertoo. Mäntäongelma oikealla? Pitäisikö sen puolen lohkot mäntineen kaikkineen vaihtaa? Sisemmän lohkon mäntä kun oli aika tiukka; ei ehkä tee työtään kunnolla?

    vastauksena käyttäjälle: Ne jarrut… #141068

    Jäi kertomatta, että jarrusatulatkin olivat levällään tiskipöydällä. Sylintereihin tuli uudet kumitiivisteet. Mäntäkupeissa ei ollut hapettumia, näyttivät olevan pinnoitetut jollakin. Ilman tiivisteitä männät menivät helposti paikoilleen, uusien kumien kanssa nahkeasti käsin lujaa painamalla, yksi oli tosin aika tiukka, liekö ollut aiemmin jumissa. Sekin meni kyllä ilman kumeja kokeillessa koloonsa lähes pudottamalla.
    Vuotoja on joskus ollut putkistossa, ja semmoinen on kyllä näkynyt välittömästi jarrunestesäiliön nestepinnan alenemisena…
    Muistini on yhtä hyvä kuin lyhytkin, joten en muista, olenko joskus kurkistanut pääsylinterin sisään tässä mallissa. Mihinkähän laitoin sen vanhan käytöstä poistetun? Roskien pääsy sylinteriin epätodennäköistä, jollei joku ole sabotoinut ihka uuden jarrunestepullon sisältöä.
    Voisiko tuommoinen polkimen painuminen sittenkin johtua ilmavaivoista?

    vastauksena käyttäjälle: Kamina/HY -keskustelu tänne #138804

    No niinhän se on. Mulla on kumminkin sitten tiedossa jonkunlaisia yhteystietoja kaikenmaailman rahtareihin muiden pusinesten kautta jos joku tarvii…

    vastauksena käyttäjälle: Kamina/HY -keskustelu tänne #138802

    [offtopic] Milläs noita tuolta tänne trokaillaan? Vai hakeeko innokas harrastaja rom…eikun auton sieltä itse? [/offtopic]

    vastauksena käyttäjälle: Saako noihin varaosia? Niill’ on vissiin joku kerhokin #136319

    😀 Lisää näitä.

    vastauksena käyttäjälle: Rättäriä vailla #141041

    Luin kommentit ja mitä haet .Sitikan rakentelu on varmaan mukavaa hommaa( en ole itse koskaan autoa rakentanut) ,mutta helpommin harrastukseen ja sen makuun pääsee laitamalla auton jossa ei ole liian paljon hommia Toki maksaa jnk verran enempi kuin raakileet mutta hintaa tulee vanhankin korjaamiselle.
    Jos kiinnostaa ois appiukon sitikka myynnissä vm 80 2 cv6 kesällä katsastettu keltainen hyväkuntoinen .Ei tarttis tehdä mitään jos ei halua mutta jos haluaa priiman on sopivasti askeretta ´.Auto löytyy Kemistä ja hintakin katsotaan sopivaksi 3000 eke lähdetään Jos kiinnostaa soita 040-5133339 Eberhardt OULU

    vastauksena käyttäjälle: Rättäriä vailla #141040

    Haha, aivan. Rättärin ja Ferrarin ajonautinnon eroissahan kyse on silkasta makuasiasta?

    vastauksena käyttäjälle: Rättäriä vailla #141038

    @tehvana wrote:

    Kyllä se ainakin mun kokemuksen mukaan tulee loppumetreillä halvemmaksi ostaa ehjä ja kokonainen suht hyväkuntoinen kuin projekti. Hankintahinta on kalliimpi mutta eipä tarvitse kaikkea ostaa uusiksi. Ton oranssin hintaa en tiedä, mutta yleensä ymmärtääkseni Pertsan kulkimet ovat hinnaltaan olleet laatuunsa nähden edullisia.

    Kiitos. Olet varmasti oikeassa. Mutta tässä on toinen näkökulma (naisen) eli sitten kun se on tuolla tallissa ja maksoi vähän kaikki on ok.

    Sitten voin salaa talven aikana törsätä rauhassa osiin… 😉

    Sitäpaitsi kun “raadosta” saa ehjän pelin ja jopa ehkä vielä siistin, siitä tulee hyvä mieli. Sitä ei voi ostaa. Eli kyse on muustakin kuin pelkästä ajonautinnosta….jos vain sitä haluaa voi ostaa Ferrarin?

    Oranssi on varmasti edullinen ja olen myös tullut siihen käsitykseen että se olisi loisto-ostos. Mutta….se nyhertäminenkin on niin kivaa… 🙂

    Tosin voi olla että jahka saan katseltua tässä muutaman “raadon” soittelen Pertsalle häntä koipien välissä… 😉

    vastauksena käyttäjälle: Rättäriä vailla #141032

    Jaa…aika tyyppillistä jenkeille 😆

    vastauksena käyttäjälle: Rättäriä vailla #141030

    @2cvjimmi wrote:

    Täällä on Porin suunnalla tulossa myyntiin muutaman viikon sisällä projekti-2CV. Kuinka suuritöinen hän on, selviää ensi viikon alussa, kunhan ehdin käymään katsomassa.

    Kiitos vinkistä. Mikäs tuossa 1962 on erikoista?

    vastauksena käyttäjälle: Rättäriä vailla #141027

    Ajattelin alunperin että no jenkeistähän minä löydän aihion, kun tulee kaikenmaailman busineksia sieltä harrastettua, mutta jenkeissä nämä ovatkin arvotavaraa kuten tässä http://www.oldcartrader.com/ocdetail97891.htm

    Siellä on “tehtaita” mitkä entisöivät isossa mittakaavassa näitä ja kauppaavat kovalla hinnalla. Sinnehän nuo siistit vehkeet pitäisi mitkä eivät Suomessa liian kalliina kelpaa kenellekään.

    vastauksena käyttäjälle: Rättäriä vailla #141026

    @miki wrote:

    No tuossa http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3079 olis vähän vanhenpi, hyvä mutta savossa 😀 . Väri orankia rauhallisempi, jopa parissakin eri kulöörissä. Oli vielä viikonloppuna Rautalammilla.

    Juu kiitos, soitinkin jo tuonne. Se on tosiaan Savossa….

    @veera 1-2 wrote:

    Paljonko se saisi suunnilleen maksaa. Minkalaisia pikkuvikoja sätkässä voisi olla.

    No rouva sanoi tonnin. Mutta ehkä se voisi mennä vähän ylikin…sain kuvan sähköpostiin siitä tässä jo mainitusta “orankista” ja on se aika hieno, liiankin hieno. Se on varmasti hyvä ostos en epäile lainkaan.

    Pikkuvikoja? Kyllä kai siinä saa olla. Hitsivehkeitä ei siis ole itsellä ja tuossa minun autotallissa on vielä 50-luvun sähköt joten en hitsivehkeitä ole hetkeen hommaamassakaan. Pääsen kyllä varmaan kaverin verstaalle räkimään jos on pakko, mutta mitään oikein hitsausprojektia en huolisi.

    Helpointa itselleni olisi jos matala hinta johtuu ulkonäöllisistä seikoista tms. Koneremonttia en ole koskaan tehnyt kuin harrasteprätkään mutta luulen että rättärin mekaaniset korjaukset eivät ole rakettitiedettä?

    Mukavan aktiiviista, avuliasta ja mukavaa sakkia tunnutte olevan 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rättäriä vailla #141023

    Kiitos supernopeasta vastauksesta. Pertsalle laitoin sähköpostin. Ainoa harmi on että “oranki” taitaa olla sitä uudempaa korimallia? Vai onko?

    Ulkonäköasiat ovat juuri niitä joiden kanssa painisin mieluiten. Maailma on menettänyt erinomaisen automaalarin minussa. 😆

    Itse asiassa olisi aika 8) jos löytyisi vm 68-70 niin menisi samaa ikään kuin itsekin olen…

    Noi lääkitysjutut on vaikeita. Millä muistaa milloin mikäkin piti ottaa?

Esillä 15 viestiä, 541 - 555 (kaikkiaan 2,209)