Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moi
Juttelin äsken edellisen omistajan kanssa jolla on parempi näppituntuma asiasta. Itse asiassa oikeampi määritelmä on että kone hyytyy muutamien kymmenien kilometrien jälkeen eli vetoa ei riitä ja syy tähän kuulemma on moottorin vanhuus. Edellinen omistaja sanoo ajaneensa sen yksinkertaisesti loppuun.
Eli jos täällä palstalla liikkuu joku joka tietäisi missä tai kenen tallissa pääkaupunkiseudulla rättäriä voisi huollattaa niin olisin hyvin kiitollinen! Moottorin hankinnassa tarvitsisin myös apua kun sen vaihto tai ainakin syvempi operointi näyttäisi olevan tarpeen.
anteeksi etä näppäimistö pudottaa toisen kaksoiskirjaimista,
eikä tekstiin enää voi korjaamata koska se niele seuraavan kirjaimen,Siinä koneen siis tietokoneen näppäimistössä on oikealla puolellaDelete näppäimen yläpuolella Insert näppäin ja jos se ei ole päällä niin kuvaamasi ilmiö syntyy.
Lisätään nyt tähän soppaan oma kokemus käynnystymättömyydestä joka tosin ilmeni talvella mutta voihan se sama vika tulla myös kesällä.
Eli aikaisemmin kone kävi, kukkui ja käynnistyi mutta sitten yksi kerta ei sitten millään vaikka mitä yritti ja kaikki paikat tarkistin ainakin kymmenen kertaa.
Vika paljastui aivan vahingossa kun iltapimeällä kaverin kanssa yritin käynnistää sätkääni.
Puolan kuoressa siinä kohtaa missä tulpanjohto on kiinni oli hiuksenhieno halkeama ja siitä kohtaa löi kipinää läpi ja sitä ei kyllä huomannut ennenkuin pimeällä näki mistä kipinä tuli.
Puola vaihtoon ja heti hyrähti käyntiin, että sellanen vika sillä kertaa.
Jep, Citroen ilmoitti että markkinoille tulee 2009 ja heti alkuun hevosvoimia on 110. Muuta ei kauppalehden pikku-uutisessa kerrottu.
Voi vaan todeta, että tosiaan mennään kuplan ja minin jäljillä, eli tehdään jotain muotoilun puolesta yhteistä mutta alkuperäisen idean kanssa jyrkästi ristiriitaista. Jo pelkästään se, että jotkut bloody hevosvoimat ovat oleellisia kun kerrotaan uudesta pienestä menopelistä. Yhtä naurettavaa kuin jonkun vw:n TSI mainos tällä hetkellä tuolla tienposkessa, sanoma on vain että “vahva moottori”. Mitä väliä sillä teholla on, kysyvät kaikki jotka ovat huomanneet kulkevansa halki suomen alle 30 hevon voimin.
Mä olen aina jättänyt vaan ilmaan jäähtymään. Kuumennuksen olen tehnyt retkikeittimen liekissä.
24.5.2007, 11:20 vastauksena käyttäjälle: Öljyisen näköiset jarrupalat edessä, voiko vielä käyttää #139282En sitten käynyt ostamassa bräkleeniä hyvistä neuvoista huolimatta. Otin hieman bensaa, pidin paloja siinä vuorokauden ja kuivasin sekä kevyesti hioin. Bensarätillä ja rasvanpoistajalla putsailin ulkopuolet. Napautin sylintereihin ja melkein silmiin roiskui sisällä oleva LHM joten totesin että eiköhän ne liiku.
Katsastuksessa jarrutehot olivat yllättävänkin samanlaiset, siis tämän huolletun ja toisen, jonka avauksesta on muutama vuosi. Käsijarrukin veti melkein renkaat lukkoon, kunnes katsastusmies luovutti käsijarrukahvan tullessa ulos putkestaan. Itse en olisi edes koittanut lukkojarrutusta noilla kolikon kokoisilla napeilla varustetuilla levyjarru-käsijarruilla!
Jotain “universaalirasvaa” tuli sitten ostettua. Komea nimi.
8) asiaa asiaa ja asiaa eipä tuohon kai muuta voi kommentoida vai voiko
Mukavat kotisuvut Pialla 😆Kappas meinasin tästä juuri kysellä, kun viikonloppuna pitäisi hakea kuljin maalta ajoon ja sama operaatio edessä. Mistäs tuommoinen prässi kannattaa käydä ostamassa? Biltema? Ja mimmosta rasvaa sinne pitäs truutata?
EDIT: Niin kun ottaa sen luurin kätöseen ja soittaa esim. Biltemaan niin asiat kummasti selviää – eikun prässiä ja rasvaa ostamaan 🙂
Menee vähän ohi aiheesta, mutta mitäs muuta kannattais ihmetellä talven seisomisen jälkeen? Siis jarrunesteiden ja öljyjen lisäksi. Pitäskö renkaiden paine tsekata?
On myyty, mutta Vanhus jäi. Siihen tarvis paremman kaasarin, vanha on tillut väljäksi. Tietoa tänne jos jossakin on. Muuten matka jatkuu. Kiitos lukeneille ja OSTAJALLE:
😕 Valitan että raati joutui tykkituleen mutta en voi millään ymmärtää että Sitrosta parjataan koska täälläkin näkee että palaute sitroselle on vain positiivista luettavaa Porvoossa tilanne on myös aina ollut hyvä palvelu on toim ja tavarat on tuotu kotiovelle.Luulisi että raatikin ottaisi ohjelmaan ja uusharkintaan että voisi ottaa kotimaisen hovihankijaksi Sitrosen tulee mitä luvataan ja nopeasti.Ja harmittavaa oli huomata että Porvoon jaoksen tiedot oli pyyhitty pois lehdestä vaikakin jaosporvaria ei ole valittu vielä niin jaos on jos ei sitä killan puolesta ole lopetettu vielä toiminnassa.Mitä tulee raatin niin olen vieläklin sitä mieltä että cassisjupakka saa alaarvoisen numeron tyylillä millä se hoidettin raadin puolelta asiaahan ei vieläkään ole hoidettu loppuun eli katsottavaksi jää tapahtuuko asialle enää mitään.YKSI KAIKIEN JA KAIKKI YHDEN PUOLESTA kaikille turvallisia ajokilo…ja aurinkoista kesää :lol:Lisäys: :lol:Tervehdys mukava kuulla Ismo Saariselta, Ottopoika
että poisto (eli porvoon jaoksen tiedot jotka puutuivat lehdestä) johtui luonollisista syista eli jaosporvarin puuttumisesta ja saadaan takaisin heti kun ja jos saamme valittua uuden jaosporvarin hoitamaan tointa terv wilson Ps Ismo toivomasi oikaisu asian tiimoilta on nyt tehty hyvää kesän alkua sinnepäinLöytyisiköhän keltään tuohon laatikkoon kytkinakselin helaa??
On muuten aika jännä koota vaihdellaatikkoa näin puolen vuoden paussin jälkeen 😀
Onhan se varmasti halvempaakin laitella varalle 125 leveä rengas jolla saapi ajella vaikkapa vain 120 km/h kuin 200 leveä rengas jolla nopeusraja on 250 km/h. Väittävät, että jatkossa vararengas jää kokonaan pois ja tilalle tulee joku spruutta. Ei siinä kyllä välttämättä paljoa renkaasta jäljelle jää jos vauhdissa puhkeaa, joten kehitys tässäkään ei ole menossa hyvään suuntaan.
Silti, en oikein tiedä miksi nuo vararenkaat olisivat huonompia (siis joissakin olevaa onnetonta kuviointia lukuunottamatta) kuin jokin vaikkapa vanha sätkän talvirengas josta on revitty nastat irti. Puhkeaa jos puhkeaa.
Ei kai alkuperäistä misukkaa korvaa mikään, joku väittää että sätkä on rakennettu niiden päälle eikä niitä tehty sätkän alle. Jokatapauksessa ovat naimisissa. Silti, säästösyistä olisi kiva tietää mikä olisi paras 125 leveä vararengas. Voihan joku malli ollakin ihan roskaa ja kestää max 500 kilsaa 1,5 tonnia painavan auton alla. Joku toinen taas voisi olla asiallinen sätkässä.
hmm hmm.
t. HeikkiTulipa vastauksia nopeasti eli muillakin lienee ollut sama ongelma.
Kiitos myös hienosta kuvasta, täytyy tarkistaa ko asiat vielä.
Kannen työntö paikalleen oli vähä hankalaa eli jokin otti vastaan, olisko ollut juuri ohjainputket vinossa?
Ps vaihdoin samalla myös alipaineventtiilin, vaikka melkoisen hintava osa olikin, nyt on konehuoneessa jotain kiiltävääkin.t: Timo
Foordi Focuksen vararengas olisi kooltaan just sätkän misukan kokoa. Vaan ovat tehneet vain parin millin urat jostain kumman syystä. Tosi harmi, romikselta saisi varmasti halpaakin halvemmalla noita renkaita tuhansittain, mutta eihän ne ole turvallisia kun ovat uusinakin melkein kaljut.
Onko kellään havaintoja paremmin uritetuista?
Sätkäajohan on “temporary use” melkein aina, monethan ajavat niillä vain kesäisin eikä koskaan jatkuvasti “constantly” edes kesällä, sillä joskus on pysähdyttävä ja nukuttava.
-
JulkaisijaArtikkelit