Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 751 - 765 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Paku -61 #137619

    Niinkuin ehkä tiedätte mulla on tuota rompetta niin pirusti ja kun pääsis tämä Paku hyvään kotiin ts. laitettavaksi niin olis hyvä…
    Taivasalla on nyt. Sen rungon vois Hannun kanssa vaihtaa kyllä sedanin vastaavaan siinä toivossa että joskus itte tarttis jossain Pakussa.
    Kannattais ehkä Miki sun pitää ne ovet, ovat pian harvinaisempia kuin kanan hampaat!

    t: Se Pakupössöö

    vastauksena käyttäjälle: Vanhoja Tapahtuma Kuvia! #135392

    Jep jep , hyvä idea ottaa diaskanneri käyttöön. Vanhat jutut on hyvä dokumentoida . pois kaapeista pölyttymästä.
    Onko siinä skannerissa erillinen diaskanausohjelma vai miten saat ne skannattua?

    vastauksena käyttäjälle: Vanhoja Tapahtuma Kuvia! #135388

    Hankkia diaskanneri.
    600 kuvaa kyllä skannaa kirjastossakin, ilmaiseksi.
    Netistä löytyy kirjastot joissa on diaskanneri.

    vastauksena käyttäjälle: Hinausvehje #137591

    Mutta jos se tanko olisi suora, näin ei välttämättä olisi, nytkin tanko on jo lähellä etupeltejä.

    vastauksena käyttäjälle: Matso ja USI #137593

    Ja sittenhän me tehtiin se lapinreissu viimme kesänä- Juttu on luettavissa ensi nyytisessä (ehkä) ja sitä voi vilkasta kotisivulta http://www.usi.fi ja sieltä klikkaa lapinreissu. 😛

    vastauksena käyttäjälle: M: Michelin 135/15 nastarenkaat #137524

    Hienoa että uusiakin saa vielä!
    Eikös näillä kulkimilla enää muutkaan aja talvella? On ollut nimittäin aika vähän kyselijöitä renkailla? Onko hinta liian kova? Saa toki esittää omia näkemyksiään noiden oikeasta hinnasta!

    vastauksena käyttäjälle: Hinausvehje #137589

    Ymmärsin mä sunkin pointin, matalampi vetokoukku on anoa joka vähentää korkeuserosta johtuvaa rasitusta.
    Tuossa kuvassakin oleva näyttää siltä, että raja voi tulee vastaan, ei siinä ole saranoita.

    vastauksena käyttäjälle: Hinausvehje #137587

    Näin on, jos ei ota huomioon sitä että rungon kiinnitys ei ole saranoitu ja vaikka olisikin, voi aisa osua rungon etupalkkiin. Jos väätöä tulee, niin runkoon kohdistuu aivan erilaiset voimat kun 10-asteen korkeuserosta.
    Korkeuseron voiman voi taas aika tarkkaan laskeakin. Jarrutusvoiman (max.tapaus, FΔt = mΔv) voiman komponentti 10-astetta, jousitus lisäksi vaimentaa impulsseja.
    600*20/~4=2400N ja siinä 10-asteen komponetti tulee suurinpiirtein vastaava kuin 50kg ihminen astuisi tasaisesti kiinityskohdan päälle.
    Josta pääsemme johtopäätökseen että se ei ole se voima mikä rungon ensimmäisenä rikkoo, vaan kiinnityskohdan joustamattomuus.
    Sitten jos sitä vertaa siihen tapaukseen että kiinityspiste ei jousta, niin laskettava vääntömomentti löytyy 0,5m päästä kiinityksestä (heikoin kohta).
    Sitten voisi laske paljonko 1m+0,5m varrella väätäminen aiheuttaa vääntömenttia. En rupea edes laskemaan, koska siitä näkee heti, että varsi on kolminkertainen ja auton massat on satoja kiloja, joten vääntömomentti ainakin 10 kertainen.

    vastauksena käyttäjälle: Hinausvehje #137582

    Toi onkin hyvä kun siinä on kulma että voi käyttää korkeampaakin peräkoukkua.
    Ihmetyyttää se tukivarsiin tuleva jos se on liinoilla, että mitä käy jarrutuksessa, mihin se tukee?

    vastauksena käyttäjälle: vanha moottori myynnissä ruotsissa #137571

    Jag begär inte mycket. Allt över 500:- är välkommet. Nån i svenska Citroënklubben sa att den borde vara värd 1000:-.
    Fast roligast vore det förstås att byta med något annat kul. Ni har inga finska mopeder som blivit över?
    Det kunde ju vara en trevlig utmaning!

    /Fredrik

    En paljoa rokota , kaikki yli 500:- on tervetullutta. joku ruotsalaisesta sätkäklubista sanoi että arvo on 1000 :- HAuskempaa olisi 😛 jos vois vaihtaa johonkin hauskaan
    vaikka suomalaiseen mopoon. Se vois olla mukava haaste. /Fredrik 😛

    vastauksena käyttäjälle: vanha moottori myynnissä ruotsissa #137570

    Vapaakäännös kirjeestä:

    Moottori on tullut minulle monen polven kautta joten en tiedä siitä juurikaan alkuperästä.
    Entinen omistaja kertoi seuraavaa;
    Omistaja ennen häntä oli rakentamassa suovenettä jossa on sellainen iso propelleri(floridassa käytetään)mutta suunnitelmat eivät toteutuneet jostain syystä, tämä selittänee kummallisen äänenvaimentajan. Koska tämä tapahtuma on ollut , ei ole tietoa. Entinen omistaja oli naapurini ja hän taas oli kompastellut tarpeeksi moottoriin autotallissaan ja antoi sen minulle . Hän taas tiesi että puuhaan citikoitten kanssa joten lupasin hänelle että moottori tulee sellaiselle käyttöön joka tietää mihin se oikeasti käytetään.
    Toinen osataja kysely kysyi 2 asiaa johon vastasin näin: Purkki jossa kaasari ja imusarja yhtyy ei ole puhkiruostunut, pientä väljyyttä kaasarin axelissa mutta en tiedä miten paljon väljyyttä siinä kuuluu olla , sehän voi olla ettei siihen tarvitse puuttua.
    Entinen omistaja sanoi että sen voi käynnistää vaikka heti paikalla
    mutta en teksisi sitä ennenkuin konetta on aukaissut ja öljyt katsottu ja tukkeutuneet putket rassattu näin monen käyttämättömän vuoden jälkeen terveisin.Thörnblad Fredrik
    JA USI

    vastauksena käyttäjälle: Hinausvehje #137579

    Olen vetänyt tuollaisella 1500km autoa perässä.
    Se tulee tosiaan ihan huomaamattomasti perässä.
    Lakikaan ei kiellä hinausta, kun pykälää ei ole.
    Toi malli on näköjään kiinnitetty nauhoilla tukivarsiin, mikä on minulle uusi idea, aikaisemmat on ollut ihan pulteilla runkoon.
    Runkokiinnityksessä jos vetokoukku on liian ylhäällä, niin aisat rasittuu.
    Hesasta löytyy jos tarvitte.

    vastauksena käyttäjälle: Hinausvehje #137578

    Veikko, selitä! Minä oon nähny sinun sellaasella vetävän Sätkää eikä ketään ollu ratissa…

    Pertsa

    vastauksena käyttäjälle: vanha moottori myynnissä ruotsissa #137569

    Laitoin kyselyn sille myyjälle , laitan tietoa kun saan viestin. TervUSI

    vastauksena käyttäjälle: vanha moottori myynnissä ruotsissa #137568

    no justiinsa…. sillai siinä käy kun nainen on asialla hmmmm:)
    paneudun asiaan hetken sisään. ) 😯

Esillä 15 viestiä, 751 - 765 (kaikkiaan 2,209)