Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Laitoin kyselyn forumiin , odotan vastausta ja ilmoitan sitten HETI 😆 😆
Huomasin että se onkin tanskan puolelta, mutta ei se mitään sekin onnistaa.
Arvelinkin että se vois kiinnostaa
10-10-2006
SÆLGES: Motor til UL fly sælges. Det drejer sig om en ombygget 2CV motor med nedgearing og propel. Motoren er nyrenoveret, gangtid 0 timer, ombygget til 2 karburatorer, rustfri udstødning og støttende ophæng foroven. Pris 4500 kr. Henvendelse: Thomas Nielsen, tlf 8689 1245Tässä lukee seuraavaa: myydään UL lentokoneen koottori , koskee udeelleenrakennetsta 2cv moottorista alavaihteistolla? (en taijjjuuuu)
ja propelleri. Moottori on täysin kunnostettu , käyttötunnit 0. muutettu 2 karburaattoriksi, uostumaton jotain ja tukikiinnitys ylhäällä kinta 4500 tanskan kruunua (ilmeisesti) tieoa antaa Thomas Nielssen.Koetan löytää jotain sähköpostiosoitetta jos vain löydän terv USi 😛 8) 8)
Tarvit sellaisen jämptin l_n muotoisen tapin minkä työnnät sinne lohkon reikään, 2cv:n takaluukun tukirauta on esim. juuri sopiva, ota vaikka mallia siitä jos sinulla ei ole ylimääräistä.
Mä olen tehnyt valkoisella tussilla merkin vauhtipyörän merkin ollessa kohdakkain ja kyllä se on tyhjäkäynnillä siinä samassa asennossa.
Nousee tasaisesti kyllä kun nostaa kierroksia ja kone käy tosi nätisti.http://www.dulfu.dk/toplinks/borsen.asp
myynissä kone joka on tehty lentokonekäyttöön sekin kannattaa tsekata , on aika edullinen terv usi
Yleensä on vain vaihdettu se ylempi kumi, olet tietääkseni ensimmäinen joka on tehnyt, korjauksen perusteellisesti.
Miten pääsit käsiksi alempaan kumiin (reikälevyn alla) ja teitkö viillot siihen kumiin niinkuin alkup?Hienoa että sait tehtyä!
Mistä ostit muuten kumin ja mitä kumia laitoit?
Jos laitoit oikanlaista kumia, niin se on todennäköisesti parempi laatuista ja kestää paremmin öljyä ja polttoainetta kuin vanhat kumit.
Korjattu huohotin voi toimia ja kestää paljon paremmin kuin uusi.Sellaisessa peltokärryssä olisi paras, jos olisi takaveto ja sätkän etuakselisto rungon takaosan yläpuolella, myös runko olisi asennuksen helpottamiseksi takaperin, mutta edessä ei olisi vetoakaan välttämättä ja akseli olisi rungon alapuolella ja vauhtia tarpeeksi.
Helpointa on tietty siirtää ohjaus ja moottori taakse, se ratkaisee monia ongelmia ja siirtää raidetangot suojaan.
Ehkä sätkän caster edesauttaa käänteistä ohjausta…Tässä siis lienee (erittäin vahva uskomus) kyseessä toinen niistä Lörpön aiemmin ilmoittamista kulkimista: pari sätkää otettu taivasalle… Väärä puh.no., jne.
Noh, kun sattuu tuo Hikiä “matkan varrelle” aina töihin mennessä, ajelin aamuisin jonkun kerran Hyvinkään kautta ihan vaan varmuuden vuoksi. Pariin otteeseen oli pimeää tai sumua liikaa, mutta oikein hidastellen ja tihrustellen autot löytyivät!
Isäntä oli jo kai puoliksi päättänyt autot paalata kun niistä kyselemään ajoin (ei kuulemma kukaan ollut KePön ilmoitusten perusteella soitellut), mutta ilmeisesti selitys siitä, että eka tieto tuli tämän Kiltapalstan kautta, auttoi?
Olisin ottanut molemmat jos akka (tappelu meneillänsä!) olisi antanut rahaa. Jouduin kuitenkin tyytymään ainoastaan toiseen, koska (silloin mukava) vaimo ei enempää valuuttaa käyttööni suonut. Tarttee varmaan jatkossa piilottaa…
No kuitenkin, Sani/Kojootti näillä tuskin haluaa rahaa tehdä – minä en ainakaan! Ottaisin härvelin talletukseen koska tahansa, mutta raha puuttuu – tilaa löytyy. Omani kun hain, sanoi Kalevi tästä -63 mallista 500,- haluavansa.
– Pasi
ps Taitaa tämä Kilta olla ihan oikea “Kilta” kun näin salamyhkäistä touhu on. Täytyy yrittää tuo omani saada jonkun aktiivin näkösälle, jotta kutsu jäseneksi liikenee…
Hieno metalliväri ja muutenkin…
Perinteinen puolen tuuman hylsysarjan jatko käteen, tai vaikka räikän varsi. varsi työnnetään kammen reikään (tietysti se grilliritilä on ensin irrotettu, ja ropellin pultti poistettu) Ravistetaan reilusti, niin jotta koko auto heiluu. Juuri ennen kuin nokkapelti putoaa niskaan, ropelli irtoaa.
(joskus käy toisinpäinkin..)Irtoaa muuten hyvin. Vaikka tuntuu järjettömältä. Aikanaan n. 30 vuotta sitten näin tän homman ihan merkkihuollossa, kun huolsivat sätkiä siellä.
ja monestikkaan tienpäällä ei arikoistyökaluja ole mukana.. 😀
@Jasu wrote:
Riippuen avaamisen jäljistä, on joko helppo, vaikea tai mahdoton saada taas tiiviiksi…
Siitä saa 100% tiiviin kun laittaa liimaa väliin.
Liman kanssa ei tarvi kasatessa kuin taivuttaa kolmesta neljästä kohtaa vähän kulmaa tukemaan, itseasiassa purkaessa voi jo kulmurilla hioa ylimääräiset pois. Ulkonäkö tietty rälläköinnistä hieman muuttuu, mutta harvaa se haittaa joka hommaan ryhtyy.
Ei ole paha homma verrattuna hyötyyn.Ota etumaski pois ja väännä putkella se suoraksi, saat paremman tuntuman.
Ja ehdottomasti kannattaa korjata noin suuri heitto.Huohottimen voi avata ja vaihtaa kumit. Siitä saa paremman kuin uudesta.
Jos killan piirissä on joku “oikeasti” kiinnostunut HEINEMANN kärryn ostaja soitella voi ja voin tarvittaessa kuvia lähettää.Vaihdossa voisin ottaa uuden lehtijousilla,kipillä sekä katteella olevan noin 330 cm pitkän kärryn.
Terv Eberhardt OULU 040-5133339Säädä strobon mukaan kohdaleen, jos ei muuten onnistu.
Noi keskipakojouset pitäisi olla välykset pois kun on kohdallaan.
Siksi kärkikoteloakin pitäisi kääntää muistaakseni vastapäivään, kun etsii sytytyskohtaa. -
JulkaisijaArtikkelit