Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moro, ei kannata enää klikata.
t. Häjy-Heikki10cm voi olla liikaa, mutta jos tiputtaisi 10cm voisi päästä aika vähällä.
Nimittäin “kantavat” lattiat voisi laittaa vastaavilla pulteilla runkon alareunaan. Sisäpuolelle tulisi suora kevyt levy, joka siis osittain estäisi jalkaa menemästä jousen väliin.
Sisällä oleva levy olisi lohkoissa, että sitä olisi helpompi käsitellä. Osa lohkoista voisi olla hitsattu kiinni ja osa voisi olla ihan vaneria tms. peltiä parilla pultilla huollon helpottamiseksi.
Näin rakenteesta tulisi jopa alkuperäistä tukevampi, eikä ylös tarvitsisi hitsata läheskään niin paljoa lisää tavaraa.
Kaiken kukkuraksi auton tasainen pohja pienentäisi ilmanvastusta ja sivutuuliherkkyyttä madalluksen lisäksi.
Ainoa vain että ainakin toisen puolen lattia pitäisi ehkä siltikin kertaallen irooittaa ja tehdä niihin pulttiliitokset, että korin saisi päälle.Oikeastaan vielä helpommalla pääsisi kun tekisi profiilista madalluksekset ja tiputtaisi korin lattioineen sen päälle. Silloin lattioille ei tarvitsi tehdä mitään muuta kuin vetää kulmurilla reiät jousille ja muulle.
Jotenkin nimittäin valmiita lattioita kannattaa pyrkiä hyödyntämään, koska sillä säästää vaivaa ja saa tukevuutta.Miten se “sektionti” tehdään. Siirretäänkö esim. etukolmiota kokonaisuudessaan ylöspäin vai tehdäänkö siihen ura?
Entä lattiat, kynnyksen verran niitä saa ylemmäksi mutta entä enemmän?@ernest wrote:
kattelin kaupassa uusia hinta alko kutosella 😈
Varmaan uuden voi saa 6 :lla mutta ei aitoa 70 luvun Heinemania isoilla renkaila ja läpi käytynä, ihan miten vaan !!!!???
terv Eberhardt
Hitto kun heleppoa… kävispä tuosta vaan myös oikeas elämäs! Körmy chopattuna alta ajatuksen….
Muistan ameriikanromu ajjoolta kuinka vaikia choppaus oikeastaan on. Puhumattakaan jos aletaan channeloimaan tai sektionoimaan…(Channeled,sektioned, toim.huom.)
Mutta maltilla kai mennään näiden Sätkä Pakujen kans ,vai mitä?
Oli siinä nois kuvis monta tosi hyvännäkööstä,tuohon mallihin!t: Pertsa
Mulla olis täällä Oulussa Sitkkaan sopiva heinemann kärry joka on hyväkuntoinenja kunnostettu joskus 70 luvulta mustilla kilvillä ja pressukatteella .On itsellänikin sitikka ja tullut sillä vedettyä nyt hommasin moottorikelkan ja siihen tarvitsen suuremman kärryn joten se on joute Kuvia mulla olsi myös lähetää kotikoneella mutta nyt niitä en työkoneelta voi sulle lähettää.Jos kiinostaa .maksoin itse siitä noin reilu kaksi vuoota sitten 600 eruroa joten siellä jossain 500-600 välillä hinta on.
Jos kiinnostaa soita 040-5133339 Eberhardt Arto tai meilaa arto.eberhardt@mehilainen.fiEi mikään ihme ettet tajua, korjausoppaita, ei nyytisiä, joku muu saa kertoa, minä en ehdi, mutta edelleen voi multa tulla ne hakemaan.
Paperisena satoja sivuja taitaa olla.Kysy killan vastaavalta tai joltain kiltalaiselta kenellä ne on.
Jos on killassa, niin minultakin voi tulla hakemaan Espoosta.Killat jakaa korjausoppaita, ne ovat pdf-muodossa ja artikkelit on poimittu helppareista ja kirjoitettu erikseenkin.
Varmin keino polttaa autonsa on hapero auton moottorin bensaputki ylipainepuolella.
Sitten on tupakointi ja sähkökytkennät ilman sulakkeita.
Ei siihen tarvi bensalämmitintä.Tarkoitan että polttoöljy toimii hyvin myös bensaversiossa.
Niissä ei muutenkaan ole paljoa eroa, dieselissä on erilainen tulppa, etuvastus ja ne on aina annostelupumpulla, koska siinä ei ole kumeja.
Mutta kokemus on näyttänyt että imupumppukin kestää polttööljyä.
Minulla on alumiininen säiliö ja lämmitin takakontin varapyöräkotelossa.
Totta että edessä erillinen säilö on hankalampi.
Polttoöljyä ei meinaa saada tulitikulla syttymään, joten on siinä nyt valtava ero paloturvallisuudessa.
Kyllä se enemmän vie kun 0,5d/h. Sen bn-4:n (max 4000kcal) saa pienimmillään n. 1/4:een säädettyä.
bn-2 kun ei ole edes säädettävätehoinen, niin se vie enemmän käytännössä.
bn-2 vie siis n. 1l/3h.
Jos jo yön nukkuu autossa, niin kyllä sillä on rahallistakin merkitystä mitä siellä polttaa varsinkin kun bensa maksaa noin paljon.
Bn-4 on muuten hyvä, mutta minä käytän mielummin bn-2:sta tai b2:sta, koska ne on pienempiä ja vie vähemmän sähköä. Tuolla bn-4:llä saa akun tyhjenemään yhdessä yössä.Ei kannata tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä.
Lämmittimellä kannattaa pitää erillistä säiliötä ja käyttää sitä polttoöljyllä.
Erillinen säiliö ratkaisee mainitsemasi ongelman.
Polttoöljy on halpaa, eikä edes niin tulenarkaa ja toimii lämmittimessä hyvin.Eikös noi voisi tehdä itse jostain normiaton taka/kytkin -vaijerista?
Minulla on ylimääräisiä BN-2:n hehkutulppia.
Suora yhteys puhelimella:Ilkka
0407504256
HKIMikä se on se miehistöluukku siellä katossa, Isoo ?
Ei kai siellä vaasassa 2cv:lle heiniä syötetä ? -
JulkaisijaArtikkelit