Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jepp , kiitos ideoista . Täytyy ruveta lukemaan lakitekstiä ja selvittää asiaa ennen vuodenvaihdetta, paikallinen katsastusasema oli sitä mieltä että “kunhan valot ja heijastimet on paikalla ja paino ei nouse yli sallitun niin siitä vaan:) mittään muutoksista ei tiietä” niin no… eihän heidän tarvitsekkan tietää etukäteen. Minä rupean tässä paneutumaan asiaan ja laitan tietoa tänne kunhan saan lisää selville. Mukavaa päivää kaikille t. USI
jeps, ne kuvat olen kyllä nähnyt 8).Olisi kivaa jos jollain olisi mittatietoja tai piirrustuksia tms . Itse olen juuri tekemässä jonkinmoista piirrustusta Matille jotta saataisiin mittasuhdehärdelli kuntoon. Helpompi on lähteä tekemmään jos rungosta olisi piirrustusta tai mittoja. Olen selaiillut läpi vanhoja nyytisiä mutta en sieltäkään ole bongannut moista. terv usi
Mutta ei toi vaadi kuin pellinsuikaleen leikkautamisen ja reunojen kantittamisen peltisepällä. luukun sivupyöristykset taipuu itestään niillä pulteilla. Loput, kuten reiät pulteille, liimaus jne. on helppo tehdä itse sitten.
Pokkaukset pellin keskellä on kyllä kieltämättä ongelma.
Ne alaosan mukailevat muodot hoituu kun leikkaa pellin valmiiksi vaan oikeaan muotoon.Tuille sopisi tälläinen rakenne:
Jolloin riittäisi kummallekin puolelle yksinkertaiset alumiinisuikaleet (pun.), jotka voisi tukea niiteillä(vih.) tai pulteilla. Silloin se tukisi profiilia.
Pultinkannat vähän jäisi tietysti näkymään.“koriliimalla”.
Sikaflex on myös tunnetusti suht. pitävää ja halpaa, vaikkei koriliimaa olekaan, sitä saa myös monen värisenä, voisi riittää tuohon.Itseasiassa, se kannattaa nimenomaan liimata, ei tietenkään erikeepperillä.
Eli missä niitä on niin voisin sitten tsekata ? terv usi
Ja minä taka-aksilan… Tuon vaihdossa jotain hyvää ja ne muikut…
Ja toinenkin vielä!
Johan täällä killan sivuilla on muutama malli…
Kiva kiva kun olette touhunneet tuollaiset 😀 .
Jäällä kannattaa iskarit löysätä tai ottaa jopa pois, laittaa jouset löysälle ja mahd. terävät piikit alle.
https://addons.mozilla.org/firefox/2390/
Muistakaa poistaa levyltä katselun jälkeen.Aika mielenkiintoista, jos museostatus ei käytännössä koskaan vanhene. Itselläni on kyllä ajatuksena pitää Lyyli museoveroisena ja pikemminkin tutkia jos jotain voisi vielä enemmän alkuperäistää.
Tutkin asiaa ja näistähän se selvisi:
http://www.ake.fi/pdf/Museoajoneuvojen.pdf
http://www.ake.fi/pdf/ATT5-2005.pdfJa näköjään katsastukseenkin pitää mennä vain joka toinen vuosi.
Samainen UOG on kyseessä. Jonkun verran olen kuullut legendaa silloisesta omistajasta, jolla kuljin olikin melkein 30 vuotta. Käytännössä siis melkein koko ajan ollut, koska olen vasta neljäs omistaja. Lyylin virityksiä on tässä jo useampi ihmetellyt, joten taisi olla aika luova ja näppärä sätkien suhteen. Mielellään kuulisi hänestä ja Lyylin vaiheista lisääkin.. pitäisi varmaan tulla ensi kesänä johonkin tapahtumaan niin juttua varmaan irtoaisi 🙂
kysymykseesi vastaan että minä. Tunnen miehen, joka oli kuskina silloin joskus, kun Lyyliä, jos sen rekno on Uog- vietiin museotarkistukseen Hämeenlinnaan. Silloin sen omistajalla, nyt jo manan mailla , oli ikää niin paljon, ettei hän enää uskaltanut lähteä ajaan Forssasta Hämeenlinnaan, Tämä minun tuttavani oli kuskina mikä homma oli hiukan vaikeeta koska hänellä oli vasen käsi lentokonesiteessä leikkaksen jäljiltä. Omistaja toimi vaihdemiehenä vieressä ja tuttavani ajoi, olivat muuten suht isoja miehiä molemmat. Nyt tärkein. Nelkku sai kuulemma siinä tilaisuudessa jonkun verran ikähyvitystä niinku omistajansa takia.
-
JulkaisijaArtikkelit